Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første bil var en 1983 Mercedes-Benz 190E i 1985. Den hadde en rekkefirer på 1997 cm3 som ytet 122 HK ved 5100 rpm og 178 Nm ved 3500 rpm... 0-100 Km/t klarte den på 10,5 sekunder og topphastigheten var 195 Km/t... mer enn nok for en med fersk lapp.

Skrevet
jeg kjøpte en orginal E36 å styla den etter alle kunstens regler

Før

qvj0c9jir2e8i61x8nl8.jpg

etter

8w0bya9nn3j3qndd6ry7.jpg

Akkurat hva jeg har lyst til å gjøre! Er ikke så farlig med motorstørrelsen på første bilen, så er jo aktuelt å kjøpe en 316 som både er nyere og antakeligvis i bedre stand enn diverse andre modeller med større motor osv :)

Skrevet

Satt på en del i en E36 318ti før jeg hadde funnet meg

bil selv, men var rimelig bestemt på at jeg ikke kunne

ha noe så "slappt" som førstebil:P

Ble til at jeg kjøpte meg en E34 525 med chip og diverse.

Selv om toppen gjikk 3 dager etter jeg fikk lappen

var jeg hodestups forelsket i den (og 6er lyden)

helt til den dagen den ble solgt:)

Skrevet

Førstebilen min var (er) en E30 325i som har blitt brukt både til å lære meg å skru bil (prosjekt i signatur), og lære å kjøre bil.

Jeg har hatt det veldig gøy med denne bilen, men kan egentlig ikke anbefale e30 som førstebil.

De er veldig lettkjørte og lettkontrollerte. Men de er så morsomme å kjøre, at det er fort gjort å overvurdere sine egne og bilens ferdigheter. Og når det først ryker av veien, sitter du lite beskyttet.

E34 er et godt valg som førstebil, bare styr unna 518 og 520, da disse er veldig undermotoriserte.

Ser du spør etter beskrivelse av første kjøreturen også. Der kan jeg quote innlegget mitt her rett etter at jeg kjøpte den.

Jeg kjøpte bilen usett fordi jeg var på jobb når jeg kom over den. Mamma måtte hente bilen for meg og jeg så den første gang når jeg ble henta i den på flyplassen.

Etter mye stressing med å låse opp dørene, buss-sjåfører som lo av meg og biler bak som tuta, fant jeg ut at det faktisk gikk an å vri nøkkelen til venstre.

Alle dørene låste seg opp, L skiltet ble planta i bakruta og jeg satt meg ned i førersetet.

Jeg starta opp bilen og ble møtt av masse advarselslys:

Oljeskift

Inspection

Bremselys (den advarselen forsvinner med en gang man har vært borti bremsa.)

Jeg begynte å kjøre og når jeg passerte 3000 rpm, begynte den å slure. Det endte opp med at en VW Polo kjørte forbi meg.

Demperene gav meg følelsen av å kjøre båt.

Når jeg fikk hjem bilen begynte jeg å jobbe litt med den.

Det hadde irret inni grøftelysbryteren, så jeg måtte plukke den fra hverandre og pusse bort irr for å få grøftelysene til å fungere.

Mens jeg jobba med tåkelysene oppdaga jeg også at det lakk olje fra den ene framdemperen.

Skrevet

Min første bil er en E36 320 Coupè. Fikk den for 15 000, svinflaks. Han som solgte den sa det var noe galt med motoren, og starteren var gåen. Jeg fant ut at det var falskluft, og et rent helvete å skifte starter. Det er også en del bulker og striper, og har planer om å lakkere den opp i sommer, før jeg kjører opp i September :D

Har planer om M-tech fangere og sideskjørt, og nye felger litt senere. legger ved noen bilder.

y2fwglvigiyvuli2x80w.jpg

a9am0yvym45v646egf73.jpg

t7w7zcxvjochzurpaxto.jpg

lwzacuxcpc2p1xp0vx0w.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...