sdw Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Bare for å rette opp i diverse feil. Om dere virkelig har original brems, levert med bilen, hva er delenummeret og utstyrskoden på den? Er veldig interessert i å vite det siden det ikke eksisterer i hverken ETK til bmw eller realoem, bmwfans etc. Bare tull... kun m5 man kunne få diffbrems på, og det var standardutstyr. Hverken e39 (non-M), e38 eller e46 (non-M) kunne bli levert med diffbrems uansett hvor mye man prøvde å bestikke bmw. Det er en grunn til at de som ønsker det må til med m5 diff, Quaife eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Hvorfor svinger hjulet i samme rettning når bilen er oppe når 523 svinger i motsatt..? Trur ikke ikke det er ettermontert heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdw Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Ingen anelse egentlig, min har original diff og der går hjulene hver sin vei når jeg snurrer de (i neutral), har fått doble spor på grusbaner uten at det har hatt noe å si, den har fortsatt ingen diffbrems. Eneste måten du kan sjekke det skikkelig er vel å åpne diffen å sjekke selve kronehjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Desutten så burner 528 noe skikkelig på tørr asfalt. På 523 merker man at det burner men vil ikke på en måte gå sidelengs. Bare rett fram, med andre orn merker man at bare det ene hjulet burner. Mulig min er ettermontert, det veit jeg ikke, men gøy er det:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 9, 2012 Share Skrevet Desember 9, 2012 Jeg trodde det bare var Z3 som ble levert med diffbrems på den tiden bortsett fra M-bilene. Min har både diffbrems og ASC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Desember 9, 2012 Share Skrevet Desember 9, 2012 Jeg trodde det bare var Z3 som ble levert med diffbrems på den tiden bortsett fra M-bilene.Min har både diffbrems og ASC. Stemmer, riktignok torsjondiff og ikke lamell som m-bilene. Når det gjelder testing for å sjekke om man har diffbrems eller ikke blir det håpløst og gi en eksakt metode da de forskjellige typene differ oppfører seg forskjellig. Å heise opp bilen og se at begge hjulene snurrer samme vei er ingen metode for å avdekke om du har brems eller ikke. Skal du være sikker på gamle biler som har hatt noen eiere, må du sjekke innmaten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Diffbrems er vel ekstrautstyr i tilfelle.Går vel an å ringe eller reise til nærmaste bmw forhandlar og finne det ut ved å gi dei skiltnr.? Tror neppe Diffbrems var under ekstrautstyr man kunne velge på E39 nei, som sagt så er/var det kun M5 som ble levert med dette. Gammel tråd, men føler for å rette opp litt her læll. E39 kunne bestilles med diff brems. Bare for å rette opp i diverse feil. Om dere virkelig har original brems, levert med bilen, hva er delenummeret og utstyrskoden på den? Er veldig interessert i å vite det siden det ikke eksisterer i hverken ETK til bmw eller realoem, bmwfans etc. Bare tull... kun m5 man kunne få diffbrems på, og det var standardutstyr. Hverken e39 (non-M), e38 eller e46 (non-M) kunne bli levert med diffbrems uansett hvor mye man prøvde å bestikke bmw. Det er en grunn til at de som ønsker det må til med m5 diff, Quaife eller lignende. Jeg tok nok feil her ja. Mente jeg hadde sett det på et ekstrautstyrsark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå