AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Møtte han i hobøl. Elvestad krysset på Shell stasjon. Han tok en kort prøve tur mot Spydeberg forbi fotoboksene. Så kjørte jeg derfra med han i en annen bil etter hjem til Spydeberg hvor vi skrev salgsmld og gjorde opp. Fortalte alt jeg kunne komme på av feil.., osv.. :S
lillepål Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 kan brått hende det er noen bilder av han i noen av de fotoboksene da... hehe...
E36Cab1 Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Dette går inn under kjøpsloven. Her er noen paragrafer som kan benyttes til din fordel(går utifra at du har rent mel i posen mht at kjøper besiktiget og prøvde bilen,samt at du opplyste om kjente feil og mangler.) "Kapittel III. Risikoen for tingen. § 12. Hva risikoen innebærer. Når risikoen for tingen er gått over på kjøperen, faller ikke hans plikt til å betale kjøpesummen bort ved at tingen deretter går tapt, skades eller minskes som følge av hending som ikke beror på selgeren. § 13. Risikoens overgang. (1) Risikoen går over på kjøperen når tingen er levert som avtalt eller i samsvar med §§ 6 eller 7.
rommis Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 I utgangspunktet så har man ingen garanti ved privatkjøp/salg, å har man da heller ikke kontrakt så har du iallefall ditt på det tørre!!!!
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Takk for alle svar.. Var ute å kjørte litt nå.., fikk en kammerat til å kjøre meg litt rundt. Da jeg ikke har skilt på noen annen bil for øyeblikket.. Er faen meg noen nye små gumme spor rundt om kring. Ser ur som noen har ligget brett mellom fartsdumper.. Ikke sett de spora før han var her..
Superbeetle Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Hva med salgsmelding? Om du har den og du skal levere den inn, så er det jo bare å levere den inn fort som F.. Om ikke han har noen slags kontrakt så kommer han ikke så langt Men dette med "selges som den står" kan nok tolkes på flere måter. Selger skal jo som nevnt opplyse om visste feil etc.. Så om du ikke visste om dette så har han ikke så mye han skulle ha sagt egentlig, men når det går såpass fort så blir det jo fort litt tvilsomt om selger har oppgitt riktige opplysninger..
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Jeg hadde ingen aning om at clutchen var dårlig, eller kom til å gå til helvete. Ikke merket noe som helst problemer med den.. :S Har kjørt bilen 1/2 år uten noe problem. Drev aldri å spant eller herja heller.., er tross alt en 316 det her. Men hørte godt det peip borti veien, og så noen nye spor jeg ikke har sett :S Å burne / spinne med en 316 krever ihvertfall clutch bruk... Angående salgsmld så har jeg det.. Men tror faen meg han har skrevet under med et annet navn også .. :S Han sa ihvertfall ikke på tlf at han het det navnet han skrev på salgsmld.. Men åssen skal jeg vite hva folk heter?? Han har jo også betalt.. Hmm..., nå er han her straks.., sikkert med en haug av bøse kammerater også.. Men noen vom vet hva jeg burde gjøre`?? Å gi tilbake pengene, og han setter bilen her er uaktuelt etter min mening.. Om han i det hele tatt skulle fått lov å hevet kjøpet, skulle jeg hatt den tilbake i akkurat samme stand den var når han fikk den... Isåfall må prisen reduseres.. Han har vel ikke krav på noe fra meg igjen i det hele tatt?? Noe sted man kan få hjelp..? Vil gjøre dette på en grei måte.., men ikke bruke masse penger osv på advokat, osv f.eks..
Lars89 Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Fremvisning av ID er en relativt viktig del av et salg, fra begge sider...
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Fremvisning av ID er en relativt viktig del av et salg, fra begge sider... Hmm.., ja.., kan vel forsåvidt være greit det.. Men en ting.., hva er til fordel for han å sette den på en annen person med falsk underskrift, når han faktisk har betalt for bilen?? Da har han ihvertfall ingen tilknytning til pengene i det hele tatt?? (Syns han skakket om at den skulle stå på en kammerat for billigere forsikring, men tenkte ikke mer over det, at han da muligens faktisk skrev en annets navn direkte på salgsmld fra meg..) Han må jo da isåfall først skrive til seg, og så videre igjen..,
kje Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Som nevnt tidligere: ring NAF og fortell hele historien så objektiv som mulig. Evt biltrangsynet. Uten kontrakt mener æ det er han som sitter igjen med svarteper! Du kan evt tilby dæ å ta en titt på den; er clutchen hard og ubrukelig tyder det på uvørent og hardt bruk. Stå på ditt! Lykke til
S.Arnesen Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Om han skriver på ett annet navn så er jo det dokument forfalskning. Tror ikke du har noe å frykte juridisk... Rart med det, men er mye breiing imellom de fartsdumpene oppe hos deg hehe
Mons1 Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Dette høres ikke som en slitt/"svidd" clutch" Da ville man slite med å få tak på clutchen. Jeg tolker dette som om han ikke klarer å frikoble for å sette i gear. Hva med å fine ut hva som er galt? Disse bilene deler vel clutch og bremseveske i samme beholder. Kan jo være en bagatell? ... Han sier pedalen er hard, men klarer å dytte den helt inn om han vil, men ingen ting skjer. ...
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Om han skriver på ett annet navn så er jo det dokument forfalskning. Tror ikke du har noe å frykte juridisk... Rart med det, men er mye breiing imellom de fartsdumpene oppe hos deg hehe Hmm.. Men hva bør jeg si til han når han kommer hit med bilen?? Jeg gir han ihvertfall ikke tilbake alle pengene nå, og lar det være greit. Skal forhøre meg litt rundt tenker jeg.. Ang. breiing mellom fartsdumpene, har det ikke vært så mye spor her.., skal inrømme at jeg sladda litt på snøen i vinter.., som du sikkert så men det var men en annen bil.., og på snø.., trenger ikke clutch til det.. Har faktisk aldri clutcha ut noe spinning.., så helt hvordan man får det til vet jeg ikke.. Om det er dokument forfalskning.., så er vel ikke akkurat det bra for han ??
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Dette høres ikke som en slitt/"svidd" clutch"Da ville man slite med å få tak på clutchen. Jeg tolker dette som om han ikke klarer å frikoble for å sette i gear. Hva med å fine ut hva som er galt? Disse bilene deler vel clutch og bremseveske i samme beholder. Kan jo være en bagatell? ... Han sier pedalen er hard, men klarer å dytte den helt inn om han vil, men ingen ting skjer. ... Ang det, så er det hydraulisk clutch ja.., deler veske med bremser.. Aldri hatt noe problem før.. Men kan ikke helt skjønne hva det kan være, har ingen stor erfaring eller kunnskap på dette området.. Han er på vei hit med bilen nå.., men jeg har ikke sagt at jeg godtar heving av kjøpet, eller gir han noe penger.., så han får tro hva han vil.. Men planen min er å få prøvd å sjekket hva som er feil da.., men trenger nok hjelp til dette.. Noen som har noe tips?? Han sa pedalen var jævlig hard.., men han klarte å dytte den inn om han tok bra i.., noe som blokker slavesyl? slavesyl ødlagt og krasjer i noe?? El hva kan forårsake det? Bremsene tror jeg funket bra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå