wirrumsen Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Når polakken til onkel kommer tilbake med sprell ny 6 serie Coupe, og samtidig skal forsørge tre barn og en kone er det noe galt. Eller galt er det vel kanskje ikke, det er vel VI som det er noe galt med.. Jaha? Og hvorfor drar polakken til Norge for å jobbe? Og hvor lenge er han i Norge hver gang? Hvor ofte ser han familien sin som han forsørger? Jeg ser svært mange polakker og folk fra de baltiske land her i Norge. Folk som er her i forbindelse med jobb. De bor gjerne i campingvogner eller trange hybler. Handler billigste matvarene. Unner seg sjelden mat på restaurant etc. Og bilene de kjører er ofte noen rønner. Noen ny 6-serie coupe har jeg ikke sett noen av de kjøre. Ei heller noen nyere BMW for den saks skyld.
Springsteen Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Da jeg bodde i sogn i vinter bodde jeg i en bærplukkerbolig. Her ble jeg fortalt av eieren at plukkerne kunne være alt fra professorer til leger hjemme i litauen, Men at de tjente bedre på å plukke bær her i landet At de lever sparsommelig når de er her kan jeg også skrive under på.
Jay-O Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Når polakken til onkel kommer tilbake med sprell ny 6 serie Coupe, og samtidig skal forsørge tre barn og en kone er det noe galt. Eller galt er det vel kanskje ikke, det er vel VI som det er noe galt med.. Jaha? Og hvorfor drar polakken til Norge for å jobbe? Og hvor lenge er han i Norge hver gang? Hvor ofte ser han familien sin som han forsørger? Jeg ser svært mange polakker og folk fra de baltiske land her i Norge. Folk som er her i forbindelse med jobb. De bor gjerne i campingvogner eller trange hybler. Handler billigste matvarene. Unner seg sjelden mat på restaurant etc. Og bilene de kjører er ofte noen rønner. Noen ny 6-serie coupe har jeg ikke sett noen av de kjøre. Ei heller noen nyere BMW for den saks skyld. Den står hjemme i garasjen til villaen deres der kona og ungene bor i Polen... Har selv venner i Polen som sier at folk som har jobbet rundt i Europa, også Norge, kommer hjem som "millionærer" og har råd til å leve det søte polske liv. Det er mange nordmenn som tjener godt, men aldri er hjemme - Far, bror og meg selv har hatt perioder der vi har vært hjemme en sjelden gang - på det værste var jeg i gjennomsnitt hjemme 1 uke i mnd i et år, ellers var jeg ute i den vide verden og jobbet med prosjekter for et norskt firma som driver med utleie av offshore utstyr. Det var slik jeg fikk råd til E90`en (selv om det ikke er en 6`er, så er det likevel en dyr bil for en 23 åring)
S. Gunstad Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Storkontroll i Østerdalen Fra torsdag 9. til søndag 12. juli gjennomførte Romerike-, Glåmdal-, Gudbrandsdal- og Hedmarken-Østerdalen distrikter kontroll av bilbeltebruk, teknisk kontroll av lette kjøretøyer og kontroll mot begjæringsstatus i Østerdalen. Kontrollene skjedde i samarbeid med Utrykningspolitiet, og folk fra Vegdirektoratets Transporttilsyn deltok også. Gledelig beltebruk 3222 kjøretøy ble sjekket for bruk av bilbelte, og det er positivt at kun 13 personer fikk gebyr på 1500 kroner for manglende beltebruk. 534 kjøretøy ble vinket inn til teknisk kontroll, og 167 av disse fikk kontrollseddel med pålegg om utbedring av mangler. 180 kjøretøy fikk ulike typer bruksforbud som måtte utbedres før videre kjøring kunne skje. Mye ble ordnet på stedet slik at videre kjøring ble mulig. Eksempler på ting som ga forbud mot videre kjøring; Skyldig årsavgift, manglende forsikring, solfilm på vinduer og feil på lys. Åtte blir anmeldt Åtte personer blir anmeldt for ulike forhold. To av disse for å ha reist fra kontrollen, etter at de hadde levert fra seg vognkort og førerkort med pålegg om å bli på stedet til bruksforbud var utbedret på kjøretøyet de forlot fra stedet i! 41 personer fikk gebyr fordi de ikke hadde med vognkort og førerkort. 68 kjøretøy ble avskiltet grunnet begjæringsmessige forhold som det ikke var mulig å ordne opp i på stedet. Eksempler på dette: Ufullstendig eierskifte og skyldig årsavgift. Trafikkstasjonen i Elverum holdt åpent på ettermiddagen både lørdag og søndag, slik at de som hadde behov for det kunne kjøpe prøvekjennemerker for å komme videre. Det ble solgt 46 sett med dagprøve-kjennemerker.
BreitBau Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 180 kjøretøy fikk ulike typer bruksforbud som måtte utbedres før videre kjøring kunne skje. Mye ble ordnet på stedet slik at videre kjøring ble mulig. Eksempler på ting som ga forbud mot videre kjøring; Skyldig årsavgift, manglende forsikring, solfilm på vinduer og feil på lys. Sprøtt at så mange ble tatt Regner med at mangellappene går ut på felger og senkesett tenker jeg..
GeRo Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 De mindre forseelsene ser det ut som de lager en stor sak utav også,det er sikkert noe de gjør for å statuere er eksempel, vktigst er det at slike kandidater som dette blir luket bort fra veien: http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 350710.ece
PenguiN- Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 så, det var altsså 2 som forlot stedet ulovlig etter å ha levert inn vognkortet sitt? hahaha, er litt som å stikke fra ett bankran etter at du har pissa på gulvet midt i banken! haha!
hylle Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 så, det var altsså 2 som forlot stedet ulovlig etter å ha levert inn vognkortet sitt? hahaha, er litt som å stikke fra ett bankran etter at du har pissa på gulvet midt i banken! haha! ikke nødvendigvis?! Kan dra hjem og skru ut turbo etc.
Scampi Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 så, det var altsså 2 som forlot stedet ulovlig etter å ha levert inn vognkortet sitt? hahaha, er litt som å stikke fra ett bankran etter at du har pissa på gulvet midt i banken! haha! ikke nødvendigvis?! Kan dra hjem og skru ut turbo etc. Men da får han uansett bot for å komme tilbake uten vognkort ;P
PenguiN- Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Åtte personer blir anmeldt for ulike forhold. To av disse for å ha reist fra kontrollen, etter at de hadde levert fra seg vognkort og førerkort med pålegg om å bli på stedet til bruksforbud var utbedret på kjøretøyet de forlot fra stedet i! Les hva det står. er altså noen som har fått beskjed om å stay put, men alikevel drar di...selv om vognkort og forhold har blitt notert ned av politiet, og det er vel ikke videre smart..
Dr_S Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Det ble solgt 46 sett med dagprøve-kjennemerker. Hehe... Kjøreforbud pga solfilm betyr vel bare at du må pelle av filmen før du kan kjøre videre...
oddis Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Trafikkstasjonen i Elverum holdt åpent på ettermiddagen både lørdag og søndag, slik at de som hadde behov for det kunne kjøpe prøvekjennemerker for å komme videre. Det ble solgt 46 sett med dagprøve-kjennemerker. Melking. Mafia. Velg selv.
336mik Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Det ble solgt 46 sett med dagprøve-kjennemerker. Hehe... Kjøreforbud pga solfilm betyr vel bare at du må pelle av filmen før du kan kjøre videre... Ja her ser man,solfilm er livsfarlig,med mindre det er orginalt,eller godkjent i vognkort. Tviler også på at alle 46 prøvekjennemerker som ble solgt kun gikk til de uten forsikring,årsavgift og omregistrering. Og merkelig at trafikkstasjonen i elverum var åpen,og at dette er den trafikkstasjonen som er nærmest vålerbanen,men at de alikevel påstår at kontrollene er tilfeldige,og ikke hadde noe med gatebil å gjøre.Overformynderiet må jo virkelig tro at alle uten uniform er totalt korka i topplokket.
Just-turbodiesel Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 ja, selv om man har beviser på video osv så tillater jo den blå fare dyremishandling og gjensetting av dyr. Det sier jo litt om deres forståelse av ting. Men som sagt, ingen smarte blir politimenn. Så da forventer man oppførsel og prioritering deretter.
Leadfoot Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Ingen later da som det. Hvorfor ikke benytte anlendingen til ha kontroll når du vet de som bryter reglene er ute og i området?Av samme grunn er det sjeldent promillikontroller kl 15:00 på Tirsdags ettermiddag. Eneste gangen jeg har blitt stoppet av politiet var i promillekontroll kl.12:30 på dagen på en onsdag i et lite tettsted Ble stoppet av EN politimann som stod på en bussholdeplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå