Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tøff bybil det der, perfekt for en dame.

Tror dama hadde likt den der, hehe

Edit: Begynner bmw å produsere framhjulstrekk kommer salget til å gå ned som bare det, :P

Skrevet

Blir nok ikke noe av denne nei! BMW har 1-serien og den fås i mange varianter og skal også fram over være det minste alternativet til BMW. Derfor har vi heller ikke Compact utgave av 3-serien lengre, heldigvis.

Eneste nye "baby" BMW som kommer nå er X1 som er basert på 1-serie og kommer i slutten av året.

Skrevet

Om eneste argumentet for nyere Bmw-modeller er hjulene de drives på (slik det kan virke av denne tråden), så vil nok merket gå en dårlig fremtid i møte med dagens økende fokus på miljø og det mer fornuftige ved bilkjøp. Personlig bryr jeg meg mer om faktiske egenskaper og ikke minst kjørefølelsen, enn noe så ubetydelig som at drivhjulene sitter bak eller forran meg.

Skrevet
Om eneste argumentet for nyere Bmw-modeller er hjulene de drives på (slik det kan virke av denne tråden), så vil nok merket gå en dårlig fremtid i møte med dagens økende fokus på miljø og det mer fornuftige ved bilkjøp. Personlig bryr jeg meg mer om faktiske egenskaper og ikke minst kjørefølelsen, enn noe så ubetydelig som at drivhjulene sitter bak eller forran meg.

Men det er jo faktisk kjørefølelsen som blir feil med en FWD. Man har ikke skyvet i ryggen, muligheten til å sladde litt og gliset rundt munnen. :wink:

Har kjørt en del FWD med 250-300 hk og det er ikke spesielt morsomt...

Men for den vanlige mann i gata har det "ingenting" å si. De fleste vet ikke hvilke hjul bilen drar på engang :roll:

Skrevet

Men det er jo faktisk kjørefølelsen som blir feil med en FWD. Man har ikke skyvet i ryggen, muligheten til å sladde litt og gliset rundt munnen. :wink:

Har du prøvd å kjøre virkelig gode forhjulsdrevne biler?

Av de mer lukseriøse variantene er kanskje Citroen Sm best, men også Lotus Elan og Ford Focus Rs kan begge skilte med gode kjøreegenskaper. Om du foretrekker eldre biler, kan du prøve Lancia Flavia, Saab 850, Vw Golf Gti eller orginale Mini. Jeg tørr å påstå at samtlige av disse viser at forhjulstrekk ikke nødvendigvis betyr "kjedelig" slik som mange ser ut til å mene, selv om de beviser det på litt forskjellige måter.

Det at bilen har mange hestekrefter tilsier ikke at det er en bil som skal være morsom, i hvert fall ikke morsom med tanke på gode kjøreegenskaper. Jeg har kjørt enkelte kjedelige bakjulsdrevne biler med tilsvarende antall hester, uten det dermed betyr at bakhjulstrekk som sådan er kjedelig.

Uansett så tror jeg ikke det er aktuelt med så mange hester i hva som ser ut som en relativt liten bil (eller en skisse av en liten bil).

:)

Skrevet

Men for den vanlige mann i gata har det "ingenting" å si. De fleste vet ikke hvilke hjul bilen drar på engang :roll:

Er enig med deg der. Ikke noe kult å kjøre biler med forhjulstrekk og mange hester, blir bare sporing og dritt. Mye bedre å få et solid skyv i ryggen enn å henge å dingle i rattet bare for å holde vogna på veien. Kjørte en chippa Audi A4 med 230 hk uten quattro, ikke gøy i det hale tatt.

Eneste BMWene som har driv på forhjula er de med X-drive :wink: og sånn skal det være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...