Gå til innhold

Min M3 CSL [Solgt]


Anbefalte innlegg

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Da er bilen (desverre) solgt, til "fordel" for en Land Rover Discovery 3... :?

Litt blandede følelser, men alt i alt føler jeg det var en riktig avgjørelse.

Grunnen til salget er enkelt og greit at jeg ikke ville sitte å betale såpass mye for en bil jeg verken burde bruke, eller får brukt til det den er til, før april-mai igjen.

Jeg ville ha en komfortabel og tøff vinterbil, noe jeg tror Discoveryen kan være.

Det beste hadde selvsagt vært å vinterlagret og beholdt CSLen i tillegg, men en kan ikke alltid få i pose og sekk har jeg lært... :roll:

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg har hatt mye dårlig samvittighet de siste vinterene med M3, tør ikke tenke tanken engang hvordan det hadde vært med CSL.

Bruken måtte jo da vært svært begrenset, og jeg gidder rett og slett ikke bruke så mye penger på noe jeg ikke kan bruke.

Kjørte rett på fjellet etter å ha byttet bil på torsdag, og Discoveryen var ikke annet enn veldig riktig til føre og miljø.

Første ikke-BMW, og første 4x4, så blir spennende å se hvordan det er.

Grunnen til valget av Discovery er bla at en får mye bil for pengene, mtp at du får den på grønne skilter, at Land Rover også er en bilprodusent med sjel og et tydelig produkt, den er en "seriøs" bil.

Noe som også var viktig, var å bytte til en helt annen type bil enn CSLen, så jeg slipper å sammenligne hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Discovery 3 selv en vinter. Det var en flott bil for sesongen med dårlig brøytet hyttevei og langturer over fjellet. Men styring og kjørefølelse er ikke like bra som mine tidligere BMW'er og helt sikkert ikke i forhold til dine tidligere M3 (csl). Men alt i alt var jeg veldig fornøyd med den bilen. Skal ut å prøve 4'ern nå til torsdag. Du vurderte ikke en 4'er når du først skulle bytte? 3 liter på 245hk og 600nm. Liten oppgradering fra 190 hesteren;)

Er det en HSE utgave?

Uansett gratulerer med en alle tiders flott bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :)

Nei klart, den er jo som en båt sammenlignet med CSLen, hva respons på styring, gass og brems angår, men det er jo somsagt en helt annen type bil med helt andre egenskaper.

Jeg har kjørt 4ern, og det er helt klart en fin bil, men litt av poenget mitt var å få et noe rimeligere og mer "fornuftig" bilhold, så valgte en nyere 3er.

Å kjøpe en ny 4er ville blitt tilnærmet like dyrt som CSLen.

Bilen er en '08 HSE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en fin bil og selvfølgelig kan man være bilinteressert selvom man har en Land Rover. Jeg har hatt 3 stk. Land Rovere av den gamle skolen (to stk. 88" og en 109"), men jeg har også hatt 4 stk. Porscher... i tillegg til 3 stk. Mercedes-Benz og 3 stk. BMW. Bil kan være morro uansett størrelse og pris. Poenget er at de må kunne gi deg det lille ekstra og få biler har så mye sjarme som en skikkelig Land Rover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Fredrik. :)

Det er jo egentlig ikke i dette segmentet min bilinteresse har hovedfeste, men gleder meg virkelig til vinterens utfordringer nå!

Så får vi se hva som skjer til våren igjen... :-k

Den har iogforseg ingen ny eier ennå - byttet den inn på Prestmarken Bil.

Men får virkelig håpe fremtidig eier vet å respektere denne bilen. Med det mener jeg skikkelig vedlikehold, og å bruke den som den er ment å brukes!

Jeg har virkelig hatt en super sommer på vei og bane med denne bilen.

5fa6t15fs3lizdr79tg5.jpg

Legger ved et par bilder av Discoen i sitt rette element...

Skitten og med luftfjæringen i off-road-stilling.

twyvbufn6w7n6krl150j.jpg

jrk90h0p7xziv6no36pf.jpg

hsxgihuk1xsenq3e0st6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...