Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ingen som reagerte på den komentaren om at folk skifter ut gassutstyr da? :lol:

Hehe, jo, lurer på om UP har fått se en skrekkeksempelvideo i form av Fast and Furious-serien ;)

Men jeg skal ærlig si at jeg kjører raskere enn fartsgrensen på veier som jeg mener tåler dette og med biler som takler dette. Når jeg tar igjen andre trafikanter som ikke føler det samme ligger jeg med god avstand til det er forsvarlig å foreta en forbikjøring. Selvfølgelig, fartsgrensene er der for en grunn, hvis jeg blir tatt kan jeg ikke skylde på andre. Jeg tar et bevisst valg på å trosse fartsgrensene (i de fleste tilfellene) hvor jeg mener det er trygt for meg selv og medtrafikanter. Synd at alt av kjøring over fartsgrensene på død og liv skal betegnes som grisekjøring.

Skrevet

Beste var vel når de skulle gå igjennom fartssonene slik at det var mer forståelig for folk..

Resultatet den gangen var at den nye motorveien mellom stjørdal og trondheim ble satt ned fra 90 km/h til 70 km/h

Mye mer forståelig for folk flest...

Skrevet

Fartsgrensene er der for en grunn og det er ikke opp til hvermansen å vurdere hvor fort det er trygt å kjøre der...

Med det sagt så følger ikke jeg de heller :wink:

Skrevet

Er ikke mange med hånda på hjertet som kan si at dem aldri er 10-20 over fartsgrensen.

Tror mange ulykker kommer av kjedsomhet på veien fordi man må ligge i 70-80 på veier som kvalifiserer seg til å være 100+ i andre land. Kjører man 100 så konsentrerer man seg om kjøring (hvertfall jeg) i 70 kan jeg bite tånegler og lete etter brusflaska mi bak passasjersetet.

Skrevet
Som nevnt i debatten på ba.no så er det mye gøyere å ligge i 130km/t ned fanafjellet.. :twisted: (Igrunn er det ganske kult å kjøre hele strekningen fra Os til Bergen om natten :lol:

Det er helt forbanna sant. Mye gøyere med kurver enn å kjøre så og si rette motorvei-strekninger. Trenger ikke store farten for at strekningen mellom Nesttun og Os skal bli gøy 8)

Skrevet

– De har gjerne pusset og mekket, skiftet ut gassutstyr og har en helt annen motor enn det bilene er godkjent for.

dem har faen meg null peiling på hva dem snakker om i det hele tatt....

Skrevet
Som nevnt i debatten på ba.no så er det mye gøyere å ligge i 130km/t ned fanafjellet.. :twisted: (Igrunn er det ganske kult å kjøre hele strekningen fra Os til Bergen om natten :lol:

Det er helt forbanna sant. Mye gøyere med kurver enn å kjøre så og si rette motorvei-strekninger. Trenger ikke store farten for at strekningen mellom Nesttun og Os skal bli gøy 8)

helt enig.. kurver > motorvei !

klart når jeg skal ta turen innover mot oslo på den fine veien fra jessheim er det bare kos å dra på litt :) drar ikke 200 der midt på dagen, men 120-140 føler jeg er passende der.. for å komme meg til motorveien må jeg kjøre 12km på en søplete riksvei som ikke bare er smal, men halvparten av veien er på vei ned i mjøsa :P bare kos å kjøre der om natta, da man kan bruke hele veien og se om det kommer noen imot :)

så en fin kontroll i dag også, ved minnesund sto folk i kø for å få bøter ! :P vegvesenet har selvfølgelig vekt der, og på plassen sto det sikkert 50 biler som venta på å snakke med onkel blå :P på den lange strekninga før vekta sto det lasere !!_3_!! steder !! en som ble tatt med 0.5 promille i 120 :) <-- idiot !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...