Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja lurte kansje på kjøpe alle 4 caliptere nye , og sprøyte dei skikkelig me caliper lakk , og kjøpe nokke feite skiver :D Det burde vel holde til m 50 b 25 ... :D:D

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Må ha bremser som er godkjent ,,, pga m50 motor i e 30 en :D

hør med bt hva du får lov til? uten at jeg vet hva du bygger da men, holder ikke 325 bremser for m50b25/28?

har selv alpina b6 bremser på min som eg syns funker greitt, men det koster nok mer enn det smaker nytt. di er jo tuv godkjente allerede på e30.

Har du fått godkjent dine bremser av BT?

Har selv b6 bremser som jeg lurer på å få godkjent på 325i turbo

Skrevet
Må ha bremser som er godkjent ,,, pga m50 motor i e 30 en :D

hør med bt hva du får lov til? uten at jeg vet hva du bygger da men, holder ikke 325 bremser for m50b25/28?

har selv alpina b6 bremser på min som eg syns funker greitt, men det koster nok mer enn det smaker nytt. di er jo tuv godkjente allerede på e30.

Har du fått godkjent dine bremser av BT?

Har selv b6 bremser som jeg lurer på å få godkjent på 325i turbo

min e30 er godkjent med turbo og alpina bremsene, (b6 effekt i vognkortet) men det er mange år siden det ble gjort, men burde ikke være noe problem å bruke di bremsene idag heller. så lenge man har hovedpumpa og alt som hører til

Skrevet
Masse gode råd her .. :D Takker for det 8)

Koster vel flesk me b6 bremser ?? Er det nokke utsenedmessig forskjell på calipteren ??

koster flesk? tja hehe. sto heldigvis på når eg fikk bilen, i kitet hos koed er det jo komplett, lurer på om det har gått ned i pris og. kraftigere skiver, større calipper og hoved sylinder, er jo merkbart bedre enn orginale 325 bremser som er helt tragisk. følger TUV papir med di kit'ene.

på en annen side kan jeg ikke skjønne du må ha større bremser for å få godkjent m50 i e30

Skrevet

Hvor stor er hoved sylinderen på orginal aplina?

Jeg har 25mm fra en 750i på min:P Pedalen er rimelig hard med den. Kunne tenkt meg å prøve en som var mindre.

Skrevet

Jeg har fulgt med på mye av hva som står under sider www.e30.de . Der gjøres ombygg med M5 motorer og V8ere og M50/52. Moderatoren der driver den kommersielle siden www.300mm.de. Gå til Bremsanlagen. Der brukes for det meste originale calipere fra større BMWer. Og de har ikke problemer med TÜV godkjenning etterpå.

De mest aktuelle bremsene er bruk av 540/740/750 calipere framme. Og E46 calipere bak. Og argumentet med at dette er bremser som originalt brukes i store BMWer på nærmere 2 tonn og 300 hk, også duger i massevis på E30. Du har valget mellom å skaffe caliperne selv, eller kjøpe brukte overhalte calipere.

Det mest brukte kitet bruker 312/28 mm skiver framme og 294/19 skiver bak. Også til 4 hulls felger. Krever for det meste 17 toms felger. Da har du topp bremser som det er lett å få klosser og andre deler til senere.

Dette er flinke folk, og du kan helt sikkert skrive på engelsk til dem.

Eirik.

Skrevet
Og argumentet med at dette er bremser som originalt brukes i store BMWer på nærmere 2 tonn og 300 hk, også duger i massevis på E30. Du har valget mellom å skaffe caliperne selv, eller kjøpe brukte overhalte calipere.

Ja, ikkesant. Det er sånn det burde være! Det er flott i Tyskland, men her i Norge vet vi bedre enn alle andre. Vi kaller det idioti. Eller vent, vi kaller det Biltilsyn.

Skrevet

Er det noe problem å få godkjent i Norge da, så lenge man kan dokumentere at det vil fungere? Slenger man bare på noe ræl og glemmer tenke på balanse osv kan jo resultatet blir elendig, selv om kjøleevnen er enorm.

Skrevet

Det er akkurat den siste setningen der de bruker for harde livet mot deg.

Du må ha papirer fra uavhengig labratorium på at de bremsene passer spesifikt DIN bil.

Hjelper ikke at man understreker at bilen kommer til å ha samme bremsebalansen etter ombygging. Ikke engang nødskriket om justerbar bremseventil vil dem høre om, om det så foreligger TUV godkjenninger på slike ventiler til langt over pipa.

Jeg har prøvd, og det er nada forståelse! Biltilsynet i Norge er som sagt for tusenfemhundreteogtolvte gang, udugelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...