Spiritus Sancti Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Som noen vet blei jeg avskilta med E36'n pga manglende godkjenning på senk og felger/dekk. Jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte på teknisk å vise den for å få skiltene tilbake, og kanskje ei lita bot. Og politiet spurte "pent" om jeg kunne skrive under på noe greier for da slapp de å kalle inn til avhør etc - noe jeg gjorde.. Fikk så da et brev i posten som det sto; Onsdag 27 mai 2009 ca 1745 i Dronningensgate i Larvik kjørte han en BMW 318is personbil BC ***** hvor kjøretøyet hadde følgende mangler: retningssignallys venstre side var defekt, påmontert et ikke godkjent senkesett for bil, feil dekkdimensjon i forhold til godkjennelse og med et defekt eksosanlegg og slik at bilen ble avskiltet. For overtredelsen ilegges De en bot til statskassen på kr. 6000 eller hvis ikke boten betales/inndrives, en straff av fengsel i 12 dager. Har jeg noe å klage på iom at jeg ikke fikk beskjed om at jeg hadde defekt eksos (det er ikke defekt, bare effekt anlegg) senkesettet er mulig å godkjenne, bare ikke blitt gjort enda, og blinklyset er jo bare ei jævla pære. 6000 er mye penger når jeg må betale: Firehjulskontroll 1400kr 2 dager med prøveskilt 450kr Fri fra jobben i noen timer når jeg skal på teknisk 500kr Tekisk kontroll 1400kr Påskiltingsgebyr eller noe har jeg hørt 800-1500kr Sikkert mer også.. NOEN SOM KAN HJELPE MEG?
Flandy Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Bare å ringe trafikkavsnittet hos poliet og si at du ble oppfordret nesten tvunget til å godta no som de alltid gjør. Noe du i ettertid angrer på og du vil ta et avhør! Dette skal hjelpe. Husk å aldri godta bøter som ikke er pga fart så lenge du ikke mister førerkortet. Jeg har alltid kommet bedre ut av det ved å ikke godta.. Det politiet sier til deg når man blir stoppet er bare tøv for å slippe unna mye arbeid. Synes boten var vel drøy! Skulle ikke fått bot i det hele tatt.. 1200kr for å få ut skiltene dine!
morteym Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Jeg trodde man kun fikk mangellapp og visning dersom en ikke hadde godkjent understell og felger?? 6000 i bot og avskilting i tillegg? Avskilter de hvis bilen ikke er til fare også? Tilogmed mangler ved eu-kontroll gir vel en frist? Da må en jo ta firehjulskontroll og godkjenning samme dag som en har montert understell for å ikke risikere å få bot?
Haug530D Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Jeg trodde man kun fikk mangellapp og visning dersom en ikke hadde godkjent understell og felger??6000 i bot og avskilting i tillegg? Avskilter de hvis bilen ikke er til fare også? Tilogmed mangler ved eu-kontroll gir vel en frist? Da må en jo ta firehjulskontroll og godkjenning samme dag som en har montert understell for å ikke risikere å få bot? Ja dette kan da umuli stemme, skulle vel strengt tatt bare fått mangellapp, ellers tror jeg den Norske stat hadde gått som det suser da det sikkert er mange som kjører rundt med senkesett som ikke er godkjent.
NeonMuffler Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 norge gitt, tror desverre ikke du kommer langt, må nok bite i det sure eplet gitt
Rotax8 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 d e d tåpeliaste eg har vorre borti!! avskilta å bot, her oppe i nord så får vi ei visning på biltelsyne..
Rotax8 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 reis dm pent å pynteli tel hælvette å sei at du betaler ikke boten å be dm om å ringe traffikstasjon finnsnes så får dm høre ; ) (kjente eg bei litt oppfyrt)
vetu03 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Høres helt tåpelig ut.. Syntes det er mange som begynner å bli avskiltet og må på bt for tiden jeg. Men som andre skriver her, jeg har skrivd under og godtatt hos poliriet en gang og kommer aldri til å gjøre dt igjen. Kommer som regel bedre ut av det med å ikke gjøre det.
Hansh Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Politiet er vel pliktige i å komme med all info før du skriver under, så hvis du ikke ble informert om at du skulle få en bot (kanskje er ikke godt nok), beløpet på denne og alle feilene de har nevnt, burde du ha et godt grunnlag for å klage.
Spiritus Sancti Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Så dere mener jeg har rett til å klage altså?
oddis Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Leste du hva du skrev under på? Det er vel normalt 3 ukers angrefrist, men mulig det kun er i tilfeller hvor man blir anmeldt/mistet lappen.
Spiritus Sancti Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Nei, gjorde ikke det heller vett.. Hælvete, tenkte jeg slapp unna mye drit bare ved å skrive under.. Skal aldri gjøre det igjen hvertfall..
ZhilleN Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 norge gitt, tror desverre ikke du kommer langt, må nok bite i det sure eplet gitt Må nok det i dette strenge pottit landet her..
Eivind_MH Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Offtopic: hva skjer hvis man nekter å skrive under? bare kjøre videre... og møte opp i avhør?
Ivanrogov Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 WTF? Bot for det der? ALDRI hørt om noen som har fått det. Kun inkalling til BT for visning. 6k i bot for felger og senkesett faktisk.. sykeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå