Gå til innhold

spm angående kjøp av ny bil. e39


Reset
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer å kjøpe bilen til husverten min.

Litt om bilen.

520i e39 97 mod.

Bilen er sølv, har 18"m5 felger, og m5 styling.

Er godkjent senket.

Bilen har velour komfort stoler og "fullt" service hefte.

Siste service var tatt på 224.000, nå har bilen gått 239.000.

Men Bavaria Molde hadde vist tatt service på den for ett år siden, uten å skrevet det inn i service hefte. :x

Bilen skal inn på PPK om ca 2 uker, å da skal selger fikse det som må fikses før evt salg.

Sjekka listepris, den ligger på 92.000kr.

Han sa at bilen er til salgs om beløpet dekker lånet.

Dvs 98.000.

Bilen er meget lik m5`n på bildet

http://www.fahrcar.com/bmw-m5-e39-front.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, vi får se.

Bilen jeg ser på er meget fristende.

Ganske strøken, bortsett fra at han ikke har vasket og støvsugd siden han har kjøpt den. hehe. han bruker den aldri, så var derfor jeg spurte om han skulle kjøpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en bil jeg kommer til å ha til det blir familie bil.

Så om jeg kjøper den, blir det nokk skinn etterhvert. :)

Derfor jeg vil kjøpe den, er for jeg har bare en e30 nå, 320 med en motor som bynner og får det, så jeg vil ha en bil som holder, å kan brukes på langtur osv uten å være skeptisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk på min E39 :)

1 år har gått:

byttet:

- tenningslås

- 2 foringer

- en vindusheis

- Måtte resette takluke da den streika

- Fukt i wire til dørhandtak (førerdør lukker ikke alltid om vinteren)

- alle instrumentmålere kopler ut periodisk (varmen i sommer?)

- byttet termostat

- byttet vannpumpe

- hatt 4hjulskontroll, spiser fortsatt godt med gummi

- vinduvisker bak hopper ut av og til

- knappen på dashbordet for varmetråder hopper ut når den selv føler for det

- 1,2 liter på mila :) Bykjøring. Men alt annet er jo femi. Så dette går hånd i hånd med lønninga. haha

- byttet 2x ABS sensorer

- Byttet en bremseføler

- plagsomme stein mellom nav og bremseskjold

Utenom dette så er det en fantastisk bil \o/ Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en bil jeg kommer til å ha til det blir familie bil.

Så om jeg kjøper den, blir det nokk skinn etterhvert. :)

Derfor jeg vil kjøpe den, er for jeg har bare en e30 nå, 320 med en motor som bynner og får det, så jeg vil ha en bil som holder, å kan brukes på langtur osv uten å være skeptisk :)

men, uansett så er 98.000kr for mye for en 97 modell 520i som har rullet 239.000, man finner nyere og E39'er som har gått mindre til en lavere pris, og det er absolutt kjøpers marked på disse bilene.

ang. det med skinn, så hadde jeg ikke hatt noen betenkninger med å kjøpe en E39 uten skinn, ialelfall ikke når det kommer til 520i eller e39'er med mindre motorer, for da er det ikke så unormalt at bilen ikke har skinn, men visst man kommer opp i motorstørrelse så regner nesten folk med at bilen har skinn eller mer utstyr enn 2,0l utgaven.

men selvfølgelig så er det jo alltid ett pluss med mer utstyr når man skal selge en bil, men jeg ville ikke latt "skinn" problematikken stoppet meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også det er mye, men en kompiss av meg kjøpte en til 70, han måtte ut med over 30.000 for ny motor og montering på gs.

Så det er vell ikke alltid lurt å handle den billigste man ser heller.

Det som er greit med den jeg ser på, er at jeg kjenner han, kan snakke med han om det skjer noe++++.

Har reist å sett på bil før, er ikke alltid like morro å måtte reise tilbake "tomhendt" pga useriøs selger eller dårlig utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk på min E39 :)

1 år har gått:

byttet:

- tenningslås

- 2 foringer

- en vindusheis

- Måtte resette takluke da den streika

- Fukt i wire til dørhandtak (førerdør lukker ikke alltid om vinteren)

- alle instrumentmålere kopler ut periodisk (varmen i sommer?)

- byttet termostat

- byttet vannpumpe

- hatt 4hjulskontroll, spiser fortsatt godt med gummi

- vinduvisker bak hopper ut av og til

- knappen på dashbordet for varmetråder hopper ut når den selv føler for det

- 1,2 liter på mila :) Bykjøring. Men alt annet er jo femi. Så dette går hånd i hånd med lønninga. haha

- byttet 2x ABS sensorer

- Byttet en bremseføler

- plagsomme stein mellom nav og bremseskjold

Utenom dette så er det en fantastisk bil \o/ Anbefales!

Varmetrådene går av selv, tror det er for at du ikke skal brenne over de, de er jo ganske tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk på min E39 :)

1 år har gått:

byttet:

- tenningslås

- 2 foringer

- en vindusheis

- Måtte resette takluke da den streika

- Fukt i wire til dørhandtak (førerdør lukker ikke alltid om vinteren)

- alle instrumentmålere kopler ut periodisk (varmen i sommer?)

- byttet termostat

- byttet vannpumpe

- hatt 4hjulskontroll, spiser fortsatt godt med gummi

- vinduvisker bak hopper ut av og til

- knappen på dashbordet for varmetråder hopper ut når den selv føler for det

- 1,2 liter på mila :) Bykjøring. Men alt annet er jo femi. Så dette går hånd i hånd med lønninga. haha

- byttet 2x ABS sensorer

- Byttet en bremseføler

- plagsomme stein mellom nav og bremseskjold

Utenom dette så er det en fantastisk bil \o/ Anbefales!

Viker som at du har vært ganske uheldig med din, eneste driftsfeilen jeg har hatt på min E39 er at radiatoren begynte å lekke, og at jeg måtte bytte en vindusmotor.. Har selvfølgelig byttet slitedeler i understellet, men det regnet jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk på min E39 :)

1 år har gått:

byttet:

- tenningslås

- 2 foringer

- en vindusheis

- Måtte resette takluke da den streika

- Fukt i wire til dørhandtak (førerdør lukker ikke alltid om vinteren)

- alle instrumentmålere kopler ut periodisk (varmen i sommer?)

- byttet termostat

- byttet vannpumpe

- hatt 4hjulskontroll, spiser fortsatt godt med gummi

- vinduvisker bak hopper ut av og til

- knappen på dashbordet for varmetråder hopper ut når den selv føler for det

- 1,2 liter på mila :) Bykjøring. Men alt annet er jo femi. Så dette går hånd i hånd med lønninga. haha

- byttet 2x ABS sensorer

- Byttet en bremseføler

- plagsomme stein mellom nav og bremseskjold

Utenom dette så er det en fantastisk bil \o/ Anbefales!

Varmetrådene går av selv, tror det er for at du ikke skal brenne over de, de er jo ganske tynne.

Knappen hopper fysisk ut :D er en liten bit av plasen som er ødelagt.

I tillegg så har jeg glemt å si at det er dårlig kontakt til beltestrammeren, så airbaglampa lyser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wabby: Tror du har vært ganske uheldig her. Jeg har hatt E39'n min i snart 3 år nå og har kun måtte bytte ei styrekule, et casterstag og motstanden til varmeapparat vifta. Deler for ca 2500kr på noe over 2,5 år er ikke ille synes nå jeg hvertfall.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...