Ron Jeremy Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Da har jeg byttet ut min 01 model 530Dat, som ble rett og slett for kostbar å ha, deilig bil med masse krefter, komfort og utstyr. Men når turbo og dyser går, og man bruker 50k på et år, blir det feil. Derfor ville jeg ha en nyere BMW denne gangen, som en familie på 3, med oppussing av hus og annet, ville jeg ha et mer forutsigbart bilhold. Så jeg har nå gått til innkjøp av en 07 model 318D touring. Monaco av farge, beige interiør, standar stoler, og for meg, et ok utstyrs nivå. Her kan man se litt av den, takk til milhouse for hjelp1 VIN long WBAVU11030K007878 Type code VU11 Type 318D UL (EUR) Dev. series E91 () Line 3 Body type TOUR Steering LL Door count 5 Engine M47/T2 Cubical capacity 2.00 Power 90 Transmision HECK Gearbox MECH Colour MONACOBLAU METALLIC (A35) Upholstery STOFF FLUID/BEIGE (ALB4) Prod. date 2006-12-05 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 200 DIESEL PARTICLE FILTER 240 LEATHER STEERING WHEEL 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 386 ROOF RAIL 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 4NA INTERIOR MIRROR WITH DIG. COMPASS 402 PANORAMA GLASS ROOF 418 LUGGAGE COMPARTMENT PACKAGE 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 540 CRUISE CONTROL 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. 663 RADIO BMW PROFESSIONAL 7RS COMFORT PACKAGE 7R7 INNOVATIONSPAKET 8SP COP CONTROL 801 GERMANY VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Series options No. Description 321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR 4AG INTERIOR STRIP TITAN. DULL 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Hentet bilen i Drammen idag, så har ikke dannet meg veldig mange inntrykk ennå, annet enn at det er en veldig mye mer moderne bil enn E39'en. Comfort access, og Bluethooth er morsomme ting å ha i bilen, panorama soltaket gjør det lyst og trivelig, og gir inntrykk at det er større plass enn det er i bilen. Rart å være tilbake til manuell, men i fht min gamle E90 06 318i, er denne 318d, betydelig mer kjørbar, man kan ligge i 6 gir og kjøre forbi f.eks. Lydmessig er jeg imponert over denne, satt i fatters E90 320Da innover, og denne motoren støyer betraktelig mer, enn i denne 318D, og jeg vil påstå at min E90 318i nesten bråket mer... Forøvrig en motor jeg var svært lite imponert over. Stor forskjell i motor, har bare prøvd denne motoren i en 1 serie tidligre, der den gjorde en god figur, her i en E91, gjør den et solid stykke arbeid, fungerer utmerket på langkjøring og er fleksibel og fin i byen, så hittil meget bra. Men å komme fra en 530Dat, forskjellen er selvsagt stor. Ellers, jævlig god manuell girkasse, som vanlig fra BMW, kvaltets messig er det forskjell fra 06 til 07 model, og alt virker meget bra, imponert over kvaliteten. Kommer tilbake med flere tanker om denne bilen, og utstyret. spør ivei om det er noe dere lurer på. Forøvrig, er denne en eiers bil, leaset to år i Tyskland, gått 70k, alle (2) servicer fulgt, og nybilpris ca 485k, jeg fikk denne for 275k. Dette er vel den mest fornuftige BMW'en jeg noengang har hatt, og jeg tror verditapet og bilholdet til denne bilen vil bli akseptabelt også. Blir spennende å se. Slenger ved noen bilder, flere kommer etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Gratulerer med "ny" bil Importerte du selv? Uansett, ser veldig lønnsomt ut å hente fra tyskland. Fortell gjerne litt mer om motor. En god motor, eller helt grei, Mye diesel lyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2009 Gratulerer med "ny" bil Importerte du selv? Uansett, ser veldig lønnsomt ut å hente fra tyskland. Fortell gjerne litt mer om motor. En god motor, eller helt grei, Mye diesel lyd? Har hentet inn endel biler tidligre, denne kjøpte jeg imidlertid ifra en Norsk forhandler ifra Levanger som driver å henter inn endel biler. Den har vært leaset i to år, solgt igjen fra BMW, servicene er tatt på BMW, så en ryddig bil, med en bra historikk, ok utstyrsliste, og en ok pris. Euroen er ikke billig om dagen, men ser allikevel det er mulig å få tilsvarende bil til ca 260k. Motor, som nevnt, mer stillegående enn 320d (150/163hk) selvsagt med mindre ressurser, føler samtidig den er smidig og lineær, fungerer utmerket i 6 gir på "Europaveien" i Norge, men samtidig går det finfint å kjøre forbi også i 6 gir. Litt overrasket over komforten i E91, min forrige E90 var med M pakke og 19", denne er uten og med 16", kanskje ikke så rart?!? Ellers føler jeg kvalitets følelen fra 06 til 07 modellen er synlig, jeg har det kjipe rattet, men å komme fra et buss rattet i E39, er det slett ikke dumt. Cruise kontrollen syns jeg var bedre løst i E39, spaken under blinklys hendelen er litt bortgjemt, husker E36 også hadde den der. Men jøss, fungerte jo greit, selvom det med manuell er litt tja, ikke mest mening i. Noen som vet hvordan man bytter fra en blink til 3 blink på blinklys hendelen? Via BC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Jeg er ikke uenig i ditt resonement. Mens vi er igang, Hvordan endrer man, blinklys hendelen, fra å blinke en gang, til tre, ved en liten touch?!? Og en annen ting, Comfort access er festlig, men hvordan låser man bilen, ved en gitt avstand eller? Og kan man fjernbetjene bakluken også ved denne funksjonen, tenker ikke låse opp, men at bakluken går helt opp...? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Veldig fin bil Ron Gratulerer =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Noen som vet hvordan man bytter fra en blink til 3 blink på blinklys hendelen?Via BC? Gratulerer med e91. Ja, du endrer til 3 blink på BC'en, ta en titt i intruksjonsboken for jeg husker ikke akkurat hvordan man gjør. Veldig praktisk funksjon iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moe Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Flott bil! Kjøpte nettopp ein 320d e91 sjølv.. ekstremt fornøyd. Er det kvalitetsforskjell på ein 06 og 07 modell? Trudde disse modellene var dønn like.... Er det også lydforskjell på 320d og 318d? Trudde det var samme toliteren som stod i begge bilene jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Veldig fin bil Ron Gratulerer =) Takk mann, koser meg med denne. Gratulerer med e91. Ja, du endrer til 3 blink på BC'en, ta en titt i intruksjonsboken for jeg husker ikke akkurat hvordan man gjør. Veldig praktisk funksjon iallfall. Takk. Står på Tysk, har bare satt meg litt inn i CA, elegant, åpner og lukker ved hjelp av touch funksjon på dør hendelen. Flott bil!Kjøpte nettopp ein 320d e91 sjølv.. ekstremt fornøyd. Er det kvalitetsforskjell på ein 06 og 07 modell? Trudde disse modellene var dønn like.... Er det også lydforskjell på 320d og 318d? Trudde det var samme toliteren som stod i begge bilene jeg.... Bl.a er det forskjell på klima kontrollen, litt kjipere den som sitter i 06 modelen kontra 07, sikkert mulig å skifte ut evt..? Som sagt, fatter har en E90, 07 320da, som jeg har kjørt endel, og jeg satt også med denne bilen på vei inn til drammen for å hente min, og det første jeg reagerte på når jeg fyrte opp min 318d, var at denne var endel mindre knatrete. Omtrent som en bensin med direkte innsprut kontra gammel injection. Det er omtrent samme motorn som sitter i 318d konta 320d, ccm er lik bl.a, litt usikker på hvor store forskjeller det er mht HW, neppe bare motorstyring som er ulikt for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Se her ja, gratulerer så mye med ny bil, Ron Har du noen flere interiørbilder av bilen? Hvordan er eventuelt planene for modifikasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2009 Har allerede vært innom motor technik å fått priser på div, bl.a: blackline baklykter nyrer crom hengerfeste, avtagbart grøftelys ellers så bruker jeg felgene som står på med vinterdekka som kommer når tiden er inne, nye 19" på sommer kommer. det er det viktigste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Grattis med ny bil! Hvilken pris fikk du på blackline lykter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 Grattis med ny bil! Hvilken pris fikk du på blackline lykter? Takk, blir mer og mer fornøyd med bilen, glimrende kombinasjon, selvsagt er det ting jeg gjerne kunne tenkt meg annerledes, men for den summen, så er jeg meget fornøyd. Blackline lykter kom på ca 2600.- Disse er orginale, de uorginale vet jeg ikke prisen på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Har du handlet allerede eller? Jeg skal bestille originale nå for ca 1600kr settet inkl. frakt. Kan gjerne ta med et til deg hvis du betaler frakten fra meg og ned til Porsgrunn (145kr?).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2009 Har du handlet allerede eller? Jeg skal bestille originale nå for ca 1600kr settet inkl. frakt. Kan gjerne ta med et til deg hvis du betaler frakten fra meg og ned til Porsgrunn (145kr?).. Det var hysterisk billig... Hvor er dette ifra? har ikke handlet blackline ennå, har handlet dette idag. Det er ikke uinterresant ..hmm. Er det inkl Mva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Fra Tyskland og det er inkl. moms ja, men jeg sendte dessverre betalingen i ettermiddag.. Gikk ut fra at du allerede hadde kjøpt siden jeg ikke så noe videre svar i tråden din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå