Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner jo poenget, men et stuslig heat på 20 min i løpet av en helg er ikke nok.

Hvert 3. eller 4. heat burde vært "alternativt sporvalg" dvs at man har lov til å sladde.

Bør jo selvfølgelig skje under kontrollerte former det også, men du ser fort hvem som har noe på banen å gjøre og ikke...

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg er værtfall glad at BMWCCN treffene er seriøse, med vanlig kjøretrening som hovedaktivitet.

Og heldigvis virker det som flertallet også er det, slik at det er MER en nok deltakere på BMW treffene. Og således trenger de ikke velge bort dyrebar kjøretid for noen "sladdeheat" så rånerne får spølt ifra seg. Det blir enten eller siden man kan ikke kjøre idealspor så fort som mulig når man har bajaser vinglende fram og tilbake.

Det er da mange andre treff de kan dra til, der sladding\drifting står på agendaen. Verre er det ikke! Gatebil\Sommertreff og diverse driftigtreff.

Skrevet

Må være ett sørlands problem dette med at dere ikke får sladde eller drifte på treffene...

Siste lånke treffet vi hadde i Trøndelag gikk det nesten sidelengs konstant rundt banen og bilene ble preset til det de var gode til.

Hadde bare frikjøring nesten og var både biler med kompresor og turbo på banen.

Så ta en tur til trøndelag på neste treff ;)

Skrevet

Ok folkens, sjønner at det ikke er noen bestemte regler for om man har LOV å kjøre med prøveskilt!! Hele denne diskusjonen er litt lærerik men også meget forvirrende..

Finnes det et sted der man kan lese om slike regler??

Skrevet
Jeg er værtfall glad at BMWCCN treffene er seriøse, med vanlig kjøretrening som hovedaktivitet.

Og heldigvis virker det som flertallet også er det, slik at det er MER en nok deltakere på BMW treffene. Og således trenger de ikke velge bort dyrebar kjøretid for noen "sladdeheat" så rånerne får spølt ifra seg. Det blir enten eller siden man kan ikke kjøre idealspor så fort som mulig når man har bajaser vinglende fram og tilbake.

Det er da mange andre treff de kan dra til, der sladding\drifting står på agendaen. Verre er det ikke! Gatebil\Sommertreff og diverse driftigtreff.

ja, er jo utrolig morro å kjøre rundt banen i en 318-320 på banen..er de t ikke litt flaut for dem som gjør det?lol: Jeg har mellom 200-300+hk i bilene mine og står over å dra dem utpå, fordi det er for lite power vil jeg tro. Man bør ha power til at det spinner ut andre gir ordentlig på tørt, gjerne også en del på tredje gir.

Jeg kan delvis forstå det på vinteren, var braBMW CCN -treff på sigdal der man fikk sladde faktisk, da kreves det ikke så mye power, men litt satsing for å dra langsvinger sidelengs i 4 gir.

Motorsvake biler bør holde seg på gata eller jorde, til cruising trengs det ikke så mye power, jeg cruiser med 90 dieselhk i helgene(laurel 2.8d), det er den helt grei til.. :lol: men på vinteren er det en annen lyd i pipa selvsagt.

Nei, takker meg til volvotreffet i juli jeg, der har de fleste power nok til å ha det morro på banen..(sidelengs) :lol:

Skrevet
ja, er jo utrolig morro å kjøre rundt banen i en 318-320 på banen..er de t ikke litt flaut for dem som gjør det

Jeg (og mange andre..) synes faktisk det er moro. For min del gjør ikke mer effekt det noe mer gøy å kjøre - det øker jo bare farta på strekkene, og det er ikke spesielt interessant i seg selv. SAS flyr jo med over 800km/t uten at det er spesielt gøy. :twisted: Og spinne? Ja, det er jo ufattelig moro... :roll:

Det viktigste er at bilen reagerer kjapt på det jeg gjør. Et skikkelig sete sånn at jeg sitter fast, en motor med god respons og en ikke altfor tung bil så er alt på plass egentlig.

Hvis det er noe som er flaut, så er det i tilfelle 240'ene med 800hk som tar av nedover strekka for å så kjøre så sakte igjennom svingene at man kunne tatt de med en handlevogn.

Skrevet

ja, er jo utrolig morro å kjøre rundt banen i en 318-320 på banen..er de t ikke litt flaut for dem som gjør det?

Hvorfor skal dette være flaut? Dette er noe av det jeg synes er bra med bmwccn treffene, alt alle får prøvd seg selv om de har en e36 318. Jeg hadde garantert hatt det morro selv med en motorsvak bil, selv om jeg samtidig har en 500whp bmw som jeg kan herje med i tillegg..

Jeg vet også at når jeg evt kommer meg på ccn banetreff med min bmw så kommer jeg garantert til å bli frakjørt av f.eks Hagenisse, selv om jeg har 3x effekten han har. Burde jeg være flau over det? Jeg synes ikke det da jeg vet at 90% av de som kjører sammen med meg på bane har mer bane erfaring enn meg. Har hatt ca 25 runder på bane med min gamle m3 og hadde det sinsykt morro. Selv om jeg blei frakjørt i svinger etc av e36 325 med en erfaren sjåfør.

Skrevet

Så kjøretrening er ikke å lære å håndtere bilen i en sidelengs situasjon? Hvis det er veitrafikkloven du henviser til så brytes den så det suser på den såklalte "kjøretreningsparagrafen".

Ditt andre avsnitt gidder jeg ikke engang å kommentere, annet en at det er generaliserende pisspreik. Ut fra hva du skriver har jeg store problemer med å tro at du har vært på mange Rudskogen eller Vålertreff de siste 3-4 årene.. ?

Skrevet

Så kjøretrening er ikke å lære å håndtere bilen i en sidelengs situasjon? Hvis det er veitrafikkloven du henviser til så brytes den så det suser på den såklalte "kjøretreningsparagrafen".

Ditt andre avsnitt gidder jeg ikke engang å kommentere, annet en at det er generaliserende pisspreik. Ut fra hva du skriver har jeg store problemer med å tro at du har vært på mange Rudskogen eller Vålertreff de siste 3-4 årene.. ?

Jeg har vært på ACR i regi av både Sommertreff og BMWCCN de siste årene. Og derfor vet jeg også hvorfor det skaper farlige situasjoner når "skrubben" drar garasjemekka sine utpå banen for å spinne mens andre litt mer seriøse faktisk kjører fort. Sett opptil flere ganger på sommertreff at enkelte har måtte tatt unødvendige unnamanøvre nettopp pga en luring med mye motor skal herje å spinne sidelengs til tider å utider. Men når er sommertreff gått i samme retning som gatebil, at faktisk flertallet er der for showet sin del. Og da går det straks bedre.

De har egne Time-Attack heat, der de med bil oppsatt for å kjøre fort får kjøre alene. Da vil ikke en drifte\sladdebil få delta. Nettopp pga de vil ødelegge flyten i kjøringen!

Skrevet

ja, er jo utrolig morro å kjøre rundt banen i en 318-320 på banen..er de t ikke litt flaut for dem som gjør det?lol: Jeg har mellom 200-300+hk i bilene mine og står over å dra dem utpå, fordi det er for lite power vil jeg tro. Man bør ha power til at det spinner ut andre gir ordentlig på tørt, gjerne også en del på tredje gir.

Jeg kan delvis forstå det på vinteren, var braBMW CCN -treff på sigdal der man fikk sladde faktisk, da kreves det ikke så mye power, men litt satsing for å dra langsvinger sidelengs i 4 gir.

Motorsvake biler bør holde seg på gata eller jorde, til cruising trengs det ikke så mye power, jeg cruiser med 90 dieselhk i helgene(laurel 2.8d), det er den helt grei til.. :lol: men på vinteren er det en annen lyd i pipa selvsagt.

Nei, takker meg til volvotreffet i juli jeg, der har de fleste power nok til å ha det morro på banen..(sidelengs) :lol:

Ser ikke hva som er flaut for at alle skal få kjøre på banen, uavhengig av motorstørrelse. Det jeg derimot ser på som flaut er de med hjemmemekk på mange hundre hester, som blir frakjørt av biler de selv disser som "motorsvake".

Det er FLUST med BMW'er på BMW treff som har krefter nok til å dra sidelengs ved behov.

Men det er bra du holder deg til Volvo treff framover, så kan rånerne leke å spinne sammen :lol:

Skrevet
ja, er jo utrolig morro å kjøre rundt banen i en 318-320 på banen..er de t ikke litt flaut for dem som gjør det

Hvis det er noe som er flaut, så er det i tilfelle 240'ene med 800hk som tar av nedover strekka for å så kjøre så sakte igjennom svingene at man kunne tatt de med en handlevogn.

som regel går det også ganske greit i svingene når man har så mye power.. ellers kunne det blitt litt småskummelt når en bil blir vrengt i alle retninger (pga båtunderstellet) av motoren på 800 whp..jeg for min del lo meg skrukkete på gatebiltreffet som var nå i mai.. da var det en pilråtten blå 240 med 250hk som kjørte fortere i svingene enn m3 e46.. gud veit åssen oppsett den hadde, men noe dyrt tviler jeg på.. den var litt mykere/lavere bak enn foran og lå seriøst klistra på asfalten.. blei faktisk veldig imponert. Lurer på hva råtassen i e46'n tenkte da, han kjørte ikke dårlig han heller, bare for å ha sagt det.

Skrevet
..jeg for min del lo meg skrukkete på gatebiltreffet som var nå i mai.. da var det en pilråtten blå 240 med 250hk som kjørte fortere i svingene enn m3 e46.. gud veit åssen oppsett den hadde, men noe dyrt tviler jeg på.. den var litt mykere/lavere bak enn foran og lå seriøst klistra på asfalten.. blei faktisk veldig imponert. Lurer på hva råtassen i e46'n tenkte da, han kjørte ikke dårlig han heller, bare for å ha sagt det.

For alt du vet så kan han i volvoen ha sinsykt mye bane erfaring etc, og han med m3'n være der for første gang. Så hvorfor le av det? Også synes jeg ikke du har så mye du skulle sagt som ikke vil ut å kjøre med dine bilen på bane "bare" fordi de ikke har mer enn 300ish hk.. Er du redd for å bli frakjørt av en gammal e30 325?.....

Skrevet
er vell litt mer på spill i en e46 m3 enn en gammel volvo da?

i volvoen har man vell ikke mye å tape

det har man heller ikke når man ikke planter penga i en annen bil enn e46 m3. Siste ekte BMWn som ble laga var e38. e46 er grei bil, men det er da i forhold til prisen, 600 000 for en m3 e46 med kun 343hk er lite fornuftig etter min mening. Du får en veldig fin e46 med utstyr osv til halvparten av den prisen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...