Narum Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Som overskriften sier, lurer jeg paa om jeg maa bytte til orginal luftfilter (med boksen) eller om jeg kan ha green filteret paa. Siden jeg handla meg et nytt panser med lufte riller, som da fOrer til at vannet vil treffe rett paa filteret naar det regner. Vil bare hOre andres meninger om det, er det noe aa bry seg med eller bOr jeg bytte ? Tenker mest paa om det kan skade noe, vet ikke om den klare suge inn vann men hvem vet.
rolfi Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Jeg ville lagt en beskyttelsesplate over luftfilteret iallefall. Bøye til en plastplate e.l. slik at filteret ikke får vann på seg.
S.Arnesen Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Det er ikke krise om filteret blir utsatt for litt vann/fuktighet, men for mye er ikke bra. Tror nok jeg ville valgt å flytte filteret unna rillene.
Narum Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Takker for svar Blir vel helst til at jeg holder meg til orginalboksen naar det regner aa Green Filter naar det er pent er jo ikke akkurat jobb aa bytte Grunnen til at jeg egentlig ikke vil flytte filteret vekk fra rillene er at den da ikke vil faa nok kald luft, slet med detta da jeg hadde orginal panser paa den, mista mye kraft i bilen pga den blir Jev*** Varm under panseret, saa da maatte jeg bruke orginalen. Mens etter at jeg fekk paa GTR panseret med rillene faar den nok fri luft til at det ikke kneler pga varme. Som sakt takker aa bukker for svar
S.Arnesen Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Takker for svar Blir vel helst til at jeg holder meg til orginalboksen naar det regner aa Green Filter naar det er pent er jo ikke akkurat jobb aa bytte Grunnen til at jeg egentlig ikke vil flytte filteret vekk fra rillene er at den da ikke vil faa nok kald luft, slet med detta da jeg hadde orginal panser paa den, mista mye kraft i bilen pga den blir Jev*** Varm under panseret, saa da maatte jeg bruke orginalen. Mens etter at jeg fekk paa GTR panseret med rillene faar den nok fri luft til at det ikke kneler pga varme. Som sakt takker aa bukker for svar Hva for en motor er det du har da?
Narum Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 For aa si det som det er er ikke jeg no spesielt god innenfor motor merker paa fag spraak jeg kjOrer en e46 328 (1998) modell om det svarer paa det ?
S.Arnesen Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 For aa si det som det er er ikke jeg no spesielt god innenfor motor merker paa fag spraak jeg kjOrer en e46 328 (1998) modell om det svarer paa det ? Å den hadde problemer med å puste med vanlig panser mener du?
Nytern Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Haha, supersmart løsning å bytte filter etter været da.. Lykke til med den løsninga.. Hvis du absolutt MÅ ha åpent filter finnes det sånne kits til bilen din. Da slipper du å bytte panser og filter avhengig av vær
Deep Dish Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Vil også anbefale deg å montere elektrisk turbo, siden du mister så utrolig mange hester pga varmen fra motoren. Med denne og sportsfilteret vil du nok hente godt over 100 ekstra hester på motoren din.!! http://www.autoaccessorystore.com/resou ... cturbo.asp
Wazu Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Litt OT her nå, men har du en link til hvor de selger slike kits som det på bildet nytern? Har planer om å mekke en sånn custom-greie til mitt filter, men hvis det jeg kan kjøpe et slikt ferdig et til en ikke alt for gale penge gjør jeg heller det.
matsrh Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Litt OT her nå, men har du en link til hvor de selger slike kits som det på bildet nytern? Har planer om å mekke en sånn custom-greie til mitt filter, men hvis det jeg kan kjøpe et slikt ferdig et til en ikke alt for gale penge gjør jeg heller det. +1
Nytern Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Hei! http://www.turnermotorsport.com/html/index.asp Klikk Intake & Exhaust på denne siden så finner dere forskjellige kits til bilene deres! De sender forøvrig til Norge
Haug530D Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Litt OT her nå, men har du en link til hvor de selger slike kits som det på bildet nytern? Har planer om å mekke en sånn custom-greie til mitt filter, men hvis det jeg kan kjøpe et slikt ferdig et til en ikke alt for gale penge gjør jeg heller det. Her selger de sånne filter kits: http://www.turnermotorsport.com/html/sh ... IntakeKits Har selv sånn på bilen min med varmeskjold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå