Jay-O Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Hva farer er det å ta hensyn til når du øker turbotrykket på en diesel? Har det noe for på Jeg kan se for meg farer som økt forbrenningstemperatur, fare for lekkasjer i pakninger, fare for økt ventilslitasje osv. Men er det noe big deal på en orginal motor å øke den litt? Tror jeg har 0,4 lading nå, blir det noe forskjell hvis jeg øker til 0,7 for eksempel? Så kommer det siste spørsmålet; hvordan gjør man det på en E90 N47 dieselmotor? Må det programmeres eller?
Superbeetle Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Bør vel skru opp dieseltrykket litt også iallefall.. Men nå har jeg ikke noe greie på diesel.
Jay-O Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Ingen som vet noe/har prøvd/ kunne tenkt seg å prøvd det samme/ har noen råd?
|Ole| Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Ingen som vet noe/har prøvd/ kunne tenkt seg å prøvd det samme/ har noen råd? En kompiss av meg skrudde opp fra 0.5 til 0.9 på en Mercedes 250 Diesel Turbo, det gjekk til h...... forskjellen er vel att den turboen var ettermontert da... Uansett så sklei topp pkn, kom sinnsjukt trykk i kjøle systemet...Så takka motorn for seg Bytta motor, lerte ikkje. Takka for seg igjen
sexeren Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Du har turbo diesel... Da chipper du jo bare?.. Dette gjør vi på jobb oss meg, Åsensenteret bilverksted.. ikke langt ifra deg Litt dyrt men sinnsykt bra økt effekt, men redusert drivstoff forbruk.. Ingen svart røyk fra eksos eller noe.. Det han gjør er at han leser ut orginal fila til bilen. Med fila mener jeg styreprogrammet til hjernen.. og legger inn en bedre fil som øker blandings forhold++++ Jeg er ikke så veldig inni dette me chipping, så du kan jo ta turen innom oss å høre med kundemottakeren å også få snakke med han som driver med dette, han har chippet mange tusen biler å er expert på tuning av turbo diesel.. Håper dette hjelper litt
Jay-O Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Allerede chippet av AC Schnitzer... Vil heller fikse den opp litt mekanisk, for å så tilpasse og optimalisere mappet til modifikasjonene. Det er turbotrykk jeg spør om her, enten jeg bytter til større turbo og IC, eller bare øker trykket på den jeg har og monterer større IC...
Haug530D Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Snakket du ikke om M3 motor da? Hvor har du det fra?
Jay-O Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 Snakket du ikke om M3 motor da? Hvor har du det fra? Jo, snakket om det på et treff, men jeg har tenkt litt på å beholde dieselen litt til, er ikke mange som bygger om dieselen sin, så jeg får finne ut hvorfor Får se om jeg får til et bra motorbygg, eller om jeg må kaste inn håndkleet og bygge en M3 sedan med den nye V10(?) motoren...
Bmw_325i_ Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 justere opp trykk er jo en smal sak. kjøp en "bleed ventil" kapp slange mellom wg og snurra. så er det justeringsmuligheter. motorn din tåler definitivt 0,3 til i trykk.. stilte opp gamle bilen min (vel å merke en gammel nissan patrol 3.3td) stilte opp fra org 0.4 til 1.8 men da justerte jeg diesel pumpa også selvsagt. men tror nok på bilen din så får du ikke justert pumpa mekanisk.
E36Cab1 Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Hva farer er det å ta hensyn til når du øker turbotrykket på en diesel? Har det noe for påJeg kan se for meg farer som økt forbrenningstemperatur, fare for lekkasjer i pakninger, fare for økt ventilslitasje osv. Men er det noe big deal på en orginal motor å øke den litt? Tror jeg har 0,4 lading nå, blir det noe forskjell hvis jeg øker til 0,7 for eksempel? Så kommer det siste spørsmålet; hvordan gjør man det på en E90 N47 dieselmotor? Må det programmeres eller? Forbrenningstemp. øker ikkje vesentligt uten å tilføre mer diesel samtidigt,spes ved så lav økning. Men å kun øke turbotrykket vil ofte kun medføre dårligere effekt pga lavere densitet pga varme(spes på eldre biler uten IC),det må følges opp med AFR i tillegg isåfall. Du har sikkert el.styrt ladetrykks-regulering.
Superbeetle Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Så det er enten å skru opp ladetrykket eller så blir det V10? Grunnen til at ikke så mange bygger om dieselene sine har vel mer med at det ikke er så mange som kjøper en "ny" bil med diesel, for så og ville bygge den om til bensin...
Jay-O Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 Så det er enten å skru opp ladetrykket eller så blir det V10? Grunnen til at ikke så mange bygger om dieselene sine har vel mer med at det ikke er så mange som kjøper en "ny" bil med diesel, for så og ville bygge den om til bensin... Nja, nei, det blir mest sannsynlig frankensteining av den motoren jeg har før jeg evt bytter maskin...
JulianS Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 du kan ikke bare justere opp tyrbotrykket ved å jukse med wg, da går den i nødmodus fordi den merker at det er noe galt... AC-Schnitzer chippen justerer ikke opp ladetrykket i det hele tatt, skal du ha mest mulig effekt ut av den må du dra til noen som vil ta jobben med å bremse og mappe med mer og mer trykk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå