Gå til innhold

BMW av veien!

tigern1984
 Share

Anbefalte innlegg

Er det en ting verden ikke går tom for så er det idioter :lol:

Verden går helt sikkert ikke tom for idioter, men det er et faktum at unge menn (og spesielt menn) bak rattet ofte går galt... all tilgjengelig statistikk bekrefter det... selvom akkurat denne fyren var litt yngre enn normalt. I Danmark har forsikringsselskapene fått nok (les: de lever av å tjene penger) og derfor tilbyr de kurs i trafikksikkerhet (som de unge selv skal betale) mot en billigere forsikring. Hvis dette hjelper virker det umiddelbart som en fornuftig løsning.

http://politiken.dk/tjek/penge/forsikri ... 731280.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting verden ikke går tom for så er det idioter :lol:

Verden går helt sikkert ikke tom for idioter, men det er et faktum at unge menn (og spesielt menn) bak rattet ofte går galt... all tilgjengelig statistikk bekrefter det... selvom akkurat denne fyren var litt yngre enn normalt. I Danmark har forsikringsselskapene fått nok (les: de lever av å tjene penger) og derfor tilbyr de kurs i trafikksikkerhet (som de unge selv skal betale) mot en billigere forsikring. Hvis dette hjelper virker det umiddelbart som en fornuftig løsning.

http://politiken.dk/tjek/penge/forsikri ... 731280.ece

www.18pluss.no ;-) det har jeg tatt... 25% rabatt på forsikring :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette har effekt er det absolutt et godt tiltak, selv om forsikringsselskapet tjener litt ekstra penger. Virker som er gjennomførbart tiltak også, i motsetning av mye annet som blir foreslått rundt dette temaet.

Jeg ble ikke oppmerksom på hvor stor forskjell det er på kjørestiler rundt i landet før jeg i vinter var 3mnd i Luster i sogn, for så å komme tilbake til Bergen igjen. I byn er det ikke snakk om å tilpasse kjøringen etter forholdene; snø, regn eller is, her kjøres det ti cm fra ræven på bilen forran. Dette gjelder i hovedsak menn fra 18- 40. Denne aggresiviteten i trafikken er noe man burde ha fokus på å bli kvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spessielt at det er en bmw reklame under artikkelen..

Det 18+ kurset kunne jeg absolutt ha tenkt meg å deltatt på, bare så synd at det er milevis til nermeste kurs..

det var egentlig et veldig bra opplegg... først var det noen minutter der vi snakket om kjøring, ansvar, førstehjelp etc

så ble vi delt opp i 3 grupper

en "trafogruppe", en eldre bil gruppe og en ny bil gruppe...

trafoen er en plass der du skal ha tid til å tenke mye, på venner, familie, hobbyer, hva som gjør deg glad etc... så skal du inn i mange rom, der du har 4 prosjektorer som viser ei ulykke fra alle vinkler med to stoler i mitten av rommet som om du er sjofør/passasjer i en bil...

filmen starter med at du kjører en bil og kommer til ulykka og kjører forbi, så blir du med inn på akutten og ser behandlingen av de skadde, så kjører du forbi ulykkesstedet igjen etterpå der du ser de etterlatte sørger (egenltig en litt sterk opplevelse) så skal du inn sammen med resten av gruppa og snakke om hva du tenker, føler rundt det du så, så litt snakk om diverse konsekvenser av kjøring, og så litt tenkisnk om kjøring og slikt...

i alle rommene skal du være alene, eller med 1 person (kommer an på gruppene, men hovedsaklig alene)

så ble det nybilgruppe på meg, da kjørte vi en polo med abs antialtsammen og skulle kjøre unna noen kjegler og kjøre i en galtt sving (repetisjon av glattkjøring)

så skulel man gjøre det same i en sierra ohc som var skikkelig sliten, og det ble en annen opplevelse! (kjørte nesten bedre med sierraen utrolig nok ^^) hehe... det var nok fordi poloen kunne trengt en bremseservice :-P

og så skulle vi i en sånn "kræsjtest" i 20 km/t... så var det opp å få diplom, det hele tok vel 2-3 timer...

men det var virkelig verdt det... bare det å logre litt med sierraen i svingen var jo verdt pengene :-P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette ser faktisk ut til å lønne seg ekstremt mye om man har forsikringen på seg selv i lav alder. Jeg skulle betale 10 900,- på en E30 320, om jeg hadde hatt dette kurset ville det blitt 8 175, nesten sparing på 3 000,- kroner på et kurs som varer 3 timer. Ikke verst, men ulempen er at kurset er i Kristiansand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...