stokke Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Hei, tiden er nå inne for og kjøpe ny bil. Valget står mellom en Audi RS2 (2.2t) Og en Bmw m5 3.8L e34. (ombygd fra 520) Hvilken bil vill gi meg den beste kjøre opplevelsen? Hvilken bil vill være raskest rundt feks. Rudskogen? Hvordan er kvaliteten på audi`en vs. Bmw`en? Noe spess jeg bør kontrolere før kjøp?
bmwkizn Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Det er jo to helt forskellige biler.kan ikke sammenlignes.. Men tror helt klart at M5,en er mye morroere da det er bakhjulstrekk Å ikke minst BMW
stokke Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Er letter og få mer hk utav Audien, siden den har turbo originalt montert? Audien er vell en go del kjappere fra 0-100?
Deep Dish Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Hvilket svar tror du vil få inne på ett BMW-forum egentlig.? Hvis noen svarer Audi'en så er de enten full eller lettere retardert..
hagenisse Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Noe spess jeg bør kontrolere før kjøp? Ombygd M-bil samt bilmodellen med høyest rompekjørings-frekvens noensinne? Kontrollér alt du!
miata Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Skal du kun bruke bilen på bane. Ville jeg heller kjøpt en Lotus 7
Marius2002 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Men tror helt klart at M5,en er mye morroere da det er bakhjulstrekk Å ikke minst BMW RS2 er vel quattro.
S.Arnesen Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Men tror helt klart at M5,en er mye morroere da det er bakhjulstrekk Å ikke minst BMW RS2 er vel quattro. Nettopp, derfor m5'en er mye morsommere...
Marius2002 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Men tror helt klart at M5,en er mye morroere da det er bakhjulstrekk Å ikke minst BMW RS2 er vel quattro. Nettopp, derfor m5'en er mye morsommere... Forsåvidt! Men ville sjekket alt på bilen før kjøp på en gammel ombygd E34. Ikke at en RS2 kan ha mindre feil, men du/dere skjønner hva jeg mener
Ellingsen B. Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Jeg hadde valgt RS2 såfremt du ikke har planer om mye banekjøring. Rs2'n er veldig mye kjappere (ikke bane) og mulighetene for litt ekstra krutt er jo også ganske stor. Til vinteren har du også en stor fordel med quattro og motoren i RS2 er jo også en av de mest solide motorer som er å oppdrive.
wagon Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 M5 er morsommere på sommer´n, RS2´en er helt klart best på vinter´n pga 4WD Og RS er heftig dyrt å vedlikeholde, og mye vanskeligere å finne brukte deler til enn M5 om man ønsker det.
sveinis Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Har en kompis som har hatt RS2, og den kjøreopplevelsen var jo helt hinsides. Nå skal det sies at denne var jobba mye med, og leverte vel 380 hest til slutt, så den dro seg løs på alle fire på tørr asfalt. Fantastisk maskin og kanonsterk motor om man har råd til å eie den! M5 har jeg faktisk ikke prøvd.
Torek Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Jeg hadde valgt RS2 såfremt du ikke har planer om mye banekjøring. Rs2'n er veldig mye kjappere (ikke bane) og mulighetene for litt ekstra krutt er jo også ganske stor. Til vinteren har du også en stor fordel med quattro og motoren i RS2 er jo også en av de mest solide motorer som er å oppdrive. Støtter den. Jeg hadde glatt valgt RS2 fremfor M5'n. Skal du kjøpe RS2 så kan det også lønne seg å være litt tålmodig frem til "det rette eksemplaret" dukker opp. RS2 er en gammel bil og har med dét blitt såpass billig at den ikke er noe problem å eie for en hvilken-som-helst ungdom. I tillegg er vel vedlikeholdet så som så med mange av eksemplarene.. Drivverk og motor er, som nevnt tidligere, skuddsikkert. Og RS er heftig dyrt å vedlikeholde. Hvor tar du det fra?
Ellingsen B. Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 E34 M5 er vel eldre og like kostbart skal man bruke skikkelig deler der også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå