Gå til innhold

Motorhavari 320d E90 .... :(


redthomas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens.. 2006mod 320d`en min gikk til pokkers her om dagen.. Lurte på om det finnes flere som det samme har hendt med?

Etter at jeg hadde 320`en til oljeservice hos det lokale verkstedet begynte bilen etter noen dagen å ryke fra eksosen.. Den røyk med ujevne mellomrom,og i noen tilfeller mye. (Kan det ha med noe de har gjort feil?)

Jeg hadde starta opp og det begynte å ryke også denne gangen.. På flate veien tenkte jeg å se om det røyk mer da jeg ga gass..

Ga gass som vanlig i 2. gir og det var da alt gikk til HELVETE... :(

Motoren og turtallet tok fullstendig av, og jeg fikk ikkje stoppa bilen før den kubbet av seg selv etter noen sekunder på høyt turtall..

Det både luktet og røyk i alle ender..

Etterpå har det lokale verkstedet hatt bilen i gang en gang,så motoren går nå ihvertfall rundt! Men den eneste konklusjonen de kom frem til var at "det hørtes ikke bra ut"..

Bilen er nå kjørt til Jæger i Bergen.

Har sett litt rundt på nettet, og ser jo det at turboene ryker ofte på disse bilene, men med litt forskjellige utfall... Noen ganger ryker kun turbo, andre ganger går alt til helvete...

Takker for svar, og hjelp ! :cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Turbo som har røket og olje har kommet inn i forbrenninga tenker jeg...

Ville ikke kjørt bilen etter den begynte å ryke jeg da...

Kommer til å se mye av dette fremover. Alle skulle ha turbodiesel en stund og få har peiling på hva de har begitt seg ut på. DYRT når noe går galt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importert... Thats the fuckin` shit...... :/

Men skal jo uansett prøve så godt som råd er....

Hvis den er importert av en forhandler, så sitter de med reklamasjonsansvaret etter norsk kjøpslov. Jeg fikk dekket skade på min 06 118d, etter utløpt garanti, men innenfor reklamasjon, ettersom det var BMW Norge som hadde importert den (premium selection) å jeg var 2. eier på den i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure greier, glad jeg fikk bytta in diselen jeg hadde 8) Blir nok kun bensin på meg fremover om det blir BMW.

Noe slikt eller?

He he, må være surt...

Stemmer... Omtrent slik det skjedde !! Bortsett fra at min stoppa etter ca. 5-10sekund med slik rusing.. Ble så forfjamsa at jeg ikke vet om det var i det jeg trykte på stoppknappen for 2.gang den kubba, eller om den gjorde det av seg selv...

Noen som vet hva som går galt her på denne filmen ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som går galt her på denne filmen ????

its a problem at turbo, sometimes when the turbo crash the engine stay puting oil in turbo and cuz the turbo is crashed then the oil go with air and return to the engine and burn with air , and the engine wont stop if u will try stop it by the keys u must put the gear at 5 and stop it like the man did in this video

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalysatorer og partikkelfilter må nok byttes i tillegg til turbo, intercooler og luftrøra.

Er ikke drittbiler vil jeg si, men turboene skaper mye problemer.

Du tror ikkje hele motoren er gått i stykker asså ?

Jo, tror den gikk tom for olje og skar seg. Har ingen grunn til å stoppe før den går tom for olje. Da går den også tom for sitt daværende "drivstoff"

Dysene er nok også defekte. Tipper BMW setter i en ny motor på garanti/goodwill for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...