Gå til innhold

-


FredrikE24
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 331
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var igrunn bare å være jæskla nøye! Hadde med meg min eldre bror.. Han er svært svært svært nøye av seg og var til god hjelp! Ingen slinger i valsen når han er med meg :) Hans nøysomhet gjenspeiles i hans egen E28, den er virkelig fin!

Rengjorde ordentlig, blanda meg mildt oppvaskvann på spruteflaske. Så var det bare å legge beskjedne mengder med såpevann på og legge dekalene mot og trekke ut all luft. Etter 5-6 timer ble monteringspapiret tatt av og avslutningene rundt døra tilskjært med barberblad.

Skulderlinjen på bilen er veldig fin å bruke.

IMAG0577_zpsc97797c2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har syntes noe om denne bilen tidligere. =;

Blant annet pga. det grønne interiøret, men i år har du jo virkelig slått deg løs!

Med sort skinninteriør, pinstripes og spoiler mener jeg du har løftet bilen maange hakk.

Du har gjort det til en bil jeg liker, det eneste jeg føler mangler er listene på bakskjermene.

Stå på, dette blir bra! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har syntes noe om denne bilen tidligere. =;

Blant annet pga. det grønne interiøret, men i år har du jo virkelig slått deg løs!

Med sort skinninteriør, pinstripes og spoiler mener jeg du har løftet bilen maange hakk.

Du har gjort det til en bil jeg liker, det eneste jeg føler mangler er listene på bakskjermene.

Stå på, dette blir bra! :applause:

Jeg har mislikt interiøret selv, men lærte meg å leve med det. Det har alltid vært planen å få et svart interiør inn, derfor har jeg aldri lagt vekt på å shine den innvendig. Det så grellt ut på bilder, men irl så var det jo greit nok.. Hadde sin 70 talls stil å lene seg på. Det er mange BMW entusiaster som deler ditt syn dessverre, men slik er vel BMW miljøet ;) Et miljø hvor mye handler om perfeksjon og showoff. Alle kan ha sin egen mening og jeg tåler å høre den, man får hvertfall ikke en annen bil som sprer så mye oppmerksomhet rundt seg som en E24 i denne fargen. Var en som til og med kom bort og selvutnevnte seg som BMW ekspert og mente jeg hadde ødelagt bilen til tross for at den var dønn original den gangen ;)

Har blant annet blitt fortalt jeg kunne få ut fingern og fått den slik som nå for minst 3 år siden, men det hadde ikke vært slik, for jeg har nemlig vært på konstant utkikk etter et svart interiør som var både komplett og i god nok stand siden jeg kjøpte bilen i 2008. Sånn er det med gamle biler, særlig preface E24, det florerer ikke av bra deler. Det er også litt ironisk at alle deler jeg har lett etter svært lenge dukker opp kort tid etter hverandre til svæært gode priser!

Listene på bakskjermene skal på, jeg må undersøke litt hva jeg gjør først. Er det noe jeg er sikker på når det gjelder de listene, er at de ikke kommer til å bli skrudd(på grunn av mulighet for rustdannelser) bakskjermene skal få lov til å fortsette å være hele plater. :P

Bestilte de skiltene jeg har en gang i tiden på A/S Skiltfabrikken i Oslo da jeg hadde nymotens på den før. Det blir nok å lakke opp skiltet på nytt da lakken er dårlig siden de ble laget. Kan med enkelthet skrape det av med neglen :P Så steinsprut kombinert med vinkelen i nesa på bilen har ført til flass.

CV52*** er et registreringsnummer fra 2008(da bilen ble regga på Jessheim etter import).

Nye felger skal som sagt også på, det er neste milepæl i prosessen, Borbet felgene synes jeg i ugangspunktet er kule felger og irl er det veldig mye positivt av tilbakemeldinger, men de blir totalt overkjørt om man sammenligner de med Style 32 og krysseiker. Det er helt sikkert. Kanten og 9" bredde bak ser supert ut. Litt uheldig med dimensjonen bak, 235/50-16, litt for heftig profil, noe som får den til å bli for høy bak, og fra siden ser det også ganske rart ut.

flchjbxc1mo9dobfokvm.jpg

Her kan man sammenligne ny og gammel front

q4kmhfd5my7hayqu1qmv.jpg

Bilen ser helt klart mer stilig ut forfra nå :)

IMAG0587_zps8ac2cf2d.jpg

Basert på at bilen nesten er 40 år gammel, så ser den overhodet ikke verst ut for å ha blitt brukt så mye gjennom sitt liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...