spruddel Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 BMW-745iA: Har ikke lest igjennom hele tråden, men hvertfall det du skriver i siste innlegg. "selv om de minste motorene ikke har noe på banen å gjøre". Er ikke alle som har penger/prioriterer bil så høyt at man kan kjøre en bil med mye krefter. Ta f.eks en 2-liters diesel: Er ikke noe dugenes på 0-100, men er ofte bra dreimoment og det aller viktigste på bane er jo sporvalg. Om man ikke har penger til en bil med 300++ hester, så må man jo få lov til å teste bilen sin på bane og få lov til å kose seg vel? Er tross alt ikke konkurranse. Noen kjører vel for å lære å kjenne bilen sin bedre og bli en bedre sjåfør i tillegg.
Just-turbodiesel Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 BMW-745iA: Har ikke lest igjennom hele tråden, men hvertfall det du skriver i siste innlegg. "selv om de minste motorene ikke har noe på banen å gjøre". Er ikke alle som har penger/prioriterer bil så høyt at man kan kjøre en bil med mye krefter. Ta f.eks en 2-liters diesel: Er ikke noe dugenes på 0-100, men er ofte bra dreimoment og det aller viktigste på bane er jo sporvalg. Om man ikke har penger til en bil med 300++ hester, så må man jo få lov til å teste bilen sin på bane og få lov til å kose seg vel? Er tross alt ikke konkurranse. Noen kjører vel for å lære å kjenne bilen sin bedre og bli en bedre sjåfør i tillegg. ja, det er sant det...men jeg ser ikke helt poenget med å ha de aller minste motorene på banen. En ting er å bli bedre sjåfør, men det man får jo omtrent ikke skrens, for å ha utbytte av "kjøretreningen", bør man ha nok pulver til at den slipper ganske bra, slik at man lærer å kontrollere gass i forhold til svingen/veggrepet. Når man nesten kan holde full gass rundt hele banen, så er det jo ikke så lærerrikt, bortsett fra på isen.. da kan man få lært seg litt manøvrering ja, også med svak bil.
JulianS Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Du må vå være den største tullingen på hele forumet her!? er vel for faen ikke noe problem å få sladd men en motorsvak bil? det kommer med farta det... Jeg tviler veldig sterkt på at du noen gang har kjørt på bane i det hele tatt. Selvfølgelig er det ikke noe problem å få en 240 til å gå fortere rundt en bane, det finnes 318iS'er med under 150 hester som kjører fra det meste å de fleste... selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser... Jeg kjørte e34 m5'en til en kompis på ccn-treffet på rudskogen nå sist, da hadde jeg samme fart over langsletta som med min 318iS, dette pga. mindre fart ut av svingen å at man må bremse tidligere...
Clerion Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Herregud, jeg kunne godt tenkt meg å ta en runde eller 5 på vålerbana, selv om jeg kommer til å ta ut maks 200 hk av bilen min..... Bør jeg føle meg dum da siden det finnes en bil på bana med 800 hk? Skal jeg ikke få lov? Latterlig.....
S.Arnesen Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Folkens, kan dere ikke se at denne diskusjonen er en "lost cause"? la "bmw-745ia" dra på gatebil og lignende, så slipper vi sånne barneskole diskusjoner. Er så tullette argumenter at jeg blir frustrert...
Clerion Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Bare sånn for å legge til noe heeelt urelevant men samtidig relevant, så en Volvo 740 GL på vålerbana for litt sida, den lå bredt som faen ; ) Orginal....
luffi88 Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Folkens, kan dere ikke se at denne diskusjonen er en "lost cause"? la "bmw-745ia" dra på gatebil og lignende, så slipper vi sånne barneskole diskusjoner.Er så tullette argumenter at jeg blir frustrert... SÅ JEAVLI ENIG!
Trond.S Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Slapp av litt nå pojker. Er jo ganske tydelig at Mr BMW-745iA ikke har kjørt noe særlig på bane, men ingen grunn til å hugge hue av han for det . Jeg trodde også at det ikke var noe poeng å kjøre på bane med under 300hk før jeg prøvde første gangen. Skjønte jo fort at det ikke trengs all verden av krefter for å ha det morro utpå der. En kar som kjørte mye på BMWCCN treff før med en e36 316 gjorde en del folk flaue utpå der så det er mye den bak rattet det står på. En ting som irriterer meg er hvordan noen skal ha det til at BMWCCN er så jævla mye mer "seriøse" enn alle andre som arrangerer treff. Om du vil kjøre spor er det fint på BMWCCN siden alt annet er bannlyst og de fleste som er der prøver å kjøre så fort. På Gatebil er det sladding som gjelder. Der går det sakte i svingene og enten bredt eller utrolig fort over slettene I Extreme er det ofte rundetider som gjelder og der går det til gjengjeld virkelig fort også. Mye imponerende tider ute å går. For ikke snakke om alle de intressante bilene av alle merker man kan gå å kikke på i depoet. Raceday treffene her begge deler delt inn i heat og funker fint for folk som ikke er mer snervesynte enn at det tåler både rundetider og sladding. Ofte har de jo bare kveldstreff og det blir fort litt lite kjøring og styr med å ta seg fri fra jobben. Så å si at den ene er så mye bedre enn den andre blir helt feil. Kommer ann på hva man liker og hva man har lyst til å se på når man er på treff Hilsen Trond
Galro Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Slapp av litt nå pojker. Er jo ganske tydelig at Mr BMW-745iA ikke har kjørt noe særlig på bane, men ingen grunn til å hugge hue av han for det Med tanke på at hams første i innlegg i tråden her startet med "det er noen sosiale avvikere her ser jeg" og "tydelig at det finns mobbeofre på dette forumet også", for å deretter forsettte videre i samme tone, er det ikke annet enn rimelig at han får svar på tiltale. Det er selvsagt lov å ha forskjellige meninger (det er et forum tross alt), men man burde samtidig stille visse krav til hvordan de uttrykkes - i hvert fall om personen ønsker å bli tatt seriøst.
CrZyWiz Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Enig! Å poenget mitt er at skrubben som synest BMWCCN sine treff er for "seriøse" å teite fordi de ikke får sladde å spøle med rånevognene sine. De kan heller dra på de andre treffene der dette er tillatt! Verre er det ikke
hagenisse Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 hvor er du henter påstandene dine i fra? bibelen? det er pisspreik, du kjører rundt en m3 e46 med en volvo 240 turbo til 100 000-120 000kr i totalt byggekostnad. Det må være å kjøre rundt en som står stille på parkeringsplassen. Det sagt; man kan få hva som helst til å gå mye raskere både rett frem og rundt en bane enn en orginal E46 M3. Spørs om man greier lage en bedre totalpakke dog..
oddis Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Enig! Å poenget mitt er at skrubben som synest BMWCCN sine treff er for "seriøse" å teite fordi de ikke får sladde å spøle med rånevognene sine. De kan heller dra på de andre treffene der dette er tillatt! Verre er det ikke Veldig fint om du kan definere hva du mener med skrubben. At du ser på sladding som råning gjør meg veldig forbauset. Det fremkommer jo at du ikke er på mange banetreff. For min del skal jeg fortelle deg at jeg bor inne ved Vålerbanen, og er nede å kikker i snitt 2 ganger i uka på sommerhalvåret. Har sett endel kjøring, og det er utrolig mange som plutselig blir rånere over natta om dine uttalelser skal tas alvorlig. Ta deg en tur på BMWCCN Vålerbanen i september, så skal du se meningene endres noe.. Det handler jo uansett ikke om vi synes CCN treff er "overseriøst", men derimot altfor sneversynt. Vi er jo faktisk alle likeverdige medlemmer. Foreløpig er det ingen som har dratt igang en underskriftskampanje for mer alternativspor -heat.
Trond.S Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Slapp av litt nå pojker. Er jo ganske tydelig at Mr BMW-745iA ikke har kjørt noe særlig på bane, men ingen grunn til å hugge hue av han for det Med tanke på at hams første i innlegg i tråden her startet med "det er noen sosiale avvikere her ser jeg" og "tydelig at det finns mobbeofre på dette forumet også", for å deretter forsettte videre i samme tone, er det ikke annet enn rimelig at han får svar på tiltale. Det er selvsagt lov å ha forskjellige meninger (det er et forum tross alt), men man burde samtidig stille visse krav til hvordan de uttrykkes - i hvert fall om personen ønsker å bli tatt seriøst. Kanskje ikke de smidigeste orda han valgte der, men går jo ikke ann å bry seg om sånt. Mulig jeg er selvgod men jeg tok ikke til meg noen av di linjene der jeg Enig! Å poenget mitt er at skrubben som synest BMWCCN sine treff er for "seriøse" å teite fordi de ikke får sladde å spøle med rånevognene sine. De kan heller dra på de andre treffene der dette er tillatt! Verre er det ikke Enig med meg eller Galro? Uansett er jeg enig med Oddis om at det er på hvor sneversynt BMWCCN er skoen trykker. Er tross alt en av få bilprodusenter som holder på bakhjulstrekk også skal det ikke være lov med en liten sladd under førertrening i bilklubben som støtter merket?! Å kalle sladding eller drifting for useriøst er noe merkelig, det handler jo kun om hva dere selv mener om det. Ta en titt i bilsportboka, der står det svart på hvitt at både drifting og racing er motorsportgrener. Ingen begynner på topp og det trengs trening enten man vil kjøre fortest mulig eller bredest mulig. Hilsen Trond
336mik Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Ja men spør en som kjører 240 i f.eks. rally gruppe n, hvor mye det koster å bygge en potent bil... bygge volvomotor er billig, men resten koster mye mer. Får ikke godt feste av det råeste senkesettet med gromme dempere, f. eks. 4-link og watt-link koster litt å få bygd... ta en original 240 turbo og en original e30 m3 å se hva som funker best 336MIK: Hva er banene lagd for mon tro? Den jævla sladdinga har ødelagt rudskogen ihvertfall.... Ehh,vet ikke om du har fått med deg at det er lagt inn et par svinger,kun ment for drifting jeg? Nei som sagt,et mangfold ville også bmwccn hatt godt av. Og for de som ikke skjønner det,så anser jeg det som unædvendig å ha skilt på en bil som kun skal brukes på bane kanskje 3-4 dager pr år.At det kommer jordebiler da er bare tull,siden teknisk vil luke ut disse. Bare fordi en e30 m3 med orginal s14 ikke klarer å holde lange sladder,så er det ikke dermed sagt at man burde utelukke litt sladding.Og det er nødvendigvis snakk om vill drifting eller,men å kunne ha en motorsterk bil som man kan dra poå litt godt ut av svingene med uten å få svartflagg.
Just-turbodiesel Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Ja men spør en som kjører 240 i f.eks. rally gruppe n, hvor mye det koster å bygge en potent bil... bygge volvomotor er billig, men resten koster mye mer. Får ikke godt feste av det råeste senkesettet med gromme dempere, f. eks. 4-link og watt-link koster litt å få bygd... ta en original 240 turbo og en original e30 m3 å se hva som funker best 336MIK: Hva er banene lagd for mon tro? Den jævla sladdinga har ødelagt rudskogen ihvertfall.... Ehh,vet ikke om du har fått med deg at det er lagt inn et par svinger,kun ment for drifting jeg? Nei som sagt,et mangfold ville også bmwccn hatt godt av. Og for de som ikke skjønner det,så anser jeg det som unædvendig å ha skilt på en bil som kun skal brukes på bane kanskje 3-4 dager pr år.At det kommer jordebiler da er bare tull,siden teknisk vil luke ut disse. Bare fordi en e30 m3 med orginal s14 ikke klarer å holde lange sladder,så er det ikke dermed sagt at man burde utelukke litt sladding.Og det er nødvendigvis snakk om vill drifting eller,men å kunne ha en motorsterk bil som man kan dra poå litt godt ut av svingene med uten å få svartflagg. hehehe, som om jeg skulle sagt det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå