Gå til innhold

Motorhavari 320d E90 .... :(

redthomas
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis dette hadde vært en bil solgt ny i Norge, så hadde dette vært en klar reklamasjonssak, og både deler og arbeid ville blitt dekket av BMW. Så det er faktisk en viss risiko å kjøpe bruktimportert.

En annen ting er at det i framtiden nok kommer til å være mange som får seg en skikkelig overaskelse når det gjelder vedlikeholdskostnader på en moderne dieselmotor. Turboer, dieselpumper og partikkelfiltre er ikke gratis, så de hundrelappene man sparer i drivstoff kan fort bli en dråpe i havet. Dette gjelder jo alle bilmerker selvfølgelig.

Helt riktig som SIG sier... Bilen er importert og det er grunnen til at eg ikkje får dekka alt... Dessverre...

Så folkens... Tenk dere om to ganger før dere uten videre importerer...

Importert eller ikke.. Om bilen er solgt i Norge eller Tyskland. det er uansett BMW som har produsert den.. Dette skal ikke skje!

skriv mail til BMW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som sagt før, mange kommer til å gå på en smell... Å la bilen svive litt før /etter kjøring er det "ingen" som gidder, hvis de i det hele tatt vet om det...

I tillegg har man jo partikkelfilter (tetter seg igjen ved for mye småkjøring), pumper, dyser turboer osv.

Gratulerer trådstarter med at du fkk dekka det meste. Du er heldig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du sette den på BMW verksted eller holder det med autorisert verksted? Man kan jo ta service på ikke BMW verskted så lenge de er autorisert, så de må vel også kunne ta garanti bytte? kanskje til en lavere pris?

Alt blir tatt hos bmw-jæger i Bergen.. Nå får jeg papirer fra merkeverksted på alt som blir gjort og jeg tror dette er en fordel..

Verkstedet mitt her jeg bor hadde nok aldri tatt på seg en slik jobb... Det har de ikkje kompetanse til.. dessverre siden de er under halvparten så dyre som bmw...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veivhus filter burde blitt byttet for hver service men dette skjer ikke.. dette kan lage slike problemer. snakker av erfaring!

er utrolig kjipt at dette skjer.

Etter å ha lest dette så er det ingen tvil at veivhus ventilsjonen som forårsaket dette.

Jeg bytter den ut på vær oljeservise for å være sikker, dette en noe som alle burde gjøre på dieselbiler!

Snakker av erfaring etter å ha jobbet med BMW i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selges ikke veivhusventilasjonsfilter lengre, men et separasjonskammer som erstatter filteret. Dermed er det ikke lengre et filter som kan gå tett. Jeg skulle bytte dette filteret pga redesel for turbohavari, og fikk da et slikt kammer.

Trodde at BMW hadde gått over til dette separasjonskammeret på disse nye motorene, da foreldrene mine har et slik separasjonskammer på sin 06 525 DAT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris på alt nå... 145 000,- i deler og arbeid.. 36 000,- av desse er arbeid som jeg må ut med....

Er vel som forventet dette ja. Sure penger, men jeg vil tippe at du får igjen en del av dem ved ett eventuelt salg senere. Håper du slipper flere problemer med bilen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selges ikke veivhusventilasjonsfilter lengre, men et separasjonskammer som erstatter filteret. Dermed er det ikke lengre et filter som kan gå tett. Jeg skulle bytte dette filteret pga redesel for turbohavari, og fikk da et slikt kammer.

Trodde at BMW hadde gått over til dette separasjonskammeret på disse nye motorene, da foreldrene mine har et slik separasjonskammer på sin 06 525 DAT.

Interessant! Noen som kan bekrefte at det sitter seperasjonskammer og ikke filter i 2 liter motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info og tips... Kommer til å skifte veivhusvent. filteret hver service heretter ja!

Har fått pris på alt nå... 145 000,- i deler og arbeid.. 36 000,- av desse er arbeid som jeg må ut med....

ÅI de vet å ta seg godt betalt iallefall, for en jobb som de gjør på en arbeidsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info og tips... Kommer til å skifte veivhusvent. filteret hver service heretter ja!

ÅI de vet å ta seg godt betalt iallefall, for en jobb som de gjør på en arbeidsdag

Tenkte det samme. Sjokkerende pris for det arbeidet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...