Gå til innhold

Huldra66 sin 850CSI og mange andre sine, store E31 tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Det sorte på innsugene ble opplakkert.

Resten ble kjørt gjennom oppvaskmaskina eller bare vasket før det ble smurt inn med Meguiars Endurance tire gel, denne er helt fantastisk å bruke på plast deler.

alle rør og alu detaljer ble pusset med autosol.

Han tok det litt og litt over en hel vinter, og resultatet er det ikke noe å si på :)

Jeg har tenkt å eksperimentere med Swissvax Pneu matt dekk fornyer i mine motorrom i år, tror det faktisk kan bli ennå bedre siden denne ikke blir blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hmm... det var godt tips! må få prøvd det, har jo tire gel'n liggende ;)

Plasten blir litt matt etter vask pga alt fett blir borte , men legge godt på med Tire Gel til Meguiars og mette plasten , og etter noen dager så tørke tørt det som måtte være til overs.

Plasten blir akkuratt som ny , lett og holde fin videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Da er alle Car of the month for 8er serien Internationalt plassert her.

og Faktisk to av bilene er NORSKE 8)

http://bmwccn.no/8-serie-nyhetsbrev/

Link til Bimmerforums.com på de to Norske bilene.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1895753

og

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1874606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott bil ! Veldig glad for å se at folk tar så godt vare på disse fantastiske bilene !

Når var yngre så sto det en E31 like ved skolen jeg gikk på, sto veldig mye ute alene stakkars bilen, kikka mye på denne. Har du registrert en svart E31 i Arendal som har hatt samme eier i mange år ? Om ikke kan jeg prøve å finne ut om den fortsatt holder til der :)

En ting jeg lurte på, du skriver at du overhalte gass-spjeldene, hva er det du gjør med de da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott bil ! Veldig glad for å se at folk tar så godt vare på disse fantastiske bilene !

Når var yngre så sto det en E31 like ved skolen jeg gikk på, sto veldig mye ute alene stakkars bilen, kikka mye på denne. Har du registrert en svart E31 i Arendal som har hatt samme eier i mange år ? Om ikke kan jeg prøve å finne ut om den fortsatt holder til der :)

En ting jeg lurte på, du skriver at du overhalte gass-spjeldene, hva er det du gjør med de da ?

Hei

Har ikke 100% oversikten på hvilken bil du mener , men har to svarte i det området som muligens er den du tenker på :?:

Ta bilder om du ser den igjen :D

Overhaling av gassspjeld er demontering og rensing av el motoren , rensing av potmeteret / glidere og ikke mist resing og ny grease i lager til Motor.

Disse kan bli tregere med årene se link til DYI : http://twrite.org/shogunnew/fixes/throttle.html

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, for en ubeskrivelig flott bil. Regner jo med at du leter fortsatt, og jeg søker nå i arkivet mitt igjennom bilder av alle E31 jeg har fotografert. Har en rød Alpina B21 5,0 her, og BP82763, den allerede nevnte BP65850, pluss RJ42700, regner med du vet om disse, men... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, for en ubeskrivelig flott bil. Regner jo med at du leter fortsatt, og jeg søker nå i arkivet mitt igjennom bilder av alle E31 jeg har fotografert. Har en rød Alpina B21 5,0 her, og BP82763, den allerede nevnte BP65850, pluss RJ42700, regner med du vet om disse, men... ;)

Hei jo har disse i arkivet :-) , men tar gjærne imot bilder da jeg samler dette og på alle Norske biler.

Sender deg Mailadressen på PM om du deler :D

Her er Alpinaen sammen med den andre Norske 5.0 Alpinaen og halve bilen min på siden.

hp1y1qjqt3o2a1fqbscz.jpg

Her 4 Alpinaer samlet på Ørneredet i Lysebotn 3x 5.0 og 1x 5.7 to av dem Tyske

e5wm4xdyb6swi2p59dtf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sorte på innsugene ble opplakkert.

Resten ble kjørt gjennom oppvaskmaskina eller bare vasket før det ble smurt inn med Meguiars Endurance tire gel, denne er helt fantastisk å bruke på plast deler.

alle rør og alu detaljer ble pusset med autosol.

Han tok det litt og litt over en hel vinter, og resultatet er det ikke noe å si på :)

Jeg har tenkt å eksperimentere med Swissvax Pneu matt dekk fornyer i mine motorrom i år, tror det faktisk kan bli ennå bedre siden denne ikke blir blank.

Den er beregnet på gummi, å ikke plast, til det så har du Swissvax protection matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Bilen nypolert og klar til Europatur neste uke.

Blir en tur på 4500km gjennom Danmark , Tyskland, Tjekkia, Østerike, Ungarn og Polen så får vi håpe redskapen holder [-o<

ncs2d99qg23i70df2sdz.jpg

cwwlxqm1aosk60dn13mn.jpg

vdfr7l2f9pxejtgmxaan.jpg

3ns8h23o8yaa9iv48pnr.jpg

Speil finish på Panser 8)

85wsvz6vgix1trjamhmf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...