Bimma /// Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Skrevet Juli 8, 2009 Ja lurte kansje på kjøpe alle 4 caliptere nye , og sprøyte dei skikkelig me caliper lakk , og kjøpe nokke feite skiver Det burde vel holde til m 50 b 25 ...
BMWe30 Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Må ha bremser som er godkjent ,,, pga m50 motor i e 30 en hør med bt hva du får lov til? uten at jeg vet hva du bygger da men, holder ikke 325 bremser for m50b25/28? har selv alpina b6 bremser på min som eg syns funker greitt, men det koster nok mer enn det smaker nytt. di er jo tuv godkjente allerede på e30. Har du fått godkjent dine bremser av BT? Har selv b6 bremser som jeg lurer på å få godkjent på 325i turbo
e30 tic Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Må ha bremser som er godkjent ,,, pga m50 motor i e 30 en hør med bt hva du får lov til? uten at jeg vet hva du bygger da men, holder ikke 325 bremser for m50b25/28? har selv alpina b6 bremser på min som eg syns funker greitt, men det koster nok mer enn det smaker nytt. di er jo tuv godkjente allerede på e30. Har du fått godkjent dine bremser av BT? Har selv b6 bremser som jeg lurer på å få godkjent på 325i turbo min e30 er godkjent med turbo og alpina bremsene, (b6 effekt i vognkortet) men det er mange år siden det ble gjort, men burde ikke være noe problem å bruke di bremsene idag heller. så lenge man har hovedpumpa og alt som hører til
BMWe30 Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 brukte du TüV papirer da? har pratet litt med bt angående ombygging, å det virker som di må TüV e.l. på alt di skal godkjenne...
Yngvejos Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Må ha bremser som er godkjent ,,, pga m50 motor i e 30 en Prøv å henvende til Hartge h27. Jeg fikk godkjent 2,7l med 205hk på originale 325 bremser. http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00642.htm
Bimma /// Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 Masse gode råd her .. Takker for det Koster vel flesk me b6 bremser ?? Er det nokke utsenedmessig forskjell på calipteren ??
Bimma /// Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 Må ha bremser som er godkjent ,,, pga m50 motor i e 30 en Prøv å henvende til Hartge h27. Jeg fikk godkjent 2,7l med 205hk på originale 325 bremser. http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00642.htm Takk for henvendelsen .. Spekulerer enda ...
e30 tic Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Masse gode råd her .. Takker for det Koster vel flesk me b6 bremser ?? Er det nokke utsenedmessig forskjell på calipteren ?? koster flesk? tja hehe. sto heldigvis på når eg fikk bilen, i kitet hos koed er det jo komplett, lurer på om det har gått ned i pris og. kraftigere skiver, større calipper og hoved sylinder, er jo merkbart bedre enn orginale 325 bremser som er helt tragisk. følger TUV papir med di kit'ene. på en annen side kan jeg ikke skjønne du må ha større bremser for å få godkjent m50 i e30
BMWe30 Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Hvor stor er hoved sylinderen på orginal aplina? Jeg har 25mm fra en 750i på min:P Pedalen er rimelig hard med den. Kunne tenkt meg å prøve en som var mindre.
Eirik Viste Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Jeg har fulgt med på mye av hva som står under sider www.e30.de . Der gjøres ombygg med M5 motorer og V8ere og M50/52. Moderatoren der driver den kommersielle siden www.300mm.de. Gå til Bremsanlagen. Der brukes for det meste originale calipere fra større BMWer. Og de har ikke problemer med TÜV godkjenning etterpå. De mest aktuelle bremsene er bruk av 540/740/750 calipere framme. Og E46 calipere bak. Og argumentet med at dette er bremser som originalt brukes i store BMWer på nærmere 2 tonn og 300 hk, også duger i massevis på E30. Du har valget mellom å skaffe caliperne selv, eller kjøpe brukte overhalte calipere. Det mest brukte kitet bruker 312/28 mm skiver framme og 294/19 skiver bak. Også til 4 hulls felger. Krever for det meste 17 toms felger. Da har du topp bremser som det er lett å få klosser og andre deler til senere. Dette er flinke folk, og du kan helt sikkert skrive på engelsk til dem. Eirik.
oddis Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Og argumentet med at dette er bremser som originalt brukes i store BMWer på nærmere 2 tonn og 300 hk, også duger i massevis på E30. Du har valget mellom å skaffe caliperne selv, eller kjøpe brukte overhalte calipere. Ja, ikkesant. Det er sånn det burde være! Det er flott i Tyskland, men her i Norge vet vi bedre enn alle andre. Vi kaller det idioti. Eller vent, vi kaller det Biltilsyn.
hagenisse Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Er det noe problem å få godkjent i Norge da, så lenge man kan dokumentere at det vil fungere? Slenger man bare på noe ræl og glemmer tenke på balanse osv kan jo resultatet blir elendig, selv om kjøleevnen er enorm.
oddis Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Det er akkurat den siste setningen der de bruker for harde livet mot deg. Du må ha papirer fra uavhengig labratorium på at de bremsene passer spesifikt DIN bil. Hjelper ikke at man understreker at bilen kommer til å ha samme bremsebalansen etter ombygging. Ikke engang nødskriket om justerbar bremseventil vil dem høre om, om det så foreligger TUV godkjenninger på slike ventiler til langt over pipa. Jeg har prøvd, og det er nada forståelse! Biltilsynet i Norge er som sagt for tusenfemhundreteogtolvte gang, udugelige.
Mikael-B Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Godt vi bor i Norge, eller hva ? Men E36 M3 bremser, med spindel etc. Det får man jo godkjent med S50 motor ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå