Gå til innhold

Er m40 den dårligste motoren BMW har laget?  

47 stemmer

1. 1. Er m40 den dårligste motoren BMW har laget?

• ja
      39
    • nei
      8

Anbefalte innlegg

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

M30 har jo båret BMW gjennom et kvart århundre.

M20 har nesten like lang fartstid.

M50 baserte motorer kjører vi jo med i dag faktisk. Så den må ha vært en velykket konstruksjon. Ble jo lansert i 1990/91.

Blir helt feil å sammenlikne motorene issolert sett. M30 var mindblowing i 1979.

Hva lyd angår i billigklassen så slår M20 knockout på alt. Den har en lyd som kan flytte fjell på 7000rpm.

S-motorer er jo overlegne vanlige M-motorer. Blir ikke helt rettferdig

Verste motoren kan jeg gå med på er M40... som jeg har i bruks E30n.. :P

Skrevet

Syntes M10B18 er en artig motor jeg :D

og M20B25 på litt turtall er gøy å kjøre...

M43 som jeg har mest erfaring med både i egen og andres bil har jeg ikke noe å si imot på, aldri hatt noe som helst motorproblemer og fin gange.. Det som trekker ned er effekten, men det blir vel litt subjektivt i en slik sammenligning som dette..

M42 syntes jeg er ganske lik M43 i oppførsel bare at den går bedre, men noe særlig "wooow" er det ikke...(sikker mange som har annet å si om dette)

M50/52b20 har fin jevn gange, men noe gøy å kjøre er den ikke..

M50b25 syntes jeg likner en del på B20 bare at den naturligvis går litt bedre.. M52B28 derimot går vesentlig bedre enn de andre i samme serie...Men sitter ikke igjen med samme opplevelsen som fra en M20..

M40 har jeg ikke noe erfaring med annet enn "alle" sier den suger...

Dette er vel de motorene jeg har prøvd...

Skrevet

Kan ikke si å ha prøvd så mange bmw motorer, men har prøvd disse: M40B16, M42B18, M50B25, M54B22TU, M52B20, S50B30?, Samt 1,9L i E46 og 3.0D som står i X5 og de fungerer litt til hvert sitt bruk. Lydmessig er M50B25 og S50B30 overlegen. Syns motorkarakteristikken i disse var helt rå. mens kompromissmessig med forbruk og effekt fungerer M54B22'n godt. 3.0L dieselen som står i X5'n er helt rå styrkesmessig. Dro henger med en slik i dag og merket nesten ikke at jeg hadde den på engang :lol: Men Diesel er jo Diesel :P M40 motoren er vi alle enige om er et mislykket prosjekt.

Skrevet

Jeg som er toyotakar liker driftsikkerhet og stemmer for M10 og M30.

Blokka tåler jo alt på begge de.

Kommer vel ikke som noe sjokk at m40 havner nederst.

Ellers liker jeg 4syl motorer med endel effekt og da kommer man ikke unna M42:D

Skrevet

Blir helt feil å sammenlikne motorene issolert sett. M30 var mindblowing i 1979.

Hva lyd angår i billigklassen så slår M20 knockout på alt. Den har en lyd som kan flytte fjell på 7000rpm.

Kom ikke M30 eller hvertfall konstrusjonen (M10) på midten av 60-tallet allerede? 79 måtte vært omtrent når de fikk bedre topper.

M30 er en virkelig god motor med fint karakter. 3,5l er STERK i mellomregisteret og veldig lettkjørt.

Enig når det kommer til lyden av M20. Den motor'n Thorbis brukte i fjor varva over 7000rpm og ga virkelig fra seg god lyd på turtallssperre inni tuneller :D

Hilsen Trond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...