Gå til innhold

Er det verdt å bygge om fra E39 520i til 528i ??


halsen89
 Share

Anbefalte innlegg

er jo opp til deg å avgjøre det da :) har du tid/syns det er kjekt så ser jeg ikke problemet :) kommer ikke til å angre etter på vertfall :)

joa, tid har jeg.

Vurderer å ta inn ett eksemplar fra tyskland å ta det som trengs fra. og selge resten av delene.

Går jo 2,7sec raskere til 100kmt å 528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del som har en 97 model med enkel vanos så har jeg forstått at jeg kan slippe ned tilsvarende motorer med enkel vanos uten bytte av ledningsnett og hjerne.

Er flere som selger kun motorer og i Skien kan jeg hente en 98 model M52B28 som har rulla 200.000 med 3 mnd garanti for 15.000,-

Så kan man selge sin gamle motor og vips så var trimminga ikke så halvgæærn likavel mtp pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del som har en 97 model med enkel vanos så har jeg forstått at jeg kan slippe ned tilsvarende motorer med enkel vanos uten bytte av ledningsnett og hjerne.

Er flere som selger kun motorer og i Skien kan jeg hente en 98 model M52B28 som har rulla 200.000 med 3 mnd garanti for 15.000,-

Så kan man selge sin gamle motor og vips så var trimminga ikke så halvgæærn likavel mtp pris.

Har forstått at dette gjelder M50B25 og M50B28 da disse er ganske like og kan bruke mye de samme delene, trodde ikke dette gjaldt M52B20 også, men jeg kan jo ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du får en 528 ned til 80.000 er det vel neppe verd jobben. Selg og kjøp ny er mitt råd. Det er E39 du spør om?

Og hvor får man en E39 528 til 80.000???

Ja, kjenner en som kjøpte en helt ok en for 85.000, hadde 200.000 km på telleren, jeg såg også en på finn for ca 1 mnd siden til 89.000, sikkert et par lapper å prute også. Akkurat nå er den billigste 99.000 minus pruting.Husk at dette er i butikk og gir 1 års startgaranti.Privat hadde den vært billigere, man får dem snart gratis :-)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14604944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du får en 528 ned til 80.000 er det vel neppe verd jobben. Selg og kjøp ny er mitt råd. Det er E39 du spør om?

Og hvor får man en E39 528 til 80.000???

Ja, kjenner en som kjøpte en helt ok en for 85.000, hadde 200.000 km på telleren, jeg såg også en på finn for ca 1 mnd siden til 89.000, sikkert et par lapper å prute også. Akkurat nå er den billigste 99.000 minus pruting.Husk at dette er i butikk og gir 1 års startgaranti.Privat hadde den vært billigere, man får dem snart gratis :-)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14604944

Ja jeg formulerte meg litt feil kansje:)

Det jeg mente var at man får ikke en strøken 528 til 80.000...

Personlig betalte jeg 195.000 for et halvt år siden for min.

Men den er strøken:)

Så man får vel det man betaler for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen jeg henviser til virker til å være en ok bil, men fint skinn og masse utstyr får man ikke til den prisen, og man må nøye seg med en 96 modell. Men de har sunket mye siste året, jeg har fulgt med fordi jeg vurderer en selv, men vil da ha en med lyst skinn og mye utstyr. Det jeg mente var at om man har en 520 som ikke er spesielt utstyrt eller har vakkert skinn er det meningsløst å bygge om da f.eks bilen jeg henviser til + flere sannsynligvis er biler i like god stand som den man vurderer å bytte motor i. Og da har man en ekte bil og ikke noe hjemmelaget for det er også mulig det er andre forskjeller enn bare motor, f.eks lydisolasjon. Biler med stor motor er ofte mer påkostet på mange måter enn de med mindre, det merktes spesielt på E34 535iA jeg hadde, gikk utrolig rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...