Gå til innhold

Bristolgarasjen på tur til Nürburgring


 Share

Anbefalte innlegg

Forrige uke dro King B og jeg til Nürburgring med M3'n. Planen var å få teste bilen litt på Ringen uten gjøre skade på mann eller bil. Har hørt at det også kan bli dyrt å skade autovernet der, så vi hadde ingen planer om å kjøre over evne. Dog hadde jeg ønske om se hvor nære tidsmessig jeg kunne komme rekorden min på Forza-spillet på Xbox'n på en runde på Ringen.

Med dette i betraktning er jeg litt usikker på om det var flaks eller uflaks at det plaskregna i Nürburg de to dagene vi var der nede for å kjøre. Banen ble såpeglatt av regnet så jeg skjønte fort at jeg kunne se langt etter rekorden min på Xbox.

Dermed ble det heller nokså rolig tempo på Ringen, men fikk i hvert fall knipsa noen ålrighte bilder.

69dafmi2wofnhzzg7e33.jpg

1dej51uj61pr3zbn1kkl.jpg

i985bfdgo99y53jiczta.jpg

6xxzerlwwjiai2ilq8zd.jpg

f3pm1qykpw4i9zqkjv0m.jpg

erspe66n63htsgts9s3a.jpg

539ixuc8ny0hwf2uopsq.jpg

Vi møtte på en gjeng fra Østfold som hjalp oss med noen bilder ute på Ringen. Godt jobba, karer. Håper dere også fikk noen bra pics av bilen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det var morsomt å kjøre Ringen selv om været ikke var et topp. Har dritlyst å prøve meg der selv, men jeg bør kanskje kjøre litt på mindre baner her hjemme først? Er helt uten erfaring med banekjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... på ringen stiller de ingen krav til fører uten at han har alt ansvar ved skade :lol:

Men dersom man tar det med ro og ikke mister hodet, skal nok det gå bra. Her er det sporvalg som gjelder og ikke ligge breiest mulig i alle svinger. Men hadde det vært tørt på Ringen, skal jeg ikke se bort i fra at jeg hadde fått noen horn ut av panna og pedalen i bånn. Og det er da ulykker skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med bane jeg heller. En jeg kjenner drar en del ned på ringen og kjører (M3 E30), han syntes vi skulle dra ned å sette noen raske runder med Hartgen. Hadde vært utrolig tøft bare for opplevelsens skyld å kjørt på ringen. Har såvidt begynt å tenke tanken seriøst nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller du skal lære ringe først, før du tar noen raske runder i leketøyet ditt. Har du Cup dekk er den en håndfull før du mestrer NS.

Har ingen erfaring med bane jeg heller. En jeg kjenner drar en del ned på ringen og kjører (M3 E30), han syntes vi skulle dra ned å sette noen raske runder med Hartgen. Hadde vært utrolig tøft bare for opplevelsens skyld å kjørt på ringen. Har såvidt begynt å tenke tanken seriøst nå!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult bilde det fra karusellen:)

Har planlagt å reise dit en tur selv med en liten venne-gjeng når jeg får M5 slik jeg vil ha den! Og når kompisene mine får seg noe mer enn 1.8'er, tror det kan bli litt tamt der med det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når kompisene mine får seg noe mer enn 1.8'er, tror det kan bli litt tamt der med det:P

Tviler på at for svak motor er det som gjør rundetidene deres dårlige...

Det kan man jo alltids si, men jeg vil påstå at de aaller fleste bilinteresserte ville ha det mer moro på Tysklandstur i en M5 enn i en 318.. både til og fra og på banen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe baneerfaring samt visste iallefall hvilken vei svingene gikk da jeg kjørte den ene runden jeg har kjørt der nede - med en Honda CRV diesel, men det var absolutt ikke mangelen på krefter som var problemet!

Null baneerfaring og ut på ringen for å kjøre raske runder i en CSL høres ut som et selvmordsforsøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...