Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Går likevel ikkje å sammeligne tuning boks og chip

Nei, men jeg syns det virker "tryggere" å ha en ekstern enhet kontra det at de skal inn og programmere på styreenheten.

Blir å sammenligne briller og laserkirurgi - begge kan/kan ikke funke, men fallhøyden er så mye større på laser...

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Briller og laser kan gi samme syn, men en tuningboks kan ikkje måle seg med en god chip. Med en chip kan du justere alle parameter slik at motoren blir optimal, en sotboks kan kun lure motoren. Les litt om powergate på heimesida mi. Denne kan du du bruke sjølv og du slepp å opne panseret :)

• 1 year later...
Skrevet

har chippet bilen min hos Amp auto tuning like ved kongsvinger de bruker rica engineering chip. dette chippet er helt rått;) jobbet der før så ta kontakt hvis du skal ha noe mer power i bimmern din;)

Skrevet

Hei har kjørt TS Racing omprogramering i 2 år nå, går som F, men det er et problem. du tetter igjen Diesel partikkel filteret fort og bilen begynner å nøkke litt på moderat til svak pedal. eneste jeg har å utsette. medesin er å kjøre med bra pådrag en stun. Min blir helst sur når man lunter rundt i byen for lenge. fikk også målt min til 198hk og 460nm i motoren.

• 1 month later...
Skrevet

Er det noe nytt her? Driver selv og vurderer ESS sin omprogramering. Har lik bil som trådstarter så er veldig interessert i å høre hvordan det eventuelt ble! Har kjørt litt med boks, men vil bytte ut den. Har hatt samme problem som takaasen med at bilen blir nøkkete på lavt turtall. Har vært litt nervøs for dette faktisk, så godt å få en oppklaring på hva dette var :)

Skrevet

Det endte faktisk med at bilen ble satt tilbake til original stand, da jeg ikke kunne finne noe løsning på problemet med at bilen drog ujevnt osv. etter chipping hos ESS (bilen ble chippet 2 ganger hos ESS)

for ca en uke siden fikk jeg bilen chippet hos trf-racing her på forumet. nå går bilen som ei kule uten nøkking eller andre problemer, så det er tydeligvis ikke noe galt med bilen.

Tror ESS er helt konge på bensinmotorer, men at de kanskje tar en snarvei når det gjelder dieselmotorer?

Min anbefaling er derfor å ta kontakt med Trf-racing her på forumet.

Skrevet

Oj da! Det hørtes ikke bra ut, bra jeg leste dette før jeg bestemte meg, har nykk og napp på tuningboksen jeg bruker i dag. En av hovedgrunnene til at jeg går over til omprog. er nettopp for å bli kvitt det. Har pratet litt med trf ja... :) Tok du trinn 1 eller 2 hos han? (dvs. med eller uten kata) Er veldig lysten på å ta trinn 2 med kata fjerning for litt ekstra power og slippe problemet med at den tetter seg, er jo ikke noe særlig.

Skrevet

Jeg gikk for steg 1, men har ingen betenkeligheter med steg 2. Hadde jeg hatt partikkelfilter, hadde jeg uten tvil gått for steg 2 slik at dette blir koplet bort/fjernet.

Du må nesten kjenne på lommeboka hva som er greiest for deg.

Hovedgrunnen til at jeg fikk for steg 1 er i forbindelse med salg av bilen en gang i fremtiden. Kommer til å sette bilen tilbake i original stand før et eventuelt salg, og da er det mye enklere om ingen deler på bilen er byttet. Men tror faktisk at motoren har bedre av steg 2 da eksosen får mindre motstand på vei ut av motoren osv.

Uansett hva du velger tror jeg du blir fornøyd med resultatet :)

TRF-Racing vet virkelig hva han driver med, og gir førsteklasses service!!

Skrevet

Ess er en av verdens beste aktører innen emnet, så tror ikke dere skal betvile de. selv om en her oppe ikke hadde ett optimalt resultat fra de, det kan være forskjellige grunner til det.

Uansett hva du velger, styr unna tuningboks, det fører lite bra med seg.

Skrevet

sandalius; sier takk for for at du oppdaterte tråden din med resultatet nå to (?) år etter starten! Dette er slikt som betyr mye for meg!

Skrevet
sandalius; sier takk for for at du oppdaterte tråden din med resultatet nå to (?) år etter starten! Dette er slikt som betyr mye for meg!

Vurderer supercharger jeg også på min E34 540 (snart manuell)

Men så er det det med godkjenning da.....blir vel værre tenker jeg :-s

• 1 month later...
Skrevet

Hei, jeg har en 120D som har blitt chipet fra ESS Tuning, men etter at jeg hadde noen feil med abs bremser i vinter så slettet verkkstedet endel feilmeldinger som lå inne i systemet og alle disse ble slettet inkludert motoreffectfeil...

Syns faktisk bilen min går endel dårligere men jeg trodde ikke en chip ville bli slettet, håper ikke dette har skjedd å at jeg må betale nye ca.6000kr

Skrevet

Dersom styreenheten ble oppdatert har den blitt original igjen. Jeg vet ikke hva ess sin policy er rundt dette, men jeg krever aldri noe mer enn tiden det tar å programmere bilen på nytt i slike tilfeller, ettersom jeg tar vare på filene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...