Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Da mine framdempere på min E24 628Csi sang på siste verset med både oljelekasje og gav meg sjøsyke, måtte jeg skifte dempere. Dempere ble skaffet og jeg heiv meg på med å skifte dem.

Da jeg skrudde ut skruene på nedre del av fjærbeinet fikk jeg sjokk. Det er da 3 skruer, to av de var løse på høyre side, men da jeg skulle skru av den siste skruen røyk skruen tvers av. Det viste seg at hode på skruen var LIMT på for at det skulle se ok ut.

Kan legge til at samme skruen var ryki på andre sia og.

Bilen ble restaurert i 96 i Sverige og importert til Norge ifjor sommer. Tydelig og han som ordnet med den der ikke gjorde det helt 100%.

Vil si det var bare flaks før noe alvorlig kunne skjedd og at clutch slave sylinderen gikk fyken 2 dager før.

IMG_9941.jpg

IMG_9940.jpg

IMG_9939.jpg

Kommentarer om saken?

Skrevet
det kan nå skje masse med ein bil 13år da.

Kan skje? Dette skulle ikke ha skjedd. Dette er jo menneskelig svikt.

Skrevet
det kan nå skje masse med ein bil 13år da.

Kan skje? Dette skulle ikke ha skjedd. Dette er jo menneskelig svikt.

Han mener vel at det ikke nødvendigvis er den som har restaurert bilen som har slurvet, det kan bli flere demperbytter på 13 år.

Skrevet

Selvfølgelig, men likevel så er det "sjokkerende slurv" mener nå jeg... Skruer KAN løsne av seg selv, men skruehoder blir ikke limt på av seg selv. :P

Skrevet

nei er nå sant det :D med du må da vere litt lat når ein ikkje gidder å prøve på få den løs heller.

det er jo litt bra gjort å komme på å bruke lim da :lol:

Skrevet
nei er nå sant det :D med du må da vere litt lat når ein ikkje gidder å prøve på få den løs heller.

det er jo litt bra gjort å komme på å bruke lim da :lol:

Om bra er synonymt med idiotisk, ja - bra gjort.

Skrevet

Svensker :lol:

Kjøpte selv en bil som hadde 2x2cm rusthull i innfestning i travers foran. Det hadde noen sparkla!! Altså, ikke sveisa plate, slik normale oppgående gjør (eller kjøpe ny!). Et hardt pådrag over en bakketopp med påfølgende hardt nedslag så er jeg ganske sikker det hadde røket rett av (siden bolten ikke hadde noe styrehylse (den var jo rustet i filler)) , og traversen hadde gleppet rett ned. Flaks jeg strippa ned bilen før ombygging.. :shock:

Skrevet
Svensker :lol:

Kjøpte selv en bil som hadde 2x2cm rusthull i innfestning il travers foran. Det hadde noen sparkla!! Altså, ikke sveisa plate, slik normale oppgående gjør. Et hardt pådrag over en bakketopp så er jeg ganske sikker det hadde ryki rett av (siden bolten ikke hadde noe styrehylse (den var jo rustet i filler) , og traversen hadde gleppet rett ned. Flaks jeg strippa ned bilen for ombygging..

... :shock:

Skrevet

Kan nevnes at jeg har fått ut den røkede skruen i det ene fjærbeinet etter MANGE timer med sliping med dremel. Stålet i skruen er så hardt at å borre i det går ikke. Så Dremel med diamantslipehode ink. Blod, svette og tårer var eneste løsninge. Borra 2 små hull på hver side av skruen til bånn, deretter var planen å borre ned i midten og klemme kantene sammen mot midten, men det skar seg da skruen var steinhard. Så da slipte jeg meg ned i bånn på en mye tregere måte. Når jeg nådde bunnen pelte jeg ut rester i gjengene i godset og renset gjengene etterpå med gjengetapp. Godt som nytt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...