Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja det gjør han jo, men han er voksen så han gjør som han vil.

Jeg kan ikke gjøre noe med det. hehe

Men nå håper jeg bare at alt har ordnet seg, og at handelen blir avsluttet på mest mulig smertefri måte.

Skrevet
Så sier han at han snakket med advokaten og at han kunne hevet kjøpet siden han ikke kunne ha bilen av økonomiske grunner, muligens tap av jobb også pga tapt førerkort.

Og kan en ORDENTLIG advokat ringe noen kl 23.00??? Prøvde å google denne personen også, men fant ikke en dritt om han, bare at han tjente 340.000 i året, og det hadde ikke jeg tatt advokat utdannigen for :)

haha! Ja, det var sikkert en ekte advokat... ;)

Jeg er selv jurist (dvs. advokat), og kan med 110% sikkerhet at å tape førerretten ikke gir grunnlag til å heve et kjøp.

Hvis bilen er "solgt som den er", er det primært vesentlige mangler iht. kjl. §19 som kan medføre heving av kjøp.

Skrevet
Så sier han at han snakket med advokaten og at han kunne hevet kjøpet siden han ikke kunne ha bilen av økonomiske grunner, muligens tap av jobb også pga tapt førerkort.

Og kan en ORDENTLIG advokat ringe noen kl 23.00??? Prøvde å google denne personen også, men fant ikke en dritt om han, bare at han tjente 340.000 i året, og det hadde ikke jeg tatt advokat utdannigen for :)

haha! Ja, det var sikkert en ekte advokat... ;)

Jeg er selv jurist (dvs. advokat), og kan med 110% sikkerhet at å tape førerretten ikke gir grunnlag til å heve et kjøp.

Hvis bilen er "solgt som den er", er det primært vesentlige mangler iht. kjl. §19 som kan medføre heving av kjøp.

Hei.

Det var veldig bra du visste dette da.

Som sagt tidligere i tråden, ikke noe problemer med bilen, og i hvertfall ikke noe som ikke har fortalt kjøper FØR han kjøpte bilen. Kontrakten er undertegnet av oss begg (NAF kontrakt) og han tok bilen "som den var" og etter besiktigelse.

Jeg har ikke prøvd å lure han på noen som helst måte, da jeg ville bare selge bilen. Jeg har heldigvis ført rapport ang min bil her på bimmers så alle kan jo se tilbake på dette, og de feilene min bil har hatt, som er utbedret lenge før det var ment å selges.

men så begynte de å nevne det med "å angre på kjøpet" men det gjaldt visst ikke meg siden jeg ikke er næringsdrivende?

Takker for hjelpa di, godt å vite at du er jurist da, kan kontakte deg igjen hvis jeg lurer på noe mer.

Skrevet
Bra at det ser ut som idiotsaken løser seg på en grei måte for deg!

Ja jeg synes det jeg og. Håper det løser seg helt på mandag. Får sende inn vognkorte med det samme.

Skrevet
men så begynte de å nevne det med "å angre på kjøpet" men det gjaldt visst ikke meg siden jeg ikke er næringsdrivende?

Det er sannelig mye snusfornuftig juss som er ute å går i denne saken, skjønner jeg :lol:

Du kan bare slappe helt av; angrerettsloven gjelder ikke i dette tilfellet. Handelen er gjort på en ærlig og redelig måte, og da nytter det ikke at han angrer seg. I motsatt fall, hvis det skulle vært slikt at man kunne angre seg på bruktbilkjøp mellom private parter (og forsåvidt også hos næringsdrivende), ville jo selgers forutberegnelighet være helt fraværende. Selger ønsker jo naturlig nok å kunne disponere kjøpesummen slik han selv vil (f.eks. til å kjøpe seg ny bil), istedenfor å måtte vente med dette "i tilfelle kjøper angrer kjøpet".

Er bare å ta kontakt hvis det skulle være noe mer.. :)

Skrevet

Det er sannelig mye snusfornuftig juss som er ute å går i denne saken, skjønner jeg :lol:

Du kan bare slappe helt av; angrerettsloven gjelder ikke i dette tilfellet. Handelen er gjort på en ærlig og redelig måte, og da nytter det ikke at han angrer seg. I motsatt fall, hvis det skulle vært slikt at man kunne angre seg på bruktbilkjøp mellom private parter (og forsåvidt også hos næringsdrivende), ville jo selgers forutberegnelighet være helt fraværende. Selger ønsker jo naturlig nok å kunne disponere kjøpesummen slik han selv vil (f.eks. til å kjøpe seg ny bil), istedenfor å måtte vente med dette "i tilfelle kjøper angrer kjøpet".

Er bare å ta kontakt hvis det skulle være noe mer.. :)

Tusen takk det var godt å høre.

Du aner ikke hvor mye sånt hjelper så lenge man lurer på sånt og er oppi "dritten" selv for å si det på den måten.

Da tar jeg kontakt om det skulle være noe mere komplikasjoner, men jeg tror ikke det vil bli det, da han har sagt han beholder bilen, og beklaget bryet han hadde stelt i stand for meg.

Skrevet

Godt å høre at det løser seg :) Man kan jo til en viss grad skjønne hans frustrasjon også, men det er jo strengt tatt ikke verre enn at han selv i verste fall selger bilen.. :)

Skrevet

bilen ble observert på gråmyra bensinstasjon ca kl 20.05 i dag. er ganske sikker på at det var den. vinterhjul på?

Skrevet

du får ikke lov t å kjøre hjem om du blir fratatt retten til å kjøre motorvogn.

Tull, selvfølgelig får du lov til det. Jeg fikk lov til å kjøre ut dagen. De vil jo ikke fylle opp plassen de står med biler heller? :)

Skrevet

Jeg og fikk lov å kjøre hjem da jeg mista lappen i skarnes, og bodde i tønsberg. Han politimann var svært hyggelig, da jeg faktisk innrømmet at det var dumt å burne på 3.gir... Er man grei får man nok kjøre hjem, dette har med sjønn å gjøre tror jeg...

Skrevet
bilen ble observert på gråmyra bensinstasjon ca kl 20.05 i dag. er ganske sikker på at det var den. vinterhjul på?

Kan stemme det, men det var sommerhjul, samme felger som på vinterhjula. :) håper det gikk greit med han oppover.

Hvor er gråmyra forresten? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...