Gå til innhold

Supersport 50mm E39

rommis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat montert komplett 50mm supersort senkesett på min E39 Touring - bilen er ikke sunket noe særlig verken foran eller bak, den er også veldig myk og "gyngete" i stumpen...

Noen som har erfaring med supersport?? Ville jo tro at et 50mm sett ville blitt en god del lavere enn den var fra før..!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bestilt 50mm supersport senkesett med dempere til min, så dette var jo ikke bra.. men for se.. har akkurat montert på en 523, der passet ikke demperene helt overens. bak var alt bra, men forran var det tull med tjukkelsen på demperen... hadde du noe sånt problem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp montert komplett supersport på en 520 i 34, 50 senk fremme og 35 bak. Ble bra senk på denne samt at det ble ganske stivt.

Ikke at eg har så peiling men har du husket å trykke demperene helt sammen noen ganger for å få ut luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som monterte det desverre.. men kan jo være at demperen kanskje ikke er montert langt nok ned da, hvis demperen kanskje er for tykk... Skal få jekket opp bilen å kikket på det i morgen.. Legger inn en oppdatering når det er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få gjerne noen synspunkter på senkingen her.. dette skal da være 50mm, syntes den ser litt vel høy ut......

På andre bildet ser man at demperen ikke kan gå lenger i festet grunnet kanten som er sveiset på demperen...

374n45l0z0u2yke6bed8.jpg

68xxwzli3niv7m90dc0r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe den synker litt nedpå etterhvert da :)

Den ble veldig stiv å fin, det er jeg fornøyd med.. Hadde APEX 50mm fjærer på forrige E39, den var betydelig laverer, derfor jeg ble litt paff over høyden når jeg fikk den igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe anbefalinger på hvordan fjærer jeg burde bytte til for å få den skikkelig lav??

Blir vel ikke skikkelig lav uten at du har Coilovers, spørs hva du mener med skikkelig lav også da, er ikke pent når hjulene forsvinner opp i hjulbuene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demperen stopper vel før du får den så lang ned???

Saltkjelen: Har du bilder av din etter senking??

Ja, det bygger litt ut nede på demperen, dette stopper i en kant nederst i det hullet du tar demperne gjennom, viktig at demperne ligger på denne kanten, ellers vil bilen bli litt høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...