Gå til innhold

Min M3 CSL [Solgt]


Anbefalte innlegg

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm - hva kan det befinne seg inni disse eskene da..?

nyuvzu3r035mvfz6chel.jpg

Jaggu var det ikke bokstavlig talt eskenye felger..! :D

kr1baofdo0sklq9t08lc.jpg

ritwk0nr9h782m1ywo0j.jpg

i258hxfx8v0mar9gqx2m.jpg

Gummi kommer på asap.

@fre: Interiørlistene, rundt girvelger, rattdekslene, armlener/dørhåndtak, sidedeksler på stolene, og de små rammene rundt nødblink og speiljustering er blank sort (pianolakk, ikke safirsort).

Jeg vet ikke om dette er noe som er gjort av en tidligere eier, eller om det er noe som er valgt da den var ny.

Vet at disse tingene vanligvis har den matt-grå finishen, men mener faktisk å ha lest noe om at "satin black interior" eller noe sånt var noe man kunne velge.

Jeg synes det er greit, og kan jo alltid bytte til de andre om det ønskes på et tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pene esker! Jeg liker spesielt de gule klistremerkene!

Veldig nysgjerrig på hvordan disse stolene er i forhold til RPP, samtidig vet jeg ikke om jeg vil vite det :D Du savner ikke midtarmlene og sidearmlenene?

Magnus var snill nok til å la meg prøvesitte den, og sammenlignet med stolen i Z3n (som er rimelig lik RPP) så er de bredere og har mindre støtte. Jeg ville nok hatt setet lavere også, men jeg vet ikke om det var i laveste posisjon eller om det i det hele tatt er høydejustering... :lol:

Jeg vil tro RPP er en bedre stol på bane, men CSL-stolen er langt bedre på vei. Nok støtte, uten å bli vanskelig å komme inn og ut av.

Armlener er for cruisebiler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for komplimentet ang eskene Kim - jeg er spesielt fornøyd med de gule merkene selv... :lol:

Stolene er i utgangspunktet ikke høydejusterbare, kun frem og tilbake, men har lest noe om at man kan justere noe ved hjelp av verktøy, uten at jeg har sett noe mer på dette.

Jeg føler iallefall at jeg sitter veldig bra, både til vanlig kjøring og aktiv kjøring. Jeg har velogmerke til gode å teste de, og bilen, på bane.

@JE Motorsport: Takk. Du fikk vel ikke sett noe på den istad?

Fikk stablet inn felgene iallefall, og inspisert dem nøye da jeg kom hjem. Perfekte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JE Motorsport: Takk. Du fikk vel ikke sett noe på den istad?

Fikk stablet inn felgene iallefall, og inspisert dem nøye da jeg kom hjem. Perfekte. :)

Var du på jobben i stad :oops: Huff, går litt unna om dagen så desverre :cry: Synes du gjør et helt riktig valg hva anngår felger, CSL skal ha CSL felger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at det kommer noe annet en f.eks nankang på disse felgene :roll::wink:

Snakker vi Wanli? Har lest at disse er like god i regnføre som på snø..

Blir bra med de felgene:) Lyst å røpe prisen på dem? Kan ikke ha vært billige...

Bilen ble mye penere med kromnyrer! (og jeg liker vanligvis sorte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se litt ann hva jeg gjør mtp dekk. Nankangplingplong blir det iallefall ikke.

Enten setter jeg over de som bilen ruller på nå, eller så prøver jeg å få til en deal med en dekkforhandler. Sitter jo på tre felgsett nå - originale M3 18", 19" samt CSL-felgene...

"Problemet" med de som står på nå er at de er 225 og 255, som er original-dimensjonen til disse felgene. Originaldimensjonen på CSL-felgene er 235 og 265.

Det går fint å bruke 225 og 255 siden eneste forskjellen er at forfelgene er 1/2" bredere (pluss lavere innpress), men hadde ikke skadet med et hakk bredere dekk heller...

Jeg får høre litt rundt.

Mulig jeg er litt sær, men jeg liker ikke å snakke om hva ting koster.

Ikke at det er hemmelig, men jeg synes bare det er irrelevant.

Kan jo selvfølgelig informere om noen vurderer å kjøpe det samme.

Dyr er denne hobbyen uansett. Jeg kjøper det jeg har lyst på uavhengig av pris, om det lar seg gjøre å prioritere det.

Verste jeg vet er når det første folk spør om når de ser bilen min, eller noe annet for den saks skyld, er hva det koster.

Skal det liksom bety noe for hvordan man skal oppfatte produktet..?

Særlig våre nye landsmenn er ekstreme der...

Så det her med prisopplysning har nesten blitt litt prinsipielt for meg.

Men sorry - nå sporet jeg litt av her... :lol:

Var absolutt ikke ment direkte til deg Superbeetle, bare resonering rundt temaet.

Felgene var billigere enn jeg på forhånd trodde, faktisk billigere enn felgene som står på nå. Fikk en god pris på GS.

Helt enig med deg ang nyrene, så veldig halvveis ut med de sorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus: Aha, ja men da syns jeg du skal ha det slik :) Tenkte ikke over at det var så helhetlig. La bare merke til rattet, da det var noe jeg ikke hadde sett før. Så om det er levert slik, eller fikset, så ser det jo uansett bra ut.

Dekslene selges forøvrig ikke løse, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg Magnus når det gjelder pris og kostnader på ting. Det er jo relevant, men det kommer litt an på hvem som spør og hvorfor eller hvordan de spør.

Jeg syntes det var riktig å få på blanke nyrerer, bilen ble jo totalt forandra. Overraska over hvor mye bedre fronten tok seg opp egentlig!

CSL-felgene er flotte. Jeg har vurdert å bytte ut BBS-felgene til disse selv... har du veid dem da? :D Tror de ligger på rundt 11 kg?

Har vel kjørt en 60 mil med RPP-stolen i dag. Posten brukte jo evigheter på å få frakta dem til Stavanger, så hva var ikke mer naturlig enn å dra å hente det i Kristiansand selv og skru det inn på gata i sentrum.... skal nemlig sette på eksosen i morgen, også går turen videre til Tyskland på torsdag.

Men tilbake til Recaro-setet. Jeg er veldig fornøyd altså. Syntes bilen ble helt "riktig" med dette interiøret, ser bra ut også. Når en først har vendt seg til det så synes jeg komforten er ganske så bra. Høyden er optimal i forhold til bilen, skal jeg sitte lavere må jeg nok kjøpe en helt annen bil hvor dashbord og ratt sitter lavere og gulvet/pedalene høyere hvis du skjønner. Rattet er muligens en tanke høyt nå i forhold til det jeg er vant med, men har totalt sett mye mer riktig sittestilling nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@morteym: Ja, veide framfelgen til 10,5 kg, og da veier nok bakfelgen rundt 11 kg.

Flott at du er fornøyd med stolene, og at du har fått i begge.

Tyskland? Service, Ringen eller annen moro?

Ja, bilene våre vil jo alltid være en 3-serie, så er jo begrenset hvor lav og flat sittestilling en får.

Da jeg prøvde den nye Z4 feks, og satt meg inn i min etterpå, satt jeg fryktelig rett opp og ned synes jeg. Dette var riktignok med den andre M3'n.

@knut_olestad: Du kunne få den levert med Michelin Pilot Sport Cup. http://www.m3csl.de/docs/Michelin_Care_and_Feeding.pdf

Ikke anbefalt brukt i regn osv...

Usikker på hvilke vanlige dekk den ble levert på. Muligens Michelin Pilot Sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...