Bimmerlars Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Siden det er staten regner kan du regne med 0% En slik måling vil aldri være nøyaktig. Rart ingen advokater får stoppet det her. De får heller lage en fast bot for å kjøre trimmet bil, uansett hk antall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 her har du grunnen til at jeg kjøpte en e30 som var godkjent med turbo, men tenkte å lage en enkel vri på å justere ned trykket ved evnt kontroll (kommer nok til å kjøre mer trykk enn det står i vognkortet) fant en nettbutikk som selger boostkontroller med elektrisk ventil som bypasser tilbake til org trykk (grunnladetrykk), 750kr var det vell, tenkte å kople den slik at man må skru på en knapp for å få opp trykket hver gang man starter bilen, dvs, blir man stoppet i kontroll, så er det bare å stoppe bilen mens de snakker med deg, og neste gang man starter bilen er dne på org trykk så er null stress på dynobenken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Husker eg såg en reportasje om en kar på BT som hadde som oppgave å finne skjulte brytere i lastebil. Desse hadde til oppgave å bryte fartsperra,av-på chipping samt fartsskriver. Han fant brytere på de utroligeste plasser,inni luftekanaler,dashbord,under girspak,seter osv osv... Finner det ikkje igjen nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Husker eg såg en reportasje om en kar på BT som hadde som oppgave å finne skjulte brytere i lastebil. Desse hadde til oppgave å bryte fartsperra,av-på chipping samt fartsskriver. Han fant brytere på de utroligeste plasser,inni luftekanaler,dashbord,under girspak,seter osv osv...Finner det ikkje igjen nå.. Stemmer det, så også denne reportasjen. Tror det er ett par år siden.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 7, 2009 Share Skrevet August 7, 2009 Husker eg såg en reportasje om en kar på BT som hadde som oppgave å finne skjulte brytere i lastebil. Desse hadde til oppgave å bryte fartsperra,av-på chipping samt fartsskriver. Han fant brytere på de utroligeste plasser,inni luftekanaler,dashbord,under girspak,seter osv osv...Finner det ikkje igjen nå.. tror han kommer til å slite med å finne bryteren jeg skal bruke, da det ikke er en bryter, men en sensor man må holde en brikke foran for å aktivere, og den kan man skjule under dashbordet et sted, (trenger ikke se den for å aktivere med chippen, bare man vet hvor den ligger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 ja vetta faen hva jeg skal gjøre.. :S vurderer å fjerne chippen min.. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars320d Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 Jeg tror strengt tatt at letteste løsningen på dette problemet er at nok folk stemmer Frp, slik at vi kanskje får en slutt på den evige rævpulingen av alle som er opptatt av bil. Importerte min 04 320d coupe fra tyskland i Januar ifjor, hadde penger til bilen, men surt å betale på et lån på 150' til avgiftene. I tillegg til bomring, drivstoffavgifter og moms, som man betaler med allerede høyt skattet inntekt. Fra et samfunnsøkonomisk synspunkt er det strengt tatt bedre at man kjører nyest, sikrest mulig bil, uavhengig av motoreffekt. Et argument jeg til en viss grad kan skjønne er dette med CO2 utslipp, men dette går vel strengt tatt ikke opp ved chiptrimming. Biler med dieselpartikkelfilter får jo som kjent redusert årsavgift. Denne er vel redusert med 3-400kr i året(husker ikke eksakt satsen). Dette mener staten er tilstrekkelig med avslag for å motivere til en investering på nærmere 10 000. Nei, det nisselandet vi lever med er helt håpløst dersom man bryr seg om bil, skjønner virkelig ikke at styrende regjering innser at bil ikke er luksus, men en nødvendighet. Og en siste ting jeg som bilentusiast, og da spesielt BMW, er dritt lei av, er den utakknemlige holdningen man møter hos mange som ikke bryr seg. Hva er mest trafikkfarlig, en som kjører en påkostet bmw, med gode bremser, dekk og kjøreegenskaper, eller en eller annen sosialist som har en gammal haug av en toyota som er ferielasta og kjører av gårde på sommern med slitte piggfrie vinterdekk? Nei, vi må nok bare innfinne oss med at ved å chippe bilen gjør noe som blir straffet hardere enn blind vold og tyveri. Fy faen for noen tilstander vi har her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 ja blir nok frp på meg og.. og jeg bor på bygda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå