Gå til innhold

Hvor godt går en 320d e90 i forhold til 325i E36?


 Share

Anbefalte innlegg

Kjører selv en 3.0 diesel. Og den trekker veldig bra. Ikke en supersportslig motor, men veldig godt skyv. Og jeg trenger heller ikke vente i evigheter på turbotrykk. Variabel turbogeometri ordner nok litt opp der. Og min begynner å dra godt ved 1800rpm. Og drar best når den har passert 3500. Og da drar den jevnt helt ut til sperra.

Så dieselmotorene har definitivt blitt mer sportslige enn de var. Men helt på linje med bensin er de nok ikke.

Men til vanlig bruk har nok nyere dieselmotorer mange fordeler fremfor bensin.

6'er dieselen er en helt annen bil å kjøre en de mindre utgavene :) Det skal den ha, jeg kjørte en 2004mod 330D (204hk) fra Munchen til Nord-Norge, og kan ikke klage på den. Det var en flott autobahn cruiser i kombinasjon med automatgir. 1\320D ble skikkelig nedtur i forhold.

Er enig i det. Pappa har 530d og den er en herlig cruiser. 2 literen er kjapp nok den i en liten bil og blir mer enn spenstig nok når den blir chippet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilbakelagt en god del kilometer i en 320d og. Er noe helt annet å kjøre ja. Men den er jo kvikk nok den og. Nå var det riktignok ca 190hk i den jeg kjørte, så den gikk bra. Klarte ikke å holde følge med min.

Simmelim: 3 litern kan også chippes ;) foreslå det for din far :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilbakelagt en god del kilometer i en 320d og. Er noe helt annet å kjøre ja. Men den er jo kvikk nok den og. Nå var det riktignok ca 190hk i den jeg kjørte, så den gikk bra. Klarte ikke å holde følge med min.

Simmelim: 3 litern kan også chippes ;) foreslå det for din far :)

Ja jeg vet det :) Men der setter mamma foten ned :P

Tror nok jeg hadde fulgt deg Hansen_ men du har uten tvil en digg bil. Sikler litt på coupe'n med 325d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2yk67dr9]I'm with Hagenisse.

Å si at en diesel er mer sporstlig enn en diesel blir bare feil på alle måter.

Nå vet jeg ikke noe om alderen her, men generelt vil jeg si at det er galskap at noenn under 30 år, uten hund og campingvogn i det hele tatt vurderer diesel.

Jeg er helt enig... og jeg er over 30 år og har hund, men dog ikke campingvogn... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror derimot at du ikke hadde holdt følge ;) 3 litern kan også chippes vettu ;)

325d coupe er sykt digg ja. Hadde lyst på en sånn selv, men kosta jo 100k mer enn sedanen.

Men nå kjører jeg ifra deg :twisted:

Når det gjelder coupe'n så er nok det en liten stund til. Mulig over nyttår. Er en drømmebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen om å gjøre å ha "best" motor. Trur jeg må dra ned til Strandveien å prøve en 120d, for det må virkelig dra skinnet av pølsa.

Men for all del, så har jeg prøvd en ny x3 med 2,0d og automat (2008mod) og den var helt ok til vanlig kjøring (uten sammenligning med 120d).

Ellers så har jeg kun hatt bensinbiler, men kjører nok diesel igjennom jobb til ikke å vil ha det privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen om å gjøre å ha "best" motor. Trur jeg må dra ned til Strandveien å prøve en 120d, for det må virkelig dra skinnet av pølsa.

Men for all del, så har jeg prøvd en ny x3 med 2,0d og automat (2008mod) og den var helt ok til vanlig kjøring (uten sammenligning med 120d).

Ellers så har jeg kun hatt bensinbiler, men kjører nok diesel igjennom jobb til ikke å vil ha det privat.

Er jo bare for gøy da.. Du trenger ikke bry deg hvis du ikke vil :D

Ta gjerne å prøv en, gøy det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager kan dere sikle på 325d? Er M3 og i tilfelle dere vil ha dårlig respons, 335i dere burde sikle på... hva skjer med verden.. :(

Jeg vil faktisk gå så langt som å mene at det er 330i man burde sikle på. Den har også en fantastisk fin motor som i praksis virker mer lineær i effektutviklingen enn den heller diesellignende motoren i 335i (kan det bli annet med en helt flat momentkurve mellom 1300 og 5000 rpm ?). Spørsmålet er om det ikke er mer sportslig med en maksimal effekt på 272 HK ved 6700 rpm enn en maksimal effekt på 306 HK ved 5800 rpm. 330i motoren har også et fornuftig dreiemoment på 320 Nm mellom 2750 og 3000 rpm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagenisse: du hater både diesel og turbo du ?

Selvfølgelig sikler man på M3. Men nå har det seg sånn at den bilen er litt dyr og dermed uoppnåelig.

Det går faktisk an å sikle på biler som er i et segment man har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...