Gå til innhold

-


FredrikE24
 Share

Anbefalte innlegg

Dagen startet med stort besøk!

IMAG0511_zpsbb3fad7a.jpg

Fant fram hattehylla og monterte disse her, Ebays er flotte greier! Nå får man det helt tett mellom høytaler og hattehylle, samtidig så blir det skjermet rundt under lokket slik at lyden kun går inn i grillen på lokkene :) Det viste seg under testen at det virkelig hadde noe for seg å montere de!

IMAG0512_zps2bec090d.jpg

Hattehylla på plass!

IMAG0514_zps16115f8f.jpg

Så et 'ferdig bilde'

IMAG0519_zps09e3ef65.jpg

For sammenligningens skyld, et før bilde :)

DSCF4479.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 331
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg gleder meg stort til alt er komplett!! Jeg ser det komme snikende litt etter litt nå!

Jeg gikk ut i garasjen etter en noget sein middag, jeg bare måtte få på plass midtarmlene samt sikkerhetsbelter i midtarmlene, det er igrunn denne prosessen som har tatt nattesøvnen fra meg, men det var bolt-on, men en god del knoting ble det for å få alt til å stemme! Sikkerheten kommer først, også for de bak!

Grunnen til at jeg har grudd meg litt for akkurat dette med midtarmlene og sikkerhetsbelter er fordi jeg trodde på forhånd at bilen ble levert uten belter bak fra fabrikk(noe som var ganske vanlig), siden bilen ble importert til Sverige på slutten av 80 tallet la jeg sammen 2 og 2 når jeg så at det sto Volvo på beltene.. Har derfor trodd det har vært noe hjemmemekk. Det viste seg tilslutt å passe bolt-on! Sidepanelet bak må demonteres igjen, var litt kjapp, teppet må inn først.. Som dere sikkert også ser har jeg limt på plass teppebiten som sitter på veggen under baksetene..

IMAG0520_zpsa0617e4b.jpg

Gammel beltelås bak:

DSCF4474.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag startet med tilpassninger av plata rundt solskjermene. Denne er festet med skruer tilhørende solskjermene samt at den er poppet til falsen mot sidevinduene. I tillegg skal en leppe mot frontruta innimellom rutepakningen.. Så da var et bare å få tilpasset plata slik at den var lik den gamle, smøre noe glatt på leppa og etter MYE knot fikk jeg den til å sitte rett slik at jeg kunne poppe den fast! :)

IMAG0521_zps93a40080.jpg

Så fikk jeg inn teppet, her monteres dekser for B-stolper og sikkerhetsbelter framme :) Så er det bare masse smådetaljer som skulle på plass.. Det er detaljene som tar tid for å få en grei finish på greiene..

IMAG0522_zps4df2f0da.jpg

Midtkonsollen er på vei inn her! Jeg liker at ting blir bare svartere og svartere!!!!!!!!

IMAG0523_zps8e3415c4.jpg

Vips! Satt på en kortere girspak istedefor den originale kjeppen!

IMAG0524_zps52d239c3.jpg

Klarte å stue inn en hendig radioantenne under dashboardet og trekt fram alt til spiller. Så fikk jeg skrudd på plass handskerommet og satt inn høytalere forran :)

Så gjenstår det noen lister, solskjermer, sparkepanel på førerside, samt sette i stolene så er det igrunn ferdig. Må få loddet inn AUX i blaupunkten før jeg fortsetter, prøver å gjøre ting mest mulig i riktig rekkefølge for å gjøre hver enkelt operasjon enklere :)

IMAG0526_zps04d81e4c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gulvteppe fra donorbilen? Så så rent og nytt ut på bildene. Kunne tenkt meg litt sortere gulv selv, da mitt er antrasitt/grått.

Hvordan var det å ta ut hattehyllen? Min har blitt noe solbleket over årene. Trekte du om denne eller brukte du hylla fra donorbilen?

Ellers må jeg si at dette løfter bilen mange hakk. Rød bil med sort interiør er perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvteppe er fra donorbilen ja! Helt rent og pent utenom et lite sigarettmerke på passasjerside!

Ta ut hattehylla er enkelt, 4 skruer for å fjerne bakseter, 4x13mm muttere som holder nakkestøttene, så åpner man lokkene og der befinner det seg 2 til, en på hver side. Så er det bare å rive den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...