Gå til innhold

Polerings maskin?

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det er jeg enig med. Kjøpte meg forresten en foam gun som jeg har brukt litt sammen med Meguiars NXT car wash, men er ikke helt fornøyd med skum effekten. Har du rotet litt med dette at du vet om noen andre produkter som egner seg bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... ser egentlgi ikek helt vitsen med foam gun... holder mer enn nok med å spyle bilen først, løpe over med nxten i ei dyse, og så ha såpevann i tillegg... til foam guns må du ha egen foam, slik at det foamer... zalo kan jo brukes? haha nei da! men du må nok ha en slik såpe som er beregnet til det... nxten skummer ikke så mye syntes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ser egentlgi ikek helt vitsen med foam gun... holder mer enn nok med å spyle bilen først, løpe over med nxten i ei dyse, og så ha såpevann i tillegg... til foam guns må du ha egen foam, slik at det foamer... zalo kan jo brukes? haha nei da! men du må nok ha en slik såpe som er beregnet til det... nxten skummer ikke så mye syntes jeg...

NXT fungerer helt greit i Foam gun den.

02032008028.jpg

Grunnen til å bruke foamgun, er for at såpa skal få ligge på litt (noen minutter) å løsne dritten på lakken. Etterpå spyler du av, og blir kvitt den værste dritten. Dermed får du ikke like mye riper når du etterpå vasker med vaskehanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge, jeg og bestiller og kjøper i dag :) amzoch konkuranse om best polert bil snart på oss? :P

Hehe du har sikkert nyere bil og finere i lakken... men tja mulig :) får se når man får tatt det.. e jo bare regn her oppe i nord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker bare den som fulgte med høytrykkspyleren jeg... funker fint den også :-) hehe... men min bil er aldri mer enn støvete... sand blir somregel spylt av fort :-P

men har sett mer skum enn dette yngve :-P var ei såpe en kompis brukte ei gang... hele bilen var ei stor boble :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, litt vikrigere... hva slags produkter skal dere bruke?

step1 først, så scratch, så step 2-3, eller nxt tech wax? elelr step 2, så tech wax, så vente i 12-24 timer og så carnubaen? eller motsatt er kanskje best da tech waxen holder lenger... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... bare kom til grimstad, men alle produkter ligger hjemme i kristiansand :-P hehe, men joa, glad i å polere, spes når det blir blankt :-)

men bilen din blir nok god med denne oppgraderingen av utstyr ;-)

skal du ta det helt ut, kjøper du noen slike

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Meguiars ... ccessories

og en god voks å legge på...

jeg bruker denne http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Meguiars ... veQ5fTools

men kevin (breitbau) bruker en annen type...

du kan jo dra den helt ut og kjøpe en voks av disse... da blir du garantert fornøyd, og blir ikke bilen din blank og "våt" i lakken da, bør du slutte å polere :-P haha

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... 82bbcf9403

concorso til 1700 eller divine til 19000 :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den der yellow wax som du bruker.. kan du bruke den med to-hoders DA maskin?? skippe du step 3 i den serien da?

heller tar du step 1 - scratc x - step 2 - step3 så yellow wax?

E så mye små ripe og steinsprang på den att man orke ikke bruke sååå mye peng på det :D gammal bil skjønne du ;:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått over til proff serien til MEG jeg, men kjøp en clay også, så har du alt du trenger ;-)

hehe... clay, step 1, scratchX, step2, step 3, så venter du over natta og legger på step 3 for hånd en siste gang ;-)

yellow waxen kan du bruke istedenfor step 3... pasten (voksen) bør du legge på for hånd... men den tror jeg ikke du trenger ;-)

du kommer langt med det du har der ;-)

sender deg en PM hvordan du kan gå fram ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...