Gå til innhold

Hvor godt går en 320d e90 i forhold til 325i E36?


 Share

Anbefalte innlegg

Dieselen er jo en nyere motor, men den drar jo ikke fra bunn slik bensinen gjør. Dieselen har jo et begrenset arbeidsområde, men i dette området tror jeg den er bensinen overlegen!

Hvordan disse virker opp mot hverandre kommer jo derfor an på hvordan de matches. Tar du 0-100 vil bensinen vinne, tar du 80-120 i 4-5gir så vinner dieselen, toppfarten er vel ganske lik på disse?

Correct me if I'm wrång! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

generelt vil dieselen virke mer sportslig og anbefaler også denne på det varmeste

DET er vel noe av det dummeste jeg har hørt. Diesel er effektivt, har lavt forbruk og er i mange tilfelle raskere enn tilsvarende bensin-biler, men sportslig?! Er du gal mann.. er det noe de ikke er så er det sportslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

generelt vil dieselen virke mer sportslig og anbefaler også denne på det varmeste

DET er vel noe av det dummeste jeg har hørt. Diesel er effektivt, har lavt forbruk og er i mange tilfelle raskere enn tilsvarende bensin-biler, men sportslig?! Er du gal mann.. er det noe de ikke er så er det sportslig.

å sitte i en bil som drar deg inn i setet ved nesten alle mulige akselerasjoner er mye mer sportslig enn å sitte i en bensinbil som du ikke merker noenting i, kanskje litt over 6000 omdr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du og jeg har litt forskjell oppfattning av hva som er sportslig.

En motor som reagerer lynraskt på alt du gjør og som må piskes for å virkelig yte er det jeg tenker på når jeg hører sportslig motor. En diesel er vel omtrent det motsatte; ultratreg respons, og alt draget kommer et sted mellom 2 og 3000 rpm... Klart det kan gå bra, men det har ingenting i en sportsbil å gjøre. Ikke at noen av disse er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi har nok litt forskjellig oppfatning. nå har jeg en 120d chippet til 200+ hk som har m-understell. den vil jeg si er sportslig. har selv hatt flere 3-serier med bensinmotorer som jeg vil si er langt unna den jeg har nå.

nå er jeg enig i at dieselbiler ikke kan måle seg med superbiler men er det snakk om 320/325 vil jeg si de er helt på høyde. gassresponsen som du snakker om er jo ikke så gal som du skal ha det til.

tror at du ville vært veldig overrasket hvis du fikk prøvd min og derretter satt deg inn i din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm with Hagenisse.

Å si at en diesel er mer sporstlig enn en diesel blir bare feil på alle måter.

Nå vet jeg ikke noe om alderen her, men generelt vil jeg si at det er galskap at noenn under 30 år, uten hund og campingvogn i det hele tatt vurderer diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke gassresponsen noe å skrive hjem om i M52 heller, spesielt ikke når man slipper gassen. Absolutt ingen sportslig motor det heller.. Vi kan heller sammenligne dieselen din mot noe turtallstullball fra Honda. :wink:

":mqqcjs9u]Nå vet jeg ikke noe om alderen her, men generelt vil jeg si at det er galskap at noenn under 30 år, uten hund og campingvogn i det hele tatt vurderer diesel.

Var 30 valgt fordi du er på jakt etter en 320d nå? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselen er jo en nyere motor, men den drar jo ikke fra bunn slik bensinen gjør. Dieselen har jo et begrenset arbeidsområde, men i dette området tror jeg den er bensinen overlegen!

Correct me if I'm wrång! ;)

Sier ikke at du har feil, men selv synes jeg Diesel motorer drar mer på bunn enn Bensinmotorer pga turboen slår tidlig inn. En diesel jobber jo fra 1500-4500 ca, mens de bensinmotorene jeg har hatt har vært slappe opp mot 4000rpm, for så å begynne å dra helt til 7-8000rpm. Føler derfor jeg er mer avhengig av å få Bensinbilen i gang før det går unna, da tiden opp til 4000 føles lenger, enn på en Diesel som får fart på seg allerede når den når 2000rpm. Men pga. kortere register på Dieselen vil nok den slite i et lyskryssrace, da dieselsjåføren må gire minst en gang mer enn bensinbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er vel litt hva man mener med bunndrag. Ingen tvil om at en turbodiesel drar mer enn en sugebensin på sånn ca 1700-3000, men de er jo fullstendig daue under 1700. Ikke at man kjører så mye mer, men det kan være plagsomt ut av lyskryss og slikt. Spesielt med små dieselmotorer må man ofte ruse veldig.. Tro meg, jeg kjører daglig rundt i en 1,5 liter med 70hk.. :)

Med en sugebensin MÅ man gire..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...