Hansh Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Jøss, eg har dyrar forsikring på 320Ci på 16 000 i året med 60% bonus (eg er 24 år, og var bare så vidt eg fekk forsikra bilen. Daglig lederen i lokalbanken måtte ringe inn og ordne, fekk det pga opparbeida bonus)Kostar å være kar Er det lov og spørre hvilken bil du har planar for som skal overta for M3'en? Eller er det noko som ikkje passar for eit bmw forum? Med mindre du kjører ekstremt langt i året hadde jeg sjekket med f. eks. Gjensidige i stedet. Jeg er 25 år, har 40% bonus og betaler til sammen kr. 11 500,- for kasko på en E46 320i og en E39 520i. Dette er riktignok med bare 12 000 km og 8000 km i kjørelengde som skal settes opp når jeg ser hvor mye hver blir kjørt, men er fortsatt mildt sagt betydelig billigere enn din forsikring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 Jeg har også Gjensidige på M3n min. De er abselutt billigest,betaler 7400,- med 70% bonus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Jepp. Gjensidige har alltid kommet best ut når det gjelder bmw ihvertfall. Har det inntrykket at gjensidige er best i pris på både audi og mercedes også. 330en sto på min far med full bonus. Betalte vel rett i overkant av 6000,- for 16000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Jeg har IF (intil vidre) tror M3'en ligger på rundt 8000 med 60% bonus. ca samme på 850'en med 50% bonus, men nå går jeg snart opp på begge bilene. Vurderer også å bytte tilbake til Gjensidige pga IF's anti-banekjørings paragraf. Var kunde hos Gjensidige i mange år, men bytta til IF for 5-6 år siden fordi de var billigere for meg da. Stort sett er disse to selskapene ganske like på pris om man er nærmere 30 og eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 Det ser faktisk ut som at Gjensidige er billigest på de fleste spesielle bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Jeg har IF (intil vidre) tror M3'en ligger på rundt 8000 med 60% bonus.ca samme på 850'en med 50% bonus, men nå går jeg snart opp på begge bilene. Vurderer også å bytte tilbake til Gjensidige pga IF's anti-banekjørings paragraf. Var kunde hos Gjensidige i mange år, men bytta til IF for 5-6 år siden fordi de var billigere for meg da. Stort sett er disse to selskapene ganske like på pris om man er nærmere 30 og eldre. Forsikring dekker ikke banekjøring hos Gjensidige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 Er det noen forsikrinselskap så er inntrisert i å dekke banekjøring da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 CCN forhandler fram en avtale med et selskap som er villig til å forsikre medlemer av klubben. Husker ikke hva det forsikringselskapet heter men.. Uansett skal det bli spennende å se hva slags priser de kan diske opp med, for et eventuelt bytte. Kjører bare på bane 2-3 ganger i året, men hadde jo vært kjekt å vært forsikret i tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 da sjekket jeg på nett, begge bilene koster meg 8000kr hver i året. M3'en med 70% og 850'en med 60% IF har en klausul i forsikrings avtalen der det går fram at skade på banekjøring, førertrening, ferdihets trening o.l ikke dekkes. Såvitt meg bekjennt så har ikke Gjensidige, eller noen andre selskap en lignende klausul. Alle har en klausul mot å delta i løp med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 da sjekket jeg på nett, begge bilene koster meg 8000kr hver i året.M3'en med 70% og 850'en med 60% IF har en klausul i forsikrings avtalen der det går fram at skade på banekjøring, førertrening, ferdihets trening o.l ikke dekkes. Såvitt meg bekjennt så har ikke Gjensidige, eller noen andre selskap en lignende klausul. Alle har en klausul mot å delta i løp med bilen. Må jeg dra fram paragraf for deg? Sier jo at Gjensidige ikke dekker skader på banekjøring.. hverken førertrening, "fartsprøver", eller løp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Når kom de med det? Stod ingenting når jeg leste igjennom avtalen på bilen min, men det er jo noen år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 I år tenker jeg? Har kastet papirene fra ifjor, men på de nye forsikringspapirene jeg fikk i Mai, står det svart på hvitt at de ikke dekker skader på bil ved fartsprøver og hastighetsløp, som overskrift. Sjekket dette da det var så mye snakk om dette på CCN, siden alle skulle bytte selskaper osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Når kom de med det? Stod ingenting når jeg leste igjennom avtalen på bilen min, men det er jo noen år siden. De aller fleste forsikringsselskaper gjør ikke dette. Om du ikke finner noe helt konkret i forsikringsavtalen din som tillater det, vil jeg råde deg til å høre med forsikringselskapet selv. I flere tilfeller i utlandet har forsikringselskapet nektet å utbetale erstatninger etter skader på bane og ment dette går under uforsvarlig behandling av bilen. Generelt så trenger heller ikke forsikrinsselsakpet å bevise at du har vært uforsvarlig med bilen, de trenger kun å sannsynliggjøre det. Mange bilfabrikanter nekter også dekke skader på biler skjedd på bane (selv om det ikke kommer som en følge av banebruken i seg selv) under ordinære garantiordninger. I hvert fall er det slik i utlandet ... Jeg er litt usikker på om vi har hatt noen sånne saker i Norge (?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Jeg er egentlig forberedt at smeller det på bane, så må man ta det selv. Det er dog verre hvis det skulle bli personskader, men sansynligheten for det er jo relativt liten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Siden en person som er på et annet forum jeg bruker jobber i Gjensidige, og aktivt rekruterer kunder nettopp fordi Gjensidige ikke har noen slike klausuler så ville jeg tro at han har rett, og at han ville informert alle på det forumet så snart Gjensidige innførte noen slike klausuler. Da gikk jeg gjennom arkivet på det andre forumet. siste utalelse fra Gjensidie mannen er at alt som har med ferdighets kjøring annses av selskapet som innforbi veigtrafikk loven, dersom ikke annet regelverk gjeldet (f.eks NBF regel verk) Det betyr at f.eks Auto slalom, BMWCCN sine banetreff, og kjøring/trening i regi av f.eks NAF/KNA er innforbi veitrafikkloven og derfor gjelder forsikringen din hos Gjensidige. Dette har IF en egen klausul mot. Det som ikke gjelder er f.eks trening til rally løp, og der man kjører for å oppnå plassering eller tid, kort og godt konkurranse kjøring. det du nevner som fartsprøver og hastighetsløp går under dette og er noe alle selskaper har. Bare tenk deg litt om, dersom ferdighets trening ikke skulle dekkes så kunne ingen kjøreskoler f.eks kjørt på glattkjøringsbane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå