Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, lurer jeg paa om jeg maa bytte til orginal luftfilter (med boksen) eller om jeg kan ha green filteret paa.

Siden jeg handla meg et nytt panser med lufte riller, som da fOrer til at vannet vil treffe rett paa filteret naar det regner.

Vil bare hOre andres meninger om det, er det noe aa bry seg med eller bOr jeg bytte ? Tenker mest paa om det kan skade noe, vet ikke om den klare suge inn vann men hvem vet.

Skrevet

Jeg ville lagt en beskyttelsesplate over luftfilteret iallefall. Bøye til en plastplate e.l. slik at filteret ikke får vann på seg.

Skrevet

Det er ikke krise om filteret blir utsatt for litt vann/fuktighet, men for mye er ikke bra. Tror nok jeg ville valgt å flytte filteret unna rillene.

Skrevet

Takker for svar ;)

Blir vel helst til at jeg holder meg til orginalboksen naar det regner aa Green Filter naar det er pent :) er jo ikke akkurat jobb aa bytte :P

Grunnen til at jeg egentlig ikke vil flytte filteret vekk fra rillene er at den da ikke vil faa nok kald luft, slet med detta da jeg hadde orginal panser paa den, mista mye kraft i bilen pga den blir Jev*** Varm under panseret, saa da maatte jeg bruke orginalen.

Mens etter at jeg fekk paa GTR panseret med rillene faar den nok fri luft til at det ikke kneler pga varme.

Som sakt takker aa bukker for svar ;)

Skrevet
Takker for svar ;)

Blir vel helst til at jeg holder meg til orginalboksen naar det regner aa Green Filter naar det er pent :) er jo ikke akkurat jobb aa bytte :P

Grunnen til at jeg egentlig ikke vil flytte filteret vekk fra rillene er at den da ikke vil faa nok kald luft, slet med detta da jeg hadde orginal panser paa den, mista mye kraft i bilen pga den blir Jev*** Varm under panseret, saa da maatte jeg bruke orginalen.

Mens etter at jeg fekk paa GTR panseret med rillene faar den nok fri luft til at det ikke kneler pga varme.

Som sakt takker aa bukker for svar ;)

Hva for en motor er det du har da? :?

Skrevet

For aa si det som det er er ikke jeg no spesielt god innenfor motor merker paa fag spraak :P jeg kjOrer en e46 328 (1998) modell om det svarer paa det :P ?

Skrevet
For aa si det som det er er ikke jeg no spesielt god innenfor motor merker paa fag spraak :P jeg kjOrer en e46 328 (1998) modell om det svarer paa det :P ?

Å den hadde problemer med å puste med vanlig panser mener du? :?

Skrevet

Haha, supersmart løsning å bytte filter etter været da.. Lykke til med den løsninga..

Hvis du absolutt MÅ ha åpent filter finnes det sånne kits intake_cai_e46_2_lg.jpg til bilen din.

Da slipper du å bytte panser og filter avhengig av vær :lol:

Skrevet

Litt OT her nå, men har du en link til hvor de selger slike kits som det på bildet nytern? Har planer om å mekke en sånn custom-greie til mitt filter, men hvis det jeg kan kjøpe et slikt ferdig et til en ikke alt for gale penge gjør jeg heller det.

Skrevet
Litt OT her nå, men har du en link til hvor de selger slike kits som det på bildet nytern? Har planer om å mekke en sånn custom-greie til mitt filter, men hvis det jeg kan kjøpe et slikt ferdig et til en ikke alt for gale penge gjør jeg heller det.

+1

Skrevet

Her selger de sånne filter kits:

http://www.turnermotorsport.com/html/sh ... IntakeKits

Har selv sånn på bilen min med varmeskjold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...