Gå til innhold

Kjøp av gps


Anbefalte innlegg

fant ut at den tomtom 730 kun hadde vest europa innebygget. Så da blir det vel 930`n... Kart er jo veldig dyrt :?

Tomtom er bra ja og kart det finner man gratis :P

Gidder ikke å styre med sjørøver kart.. Skal ikke på skattejakt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ramla en lefdal avis i postkassen min der de selger en tomtom 730 med 2års kartoppdateringer. for kr 1995,- må jo være ett bra kjøp :) Kan jo bruke den i stedet for dice???

Den kan jo ikke erstatte Dice akkurat. Vil vel påstå at det ikke er sammenlignbart i det hele tatt. For det første gir ikke FM-sender like bra lydkvalitet, for det andre så får du ikke styrt den fra rattet, for det tredje får du ikke på langt nær samme lagringsplass, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt klar over at det ikke blir helt det samme. Men Tenker mer i de baner at du har mulighet til å styre ipod med denne og. Og når eg allikevel må ha gps kan en jo like gjerne spandere litt og få det lille ekstra. Tiden vil vel vise om lydkvaliteten er god nok for meg eller ikke :wink:

Fant forøvrig en god test på nettet

http://www.amobil.no/artikler/tomtom_go ... _930/51692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja bor du ute i distriktet der det er en dags tur til naboen virker disse FM senderne greit. Men i litt mer sentrale strøk/byer må du bytte frekvens omtrent hele tida på radio og sendern. Håpløst å bruke i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tenkte eg kunne dele mine erfaringer ang tomtom 930. Har ingen erfaring med gps fra før men fant kjapt ut hvordan den virker :D . Det som er litt vanskelig er å stole blindt på den, men den ga meg alldri feil kjørerute så langt. Må bare lære meg til å stole på den... Var og veldig spent på lydkvaliteten fra denne via fm signal. Konklusjonen var meget dårlig :( støy og lavt volum.. Løsninga ble en adapter aux kabel m/3,5 jack plugg fra koed. Lydkvaliteten ble svært god , nesten ikke til å sammenligne :D Det eneste som eg syntes var litt dumt var lagringsplass intern på denne (kun 4gb) som i hoved sak brukes til å lagre kart, heldigvis har den sd slut så da ordna det seg og :D Anbefales absolutt hvis du trenger gps og evt mp3 spiller til bilen.

Montert i bilen..

pwlqysb771l0im292d5f.jpg

Mp3 modus..

o7jz4xio6d6rcodo78b8.jpg

Med ekstra kabel ser det slik ut..

lr5mbaxmpbz1kl30lq38.jpg

Nye ringene mine.. (måtte bare ta bilde av de og :wink: )

53tppqy0azar5gjzx0ug.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Mio i privatbilen..og jeg hadde tomtom one i jobb-bilen :) Jeg sverger til tomtom da denne er mer til og stole på og den er lettere å bruke..mio dritten skal få seg en tur på sjøen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...