Gul Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Har irritert meg over en tikkelyd og raslelyd fra motoren en liten periode nå, og fikk BMW til å sjekke det for meg. Tikkelyden kom mest ved kald motor og ble nesten borte ved varm. Regulerte seg med pådrag. Raslelyden var der konstant egentlig. Skikkelig slurelyd som gikk opp og ned. Tikkelyden viste seg å være et disaspjeld i innsuget. Der kan det være en løs del som lager tikkinga. Kom på 2.000,- totalt ferdig bytta. Raslelyden viste seg å være vannpumpelageret som var veldig løst! Vannpumpa hadde jeg skifta på et annet verksted for ikke lenge siden. Reklamasjon heldigvis, fikk ny Så til dere som tror det er ventiltikking eller dårlig olje, sjekk dette eller få BMW til å sjekke det. En sjekk hos dem kostet meg 1.500,-, men da fikk jeg svar med en gang God sommer!
Kobar Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 tilfelle på M42 motorer også kansje? min tikkelyd kommer og går når den er kald, og totalt fraværende når den er varm. og min raslelyd høres ut til å kommer fra oppe i toppen
CrZyWiz Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 M42 har ikke noe Disaspjeld, så den kan du utelukke
Kobar Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 mener fast bestemt på at tikkingen kommer fra topplokket! også den raslelyden, føler den kommer fra ca det øverste hjulet til registerkjedet..
StigJ Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Så dette kan være problemet hos meg og altså? Hva skjer hvis jeg tar meg en lengre tur med dette? Ødelagt vannpumpe og kjemperas? Mekanikeren min er på ferie nå....
mek91 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 har samme problemet i min 318i m43. har disse motorene disaspjeld?
Rayb Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Tror ikke M42 har elektrisk justert DISA spjeld/ventil, men mulig den har en form for vakum styrt ventil/spjeld. DISA står for "Differential air intake control" og er en ventil/spjeld som står i innsuget og åpner og lukker etter gitte turtall for å forandre "lengden" på innsuget ved å forandre resonansen i innsuget. F.eks vil et langt innsug gi bedre bunndrag. Nettopp svart en annen kar her inne på forumet ang. en M44 motor der membranet i hans DISA ventil var hull i: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=121708&highlight=
jon///M Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 hmm.. har litt tikking i min m54b22 kanskje best og få sjekket dette!
mspec Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 tilfelle på M42 motorer også kansje? min tikkelyd kommer og går når den er kald, og totalt fraværende når den er varm. og min raslelyd høres ut til å kommer fra oppe i toppen kjedestrammeren som bynner å bli slakk kanskje?
brunsame Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Byttet vetil løftere i min m50b25 motor i går. Kjøpt en komplett deletopp av en her på forumet og byttet over. Går nå som en drøm!
PingleBimmer Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 hmm..... Bilen min har tikka så lenge jeg kan huske hvertfall, trodd det bare var sånn jeg Da må jeg få fikset det
Richie85 Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Skal bestille en slik til min søster nå. byttet dene på min egen da den var helt ødelagt..
rollertoy Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Henger meg på Min M43 har begynt å tikke når jeg starter opp, men forsvinner så fort den blir litt varm. Har M43 DIAS spjeld?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå