CeeKay Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 http://www.ba.no/nyheter/article4397061.ece Noen folk er så ekstremt trangsynte! ...og jeg lar meg irritere... igjenn...
Frode D Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Er det Fjøsangerveien det er snakk om eller? Og det der er begynnelsen fra Lagunen?
Frode D Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Okei, trodde det muligens var det det het i begynnelsen der.. Aner ikke hvor det der er..
Springsteen Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Hehehe, det er der du sa, veien som starter/slutter der er Riebers vei..
morteym Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 I dag "råkjørte" jeg på en slette forbi en golfbane. Bremsa litt ned i det jeg passerte ettersom det var folk der, og dro på litt rundt svingen. Så på vei tilbake så hoppa det en fyr ut i veien bortpå sletta. Jeg kjørte da allerede veldig pent og rolig i det jeg passerte to syklister som jeg tok hensyn til. Han var fremdeles et godt stykke unna der han stilte seg opp midt i veien. Kunne dette være et selvmordsforsøk? Isåfall veldig dårlig timing! Han tok armene ut som en dommer, også hoppet han opp i været og slo håndflatene i retning asfalten som om han skulle ta sats å fly, ja det overrasket meg faktisk at han ikke lettet, han falt fort ned igjen mot jorden og og gjorde et hardt tramp i bakken mens håndflatene bråstoppet. (Ser for meg en lydeffekt her: "boioioioinnng") Stilkarakter: 7.0. Dette betydde "Nå er det nok! Ro ned!!!!!!!!" Så hvis du er innpå her så vil jeg bare beklage og si unnskyld! Var ikke meninga å skremme! Håper ikke du bomma på hullet pga meg. Du hadde nok grove fantasier om å bure meg inne! Vet at bilen kan lage litt bråk, men forbered deg til neste uke for da kommer supersprinten på!
Mr.Silver Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 I dag "råkjørte" jeg på en slette forbi en golfbane. Bremsa litt ned i det jeg passerte ettersom det var folk der, og dro på litt rundt svingen. Så på vei tilbake så hoppa det en fyr ut i veien bortpå sletta. Jeg kjørte da allerede veldig pent og rolig i det jeg passerte to syklister som jeg tok hensyn til. Han var fremdeles et godt stykke unna der han stilte seg opp midt i veien. Kunne dette være et selvmordsforsøk? Isåfall veldig dårlig timing! Han tok armene ut som en dommer, også hoppet han opp i været og slo håndflatene i retning asfalten som om han skulle ta sats å fly, ja det overrasket meg faktisk at han ikke lettet, han falt fort ned igjen mot jorden og og gjorde et hardt tramp i bakken mens håndflatene bråstoppet. (Ser for meg en lydeffekt her: "boioioioinnng") Stilkarakter: 7.0. Dette betydde "Nå er det nok! Ro ned!!!!!!!!" Så hvis du er innpå her så vil jeg bare beklage og si unnskyld! Var ikke meninga å skremme! Håper ikke du bomma på hullet pga meg. Du hadde nok grove fantasier om å bure meg inne! Vet at bilen kan lage litt bråk, men forbered deg til neste uke for da kommer supersprinten på! Morsomste jeg vet er sånne folk.. Bare må stoppe jeg da.....
336mik Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Er så morro å se kommentarene til alle som har fått for mye juling i sin barndom/ungdom,at de ønsker andre folk lappløse,billøse,i en bilulykke,eller at de dreper noen så de kan bli straffet. Etter over 10 år som selverklært villmann,så har jeg aldri vært inn blandet i en ulykke av grøvre art(fenderbender`n har det vært noen av,men ALDRI min skyld). Jeg vil heller ikke påstå at jeg har vært i en utsatt posisjon,eller i en nesten-ulykke noen gang,så at villmanns kjøring er akkurat det samme som å drepe noen er bare BS. Det er tilretteleggingen det er noe feil med,ikke sjåførene. Flere baner er et tiltak,og et annet tiltak er å ikke senke fartsgrenser,men heller utbedre veier,og sette den opp.De fleste er "fornøyd" med å kjøre i 100-120 km/h,og de som kjører fortere gjør dette bevist,og da kan vel veien nesten være en krøttersti uten at de bryr seg. Det at noen har hatt "svimlende" hastigheter på 140-160 er ikke akkurat noe uvanlig høy hastighet i mine øyne,og at noen har rundt 200 fordi det er så "bra" veistrekning syns jeg heller ikke er skremmende,siden det ikke trenger å være spesielt bra vei for å ha 200(jeg bor på "landet",og har utrolig mange muligheter for å dra over 200 hvis jeg vil det,uten at jeg føler at veien er for dårlig for hastigheten). For 20 år siden var 200 mye,i dag er nok grensen for "ekstremt fort" mye høyere for de som syns 60,70 og 80 er for sakte på de fleste veistrekninger.
Superbeetle Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Jeg kjenner ingen som driver å "råkjører" på denne veien, nettopp på grunn av politiet ofte har kontroller her. Mange steder politiet kan stå, og man har dårlig oversikt. Som nevnt i debatten på ba.no så er det mye gøyere å ligge i 130km/t ned fanafjellet.. (Igrunn er det ganske kult å kjøre hele strekningen fra Os til Bergen om natten ) Forøvrig har jeg fått min første og eneste fartsbot på denne veien, da Up fant ut at de skulle måle farten min på en strekning på 7-800m hvor jeg la meg ut i venstre feltet for å slippe forbi biler fra høyre(innkjøringsfelt)
Hawkon88 Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 når ble egentlig politi og politikere opptatt av annet enn å ta FLEST MULIG? De driter i om fartsgrensene er altfor lav (det er de vel som regel over hele landet?) det de bryr seg om- er å ha det gøy (kjefte, og bøtelegge) og tjene penger.. Jeg har vært med i en del prosjekt med jobben i den siste tiden, på vedlikehold av oljerigger osv.. ALLE sikkerhets og hms folk- er paragrafryttere, som viser ingen/lite sjønn og skal gjøre alt mest mulig jævlig for alle andre- fordi det er da "de har gjort en god jobb".. Når de har resultater å henvise til.. Og hvorfor vil de ha disse stillingene? nettopp for å utøve makt. Samme som de i up..
D.C.V Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Men hva er egentlig råkjøring? Jeg vil si at råkjøring er det samme som grisekjøring, som da menes med å ta farlige forbikjøringer, kjøre alt for fort i boligfelt, osv..
tomasb Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Sitat politiet: "De fleste overtredelsene ligger på mellom 90 og 110 km/ t" vet ikkje fartsgrensen her, men er den 80, så vil eg ikkje akkurat si at det er noen fartsdemoner..... Er det 60km/t så er vel problemet at veistandarden er såpass god, at den vanlige mann i gata ikkje ser noe problem med de hastighetene. Lurer da på om det ikkje kan være større risiko for å sovne på vei hjem fra jobb? Med så mangen som"råkjører", er det nok mer enn bare ungdommen som tester bilen som blir tatt.
miata Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Men hva er egentlig råkjøring? Jeg vil si at råkjøring er det samme som grisekjøring, som da menes med å ta farlige forbikjøringer, kjøre alt for fort i boligfelt, osv.. Å ta en lovlig forbikjøring er livsfarlig... Riskerer heller å miste lappen, enn å miste livet.. Ligger du sidelengs i svinger og rundkjøringer så kvalifiserer du til grisekjøring.. Men det finns vel ikke noe morsommere (så lange du har full kontroll..) Litt uklart hva grisekjøring er, men dette er 100% sikkert grisekjøring :
Stonescream Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Jeg har vært med i en del prosjekt med jobben i den siste tiden, på vedlikehold av oljerigger osv.. ALLE sikkerhets og hms folk- er paragrafryttere, som viser ingen/lite sjønn og skal gjøre alt mest mulig jævlig for alle andre- fordi det er da "de har gjort en god jobb".. Når de har resultater å henvise til.. Og hvorfor vil de ha disse stillingene? nettopp for å utøve makt. Samme som de i up.. Reglene for sikkerhet er der for en grunn og det er for å unngå "uflaks" og lignende. Klart, ting virker fryktelig teit og helt sikkert firkanta til tusen, men grunnen er jo at en ikke skal bruke skjønn og på den måten få bort menneskelig feil som grunn til ulykker. Piloter følger ikke sjekklister for det er morro, men for å unngå å glemme steg 40 i prosedyren.
winchester Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Men hva er egentlig råkjøring? Jeg vil si at råkjøring er det samme som grisekjøring, som da menes med å ta farlige forbikjøringer, kjøre alt for fort i boligfelt, osv.. Å ta en lovlig forbikjøring er livsfarlig... Riskerer heller å miste lappen, enn å miste livet.. Ligger du sidelengs i svinger og rundkjøringer så kvalifiserer du til grisekjøring.. Men det finns vel ikke noe morsommere (så lange du har full kontroll..) Litt uklart hva grisekjøring er, men dette er 100% sikkert grisekjøring :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå