Gå til innhold

diffbrems e39

teexeln
 Share

Anbefalte innlegg

heisan! Har en 97mod. 520ia som jeg skal bytte olje på girkasse og kardang på,så det jeg lurer på er om noen av dere vet hvordan man finner ut om det er diffsperre eller ikke på den, va vest forskjelli olje alt etter som det va det eller ikke. (klarer ikke å burne med den for å se om dn spinner på begge hjul) på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffbrems er vel ekstrautstyr i tilfelle.

Går vel an å ringe eller reise til nærmaste bmw forhandlar og finne det ut ved å gi dei skiltnr.?

Tror neppe Diffbrems var under ekstrautstyr man kunne velge på E39 nei, som sagt så er/var det kun M5 som ble levert med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en e39 535. etter en helg med litt banekjøring fant jeg ut at jeg enten har sperre eller havarert diff.

Etter mange runder uten problem med å legge bilen brei snurret jeg i en sving og for showet sin del slapp jeg ikke gassen slik at det dle rikelig med røyk å da spant det godt på begge hjulene.

Da jeg kom inn i depoet etterpå virket det som at diffen hadde "kilt" seg (DIFFLÅS) så jeg prøvde å legge helt over å rygge litt å da løsnet den med en gang.. kjørte resten av helgen uten problemer. Så jeg har misstanke om at det er brems på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som tar opp spørsmålet, igjen. :)

Jeg skrev en mail til Quaife, og her er svaret på alternativenene til "normal" diff.

If your car is standard, it has BMW final drive part number 33101428465 which has the ratio 3.07:1. If this is what your car has, you require 33-468-302.

If yor car has short final drive ratio 3.46:1 (BMW part ref 33107529494), it requires 33-878-130.

Dette skal være mulig å lese på diffen / klokka.

Det jeg spurte om var hva Quaife kunne tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Går vel an å ringe eller reise til nærmaste bmw forhandlar og finne det ut ved å gi dei skiltnr.?

Tror neppe Diffbrems var under ekstrautstyr man kunne velge på E39 nei, som sagt så er/var det kun M5 som ble levert med dette.

Gammel tråd, men føler for å rette opp litt her læll.

E39 kunne bestilles med diff brems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men føler for å rette opp litt her læll.

E39 kunne bestilles med diff brems.

1+

Har diffbrems på 528 en. Ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...