MBiMMer Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 hei! har selvfølgelig fått problemer på bilferien! har kjørt fra haugesund til kristiansand. peilte ojla før avreise, den lå like under maks.skulle ut å kjøre igjen idag da fikk jeg beskjed om at det var lite olje. da var det ca på min. så da har det gått ca 1liter olje på denne turen.. ser ikke no særlig røyk når den går på tomgang, men ved litt turtall så kommer det litt røyk. skyldes dette dårlige ventiltetninger?eller kan det være noe annet? har ikke funnet noen lekasje. går vel greit å kjøre med dette til jeg kommer hjem, så lenge jeg etterfyller olje? takker for svar!
Simpel Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Hvis det ikke lekker ut må det vel brenne opp et sted... Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøre hjem med dette.
aloebiz.net Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Sjekka at ikke olja går i kjølevannet ditt da?
MBiMMer Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 kjølevannet ser fint ut.. noen som har en god beskrivelse på hvordan eksosen lukter når den innholder olje? hvet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den
SweetBMW Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 den lukter vel litt surt og generelt svidd... :s
E36Cab1 Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 kjølevannet ser fint ut..noen som har en god beskrivelse på hvordan eksosen lukter når den innholder olje? hvet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den Har du aldri ligget bak en eldre Mazda alså?
Haug530D Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Har du kjørt litt hardt så bruker bilen litt olje, i fjor brukte jeg ca 1 liter olje ned til Danmark, denne oljen var ikke helt ny, i år brukte jeg ca 0,5 l olje fra Norge til Holmsbu , Sverige, Danmark og tilbake igjen. Denne gangen er det ikke så lenge siden oljen ble skiftet.
MBiMMer Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Skrevet Juli 25, 2009 ser ut som den bare har drikket litt olje ja. fikk kjørt bilen skikkelig varm på torsdag og det var ingen antydning til røyk da..var innom bavaria kristiansand og verkstedmesteren kikket litt på saken og mente det samme.så det er vel noe man kan regne med hvis bilen bare blir småkjørt og så drar ut på langtur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå