SPectroN Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Jeg har spekulert litt i og kjøpe meg strober. For de som ikke vet helt hva det er : http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... g=&vgpath= Hvor lovlig er det egenli ? Lov og ha på når bilen er parkert? Synes selv det er veldig kult! Regner med flere er enig. Ikke det at jeg kommer til og kjøre bak kompiser og leke sevil snut!^^
deerepower Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 rimelig sikker på at det er lov når du står parkert.. men ikke hvis du har blå.. det tror jeg går dårlig hehe
SPectroN Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 Det jeg har sett at hvis de har hvite så blir de litt små blå i fargen, pga skarpheten. Men hva skjer om du blir tatt på veien? En bot eller smekk på fingern?
Marius2002 Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Må kun benyttes på utstilling/show - ikke til å late som du er politi, brøle på andre i trafikken eller skremme gamle damer Dette stod på linken du postet. Jeg tviler på at strober er lov ved vanlig kjøring, kjenner et par som har noen strober montert inne i hovedlykta. De sier selv at det ikke er lov, uten å kunne bekrefte dette da, men siden neonlys ikke er lovlig i Norge så kan umulig disse strobene være det. Det er bare å ta en telefon til politet eller biltilsynet, så kan vel de bekrefte dette Spurte en politimann engang om hvorfor neonlys ikke var lov, å da fikk jeg til svar at det er fordi andre trafikkanter ikke skal forveksle med et utrykningskjøretøy/forstyrres av unødvendig lyskilde/-bruk.
awt Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Du kan ha det meste på så lenge bilen er parkert, men du må fjerne det før du begynner å kjøre. Fjerne som i fysisk fjerne, ikke bare koble i fra. Alt utenom de "vanlige" lysene på en bil er totalt ulovlig.
M3cabriolet Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 både neonlys og strober er lovlig å montere, men ikke bruke etter veien. kun til show-bruk.
KnutH Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Du kan ikke kjøre på norske veier med strobes og neonlys montert på bil. Hvis politiet eller biltilsynet ser dette, så ber de deg demontere på stedet. Kjedlig men sant. Kommer muligens an på hvem du treffer selvfølgelig.
Just-turbodiesel Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 du kan ha det jo, du kan også ha det på når du står parkert.. ellers er det ikke lovlig, når du forflytter kjøretøyet med antent lyskilde som du nevner.
M3cabriolet Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Du kan ikke kjøre på norske veier med strobes og neonlys montert på bil. Hvis politiet eller biltilsynet ser dette, så ber de deg demontere på stedet. Kjedlig men sant. Kommer muligens an på hvem du treffer selvfølgelig. nei, jeg har selv vært på BT med bil med BÅDE neonlys og strober, og det var ikke noe problem. de spurte meg kun om jeg brukte de langs veien, og når jeg sa at det kun var til utstillinger, så var det helt greit.
Jay-O Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Du kan ikke kjøre på norske veier med strobes og neonlys montert på bil. Hvis politiet eller biltilsynet ser dette, så ber de deg demontere på stedet. Kjedlig men sant. Kommer muligens an på hvem du treffer selvfølgelig. Du skal heller ikke kjøre fortere enn 90/100 km/t her på norske veier, men alle biler kan kjøre fortere. Du er ikke kriminell før du har brutt loven, og så lenge du ikke har de på når du kjører så er det ingen problem. Samme gjelder mye her til lands. Vannpiper - lov å selge, lov å ha, ikke lov å bruke. NOS - lov å selge, lov å ha, lov å montere, ikke lov å fylle på og bruke (pga brannforeskrifter) Jeg har ICELed på min bil, og ikke en kjeft har sagt noe om at jeg må ta det av!
KnutH Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Som jeg sa, kommer an på hvem du treffer! Jeg måtte demontere på stedet..
LindaM3cab Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Du kan ikke kjøre på norske veier med strobes og neonlys montert på bil. Hvis politiet eller biltilsynet ser dette, så ber de deg demontere på stedet. Kjedlig men sant. Kommer muligens an på hvem du treffer selvfølgelig. nei, jeg har selv vært på BT med bil med BÅDE neonlys og strober, og det var ikke noe problem. de spurte meg kun om jeg brukte de langs veien, og når jeg sa at det kun var til utstillinger, så var det helt greit. men da er det dumt å la dem stå på mens du er hos BT... eller. hehe. (internt)
LindaM3cab Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Må kun benyttes på utstilling/show - ikke til å late som du er politi, brøle på andre i trafikken eller skremme gamle damer Dette stod på linken du postet. Jeg tviler på at strober er lov ved vanlig kjøring, kjenner et par som har noen strober montert inne i hovedlykta. De sier selv at det ikke er lov, uten å kunne bekrefte dette da, men siden neonlys ikke er lovlig i Norge så kan umulig disse strobene være det. Det er bare å ta en telefon til politet eller biltilsynet, så kan vel de bekrefte dette Spurte en politimann engang om hvorfor neonlys ikke var lov, å da fikk jeg til svar at det er fordi andre trafikkanter ikke skal forveksle med et utrykningskjøretøy/forstyrres av unødvendig lyskilde/-bruk. Snakker om unødvendig bruk av lyskilder og sånn... jeg kjørte rolig og fint ned mot larvik sentrum en gang jeg. og plutselig fikk jeg sivilbilen bak meg med blålys og alt. skjønte ikke så mye da egentlig. da jeg svingte til sia, stoppa politimannen og prata med meg. grunnen til at han stoppa meg var fordi han var intr i bilen. var veldig BMW fan og stod og studerte bilen lenge. han sa ingenting på det som ikke var lovlig på bilen... noen hyggelige politifolk er det altså... hehe
morteym Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Har ikke noe å vise til, men jeg var egentlig sikker på at det var ulovlig å slikt utstyret montert på bilen. Akkurat som det er ulovlig med sånn sak som forstyrer radarsignal, du blir tatt selvom du ikke bruker den. I show-sammenheng som ikke er på offentlig vei så er det jo lov. Men hvis man blir tatt for å bruke det på offentlig vei (utgi seg for å være politi) så har jeg hørt at det er en bot på rundt 10k og miste lappen.
SPectroN Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 Såpass! Kompis av meg ble stoppa med strober og fikk ikke noe, måtte fjerne dem når han kom hjem fikk han beskjed om. Men de blå ledene som kan kjøpes på biltema blir folk stoppet på når de KJØRER, parkert er det ikke no speseilt som jeg har hørt om. Har lyst på strober for showe sin del. Men hva med feks lilla angel eyes da? er det fullt lovlig? mye rart som ikke folk vet om. Regner ikke med slike angel eyes er lovlig, effekten blir jo minsket pga fargen regner jeg med.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå