Nilsen Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Skal bytte til bilstein dempere og fjærer nå, men sliter med å få løs styrestag ytterst. Er det noen som har noen lure metoder for dette? Har prøvd å bende med stang imot traversen, og å banke med hammer, men den gir ikke en millimeter.
bcrazy Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 prøv med masse rustløser og la det stå over natten. Hjelper ikke det, pleier det å funke funke med varme, men da spørs det om du klarer det uten å brenne gummien.
Bjørnar_ Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Du må bare kjøpe en av disse to, så ordner det seg skal du se: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82526 http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82528 Om du ikke får det løs med noen av disse så kan du like gjerne gi opp tror jeg
hillmar Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Jeg tror ikke de avdragerne fra biltema er store nok i "kjeften"... Jeg fikk de av ved å banke på de.
MBiMMer Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 de er nåkk for små i kjeften ja..du må slå i godset bolten går igjennom slik at den slipper i konen..
Bjørnar_ Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Er mulig det større "ører" på E39 kontra alle andre biler, men jeg har brukt de der på både E30, E28 og E46 i alle fall
Nilsen Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 Ja, takker for svar. Har en avdrager, men den er som nevnt for liten. Men, klarte å lure demperen ut uten å løsne driten. Det gikk akkurat, med ca. 2 mm klaring til skjermen.
Fliid Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Løsner du stabstag så får du mer vandringsvei. Dermed mye klaring, uten å demontere fjørben med spindel.
bmw pat Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Vil ikke anbefale å bruke varme eller å slå på understellsdelene på en e39 med hammer. Det meste er i aluminium og må behandles deretter.
540is Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Vil ikke anbefale å bruke varme eller å slå på understellsdelene på en e39 med hammer. Det meste er i aluminium og må behandles deretter. Aluminium med innpressede stålforinger som konene sitter i. Da hjelper det ikke å slå. Sjokket kommer ikke frem til konen, ødelegger bare aluminiumen. Riktig verktøy er løsningen, ikke slegge og spett..
Nilsen Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 Og hvor finnes dette verktøyet for salg?
Bjørner Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Du trenger ikke å løsne styrestaget for å få ut demperen. MEN du må ta av motordekslene under bilen, da casterstaget vil fjære av i disse når du presser ned. Når disse er fjerna er det bare å trø ned spindeln med fotn.
Nilsen Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Jeg fant et avdragersett fra KC hos http://www.fosen-tools.no som ser ut til å kunne klare jobben, i tilfelle noen skulle lure på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå