redthomas Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Hei folkens.. 2006mod 320d`en min gikk til pokkers her om dagen.. Lurte på om det finnes flere som det samme har hendt med? Etter at jeg hadde 320`en til oljeservice hos det lokale verkstedet begynte bilen etter noen dagen å ryke fra eksosen.. Den røyk med ujevne mellomrom,og i noen tilfeller mye. (Kan det ha med noe de har gjort feil?) Jeg hadde starta opp og det begynte å ryke også denne gangen.. På flate veien tenkte jeg å se om det røyk mer da jeg ga gass.. Ga gass som vanlig i 2. gir og det var da alt gikk til HELVETE... Motoren og turtallet tok fullstendig av, og jeg fikk ikkje stoppa bilen før den kubbet av seg selv etter noen sekunder på høyt turtall.. Det både luktet og røyk i alle ender.. Etterpå har det lokale verkstedet hatt bilen i gang en gang,så motoren går nå ihvertfall rundt! Men den eneste konklusjonen de kom frem til var at "det hørtes ikke bra ut".. Bilen er nå kjørt til Jæger i Bergen. Har sett litt rundt på nettet, og ser jo det at turboene ryker ofte på disse bilene, men med litt forskjellige utfall... Noen ganger ryker kun turbo, andre ganger går alt til helvete... Takker for svar, og hjelp ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Er det en norskjøpt bil kan du muligens reklamere i henhold til kjøpsloven, den er 5år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redthomas Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2009 Importert... Thats the fuckin` shit...... :/ Men skal jo uansett prøve så godt som råd er.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Turbo som har røket og olje har kommet inn i forbrenninga tenker jeg... Ville ikke kjørt bilen etter den begynte å ryke jeg da... Kommer til å se mye av dette fremover. Alle skulle ha turbodiesel en stund og få har peiling på hva de har begitt seg ut på. DYRT når noe går galt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redthomas Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2009 Turboen røket og olje inn i forbrenninga er greit... Var vel egentlig det jeg hadde regna med var skjedd.. Spørsmålet er... Hvor mye ødelegger dette ? Går motoren til h i de tilfella turboen ryker ? Faens drittbiler !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Jeg kjørte med turbohavari på en vw i en mil uten at det har gitt meg problemer, bytta bare turboen og tut å kjør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Katalysatorer og partikkelfilter må nok byttes i tillegg til turbo, intercooler og luftrøra. Er ikke drittbiler vil jeg si, men turboene skaper mye problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Faens drittbiler !!!! Hmm ja dette skjer jo kun BMW Uansett, sugemotor ftw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Sure greier, glad jeg fikk bytta in diselen jeg hadde Blir nok kun bensin på meg fremover om det blir BMW. Noe slikt eller? He he, må være surt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Importert... Thats the fuckin` shit...... :/Men skal jo uansett prøve så godt som råd er.... Hvis den er importert av en forhandler, så sitter de med reklamasjonsansvaret etter norsk kjøpslov. Jeg fikk dekket skade på min 06 118d, etter utløpt garanti, men innenfor reklamasjon, ettersom det var BMW Norge som hadde importert den (premium selection) å jeg var 2. eier på den i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SideIn Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Hvis den er importert i fra et nordisk land kan det være bmw nordic dekker det. jeg fikk nytt panser på rust garantien på en svensk importert bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redthomas Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2009 Sure greier, glad jeg fikk bytta in diselen jeg hadde Blir nok kun bensin på meg fremover om det blir BMW.Noe slikt eller? He he, må være surt... Stemmer... Omtrent slik det skjedde !! Bortsett fra at min stoppa etter ca. 5-10sekund med slik rusing.. Ble så forfjamsa at jeg ikke vet om det var i det jeg trykte på stoppknappen for 2.gang den kubba, eller om den gjorde det av seg selv... Noen som vet hva som går galt her på denne filmen ???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redthomas Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2009 Katalysatorer og partikkelfilter må nok byttes i tillegg til turbo, intercooler og luftrøra.Er ikke drittbiler vil jeg si, men turboene skaper mye problemer. Du tror ikkje hele motoren er gått i stykker asså ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Noen som vet hva som går galt her på denne filmen ???? its a problem at turbo, sometimes when the turbo crash the engine stay puting oil in turbo and cuz the turbo is crashed then the oil go with air and return to the engine and burn with air , and the engine wont stop if u will try stop it by the keys u must put the gear at 5 and stop it like the man did in this video Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 20, 2009 Share Skrevet Juli 20, 2009 Katalysatorer og partikkelfilter må nok byttes i tillegg til turbo, intercooler og luftrøra.Er ikke drittbiler vil jeg si, men turboene skaper mye problemer. Du tror ikkje hele motoren er gått i stykker asså ? Jo, tror den gikk tom for olje og skar seg. Har ingen grunn til å stoppe før den går tom for olje. Da går den også tom for sitt daværende "drivstoff" Dysene er nok også defekte. Tipper BMW setter i en ny motor på garanti/goodwill for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå