Richirich Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 God kveld ! 7.mars bestilte jeg et FK Automotive senkesett fra Autobb.no med betalingsmåten "postoppkrav", senere samme dag fant jeg ut at jeg hadde bestilt feil størrelse, så jeg sendte en mail til firmaet der jeg spurte om det gikk ann å gjøre om på bestillingen. dagen etter fikk jeg svar om at det ikke var noe problem. 29.mars fikk jeg pakken i posten og betalte den ut for den rette sum av 3227,- jeg kom hjem, åpnet pakken, og der lå den ingen kvittering, ingen TUV-papirer, ingen angrerettskjema. sjekket opp varenummeret på demperene, som viste seg å være det jeg i utgangspunket bestilte. jeg tok kontakt med Bjørn Ellingsen (daglig leder?) og sa ifra om at jeg hadde fått feil og kom til å sende pakken tilbake, og ba samtidig om å få bestilt opp nytt senkesett i riktig størrelse. sendte tilbake pakken 30.mars. etter flere ukers venting prøvde jeg å kontakte han flere ganger, på telefon, via PM her på forumet, på mail, og sms. ikke før jeg sendte en PM her på forumet hvor jeg sier at jeg vil ha pengene tilbake får jeg svar. pakken var visst kommet i retur dagen før, og han ba meg bekrefte adressen min slik at han kunne sende pakken med en gang. meldingen ble skrevet Ons Mai 20, 2009 10:38. begynner å bli voldsomt frustrert over å ha ventet i nesten 3mnd, og vil veldig gjerne heve kjøpet. har prøvd å få tak i selger omtrent hele forrige uke uten svar på telefon, sms, mail osv. hvordan går jeg frem ? Mvh R.Stene
Haug530D Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Dette var da merkelig, trodde Autobb var ett seriøst firma jeg, kan godt hende det er det og da, men merkelig at de ikke svarer ja. Men så er det nå mange små firmaer som driver å roter å styrer på også.
Richirich Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Dette var da merkelig, trodde Autobb var ett seriøst firma jeg, kan godt hende det er det og da, men merkelig at de ikke svarer ja.Men så er det nå mange små firmaer som driver å roter å styrer på også. jeg leita også etter groms, som jeg vanligvis gjør når jeg kjøper ting på nettet, men fant liksom ingenting.. kom over en rekke folk som har handlet med han, og fått tingene sine kjapt og smertefritt.. og ja, kan godt hende det er 2 daglige ledere, men er Bjørn jeg har hatt kontakt med..
ingard Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Du får legge til navnet på firmaet i tittelen på tråden. Da kommer det nok en skyldig løpende..
EirikL Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Er det bare meg, eller dukker det opp stadig flere tråder her der folk opplever dårlig service av nettbutikker som bruker forumet til annonsering? Min lille skepsis til netthandel blir ikke akkurat mindre av det
S.Arnesen Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Er det bare meg, eller dukker det opp stadig flere tråder her der folk opplever dårlig service av nettbutikker som bruker forumet til annonsering? Min lille skepsis til netthandel blir ikke akkurat mindre av det Lagt merke til dette selv også...
Azeton Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Joda, du kan ha rett der Eirik.. Men autobb er et ganske seriøst firma. Men tror det har delt litt opp i det siste. Der bjørn holder mest på med delesalg og broren med bilsalg? Regner med dette ordner seg ganske fort egentlig. Skal begynne å handle fra usa
Richirich Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 ganske fort ? har venta relativt lenge nå føler jeg, og har veldig lyst til å heve kjøpet.. etter jeg sa jeg ville heve kjøpet om det ikke kom noe i nærmeste fremtid kom det raskt svar om at pakken hadde kommet i retur, og at jeg skulle bekrefte addressen min, dette ble gjort onsdag for to uker siden.. det tar ikke 2 uker å sende ei pakke i posten, evt kunne jeg fått sendingsnummeret jeg spurte etter, så jeg fikk sporet pakka..
BreitBau Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Vet du hva? Sånn er det bare! Du kan ALDRI forvente å få den service og hurtighet på en vare kjøpt på internett kontra kjøpt over disk.. Men så kan heller aldri få den prisen over disk Har handlet for over 100 000 kr på nettet (uten å kødde), og noenganger tar det lengre tid.. Er lov å mase, men ofte fører ikke dette frem.. Man MÅ belage seg på litt ventetid. Selv om jeg er enig i at dette har tatt i overkant lang tid..
Richirich Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Vet du hva? Sånn er det bare!Du kan ALDRI forvente å få den service og hurtighet på en vare kjøpt på internett kontra kjøpt over disk.. Men så kan heller aldri få den prisen over disk Har handlet for over 100 000 kr på nettet (uten å kødde), og noenganger tar det lengre tid.. Er lov å mase, men ofte fører ikke dette frem.. Man MÅ belage seg på litt ventetid. Selv om jeg er enig i at dette har tatt i overkant lang tid.. forventer bare at det går ann å svare når det er blitt lagt igjen beskjeder på tlf.svarer, mail, sms og her på forumet.. når det er blitt sagt at pakka blir sendt med en gang regner jeg med at det skjer relativt kjapt, kanskje ikke samme dag (som han sa), men 1-2 dager senere.. har bare lyst å få bilen min på veien, om jeg må bestille fra et annet sted eller ikke..
Mexos Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Er det bare meg, eller dukker det opp stadig flere tråder her der folk opplever dårlig service av nettbutikker som bruker forumet til annonsering? Min lille skepsis til netthandel blir ikke akkurat mindre av det Lagt merke til dette selv også... Dette er pga. at en fornøyd kunde kun forteller de positive nyhetene videre til 1 person, mens en misfornøyd kunde forteller det til 7. Er sjeldent folk gidder å lage en tråd hvor de legger ut hvor fornøyd de har vært mer servicen en dag de har vært å handlet, men så fort noe er galt så begynner vi å syte. Slik er vi forbrukere (ja jeg også)
BreitBau Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Såklart... Jeg SKJØNNER jo trådstarter. Jeg bare syns det er urettferdig å bli dømt for EN handel som nå 3000 +/- brukere på bimmers får vite om.. Alle skjønner jo hvor skadelig DET er for butikken, spesielt når man livnærer seg på akkurat denne aktuelle kundegruppen.. Men men, Om trådstarter syns det er verdt det å skade kundegrunnlaget for autobb, mtp de problemene han har hatt, så er det vel sikkert fair? Det triste er jo at man som Mexos hentyder, at man aldri får vite hvor fantastiske bra service ENKELTE har fått hos det firmaet.. Det bare svinner hen..
Richirich Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Såklart... Jeg SKJØNNER jo trådstarter.Jeg bare syns det er urettferdig å bli dømt for EN handel som nå 3000 +/- brukere på bimmers får vite om.. Alle skjønner jo hvor skadelig DET er for butikken, spesielt når man livnærer seg på akkurat denne aktuelle kundegruppen.. Men men, Om trådstarter syns det er verdt det å skade kundegrunnlaget for autobb, mtp de problemene han har hatt, så er det vel sikkert fair? Det triste er jo at man som Mexos hentyder, at man aldri får vite hvor fantastiske bra service ENKELTE har fått hos det firmaet.. Det bare svinner hen.. tråden her blir slettet så fort varen er i hus, eller pengene er på konto.. er opp til selger hvor lang tid det vil ta.. for meg som går på skole og ikke tjener over 20lapper i mnd er 3000kr en grei slant å ikke ha kontroll på.. jeg sitter med en bil jeg ikke kan få på veien før delene er på plass, noe som heller ikke er noen gunstig situasjon for meg.. det finnes en tråd på kjøp/salg om positive/negative erfaringer, de som bryr seg om hvor de handler, og hvem de handler med skriver gjerne om sine erfaringer der, for å informere andre om at muligheten for at det er problemer med selger er der. som sagt leita jeg selv gjennom forumet her for å sjekke opp om det var noen dårlige erfaringer med autobb, fant ingenting og bestilte derfra. du hadde sikkert ikke syntes det var spesielt kult å sitte med en avskiltet bil og vente på deler du ikke en gang får purra på.
BreitBau Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 du hadde sikkert ikke syntes det var spesielt kult å sitte med en avskiltet bil og vente på deler du ikke en gang får purra på. jeg hadde følt meg ganske idiot ja
Anbefalte innlegg