Gå til innhold

1000 kr gies bort for den som forteller hva som er galt!!!!!

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

BRUKERSTATISTIKK

olemm90

Sersjant

Sist besøkt: Fre Aug 07, 2009 11:52

Antall innlegg: 16

[0.00% av alle brukere / 0.02 innlegg per dag]

Søk etter brukerens innlegg

Mest aktive forum: Teknisk

[ 9 innlegg / 56.25% av brukerens poster ]

Mest aktive emne: 1000 kr gies bort for den som forteller hva som er galt!!!!!

[ 6 innlegg / 37.50% av brukerens poster ]

Skrevet

Problemet ditt er mest sannsynlig to ting.

Hvis du tar ut av ledningen til luftmengdemåleren uten å ha koblet ut minuspol først så får du et problem med motorelektronikken. Denne er innstilt på å lære seg bilens kjørekarakteristikk under drift. Det blir kluss i systemet når den merker at det ikke er tilkobling lenger og elektronikken går litt sprø.

Tips: Ta av bilen. Koble av minuspol fra batteriet og la stå i 5min. Elektronikken og bilens feilkodeminne vil nullstille seg. (en vil fremdeles kunne lese av i langtidsminnet). Så koble på minuspol igjen. Start bilen vanlig og kjør med den en stund. Så vil elektronikken omprogrammere seg igjen.

Hvis problemet fremdeles er der så må du vurdere å sjekke luftmengdemåleren. Det er ikke alltid bra å ha sportsfilter uten å ha et effektanlegg som er tilpasset det. Flowen er annerledes og kanskje utenfor det elektronikken er programmert for. Ta på gammel filter og utfør en diagnosetest. Da vil du med en gang finne ut om det er noe annet enn det jeg nevner. Koster deg en 400-500 spenn hos BMW.

Skrevet

50kr at det er samme feil som jeg hadde med min 316 E36... veit ikke helt hva delen heter. men sjekk sensoren i starten av eksosanlegget(den som beregner neste dose med bensin/luft mengde etc, for meg var det den som var ødelagd. fikk en fyr til å kjøpe ny og feste den, og bilen sluttet å fuske...

når min blei værre så eneste måten å kjøre på var å ha gassen i bånn(virka ca 80% av tiden)

klarte å transportere bilen 200meter med det, gikk som faen haha. gass bånn, inn med clutch og høyre fot på brems/gass sammtidig. så sikkert ut som en idiot:p

lykke til med problemet!

Skrevet

2 år gammel tråd og trådstarter har ikke vært innom bimmers på straks 2 år heller så det er vel ingen vits å anstrenge seg mer med svar her folkens ;-)

Skrevet

Jeg har en E39 med nøyaktig samme problem! Har skiftet gasspjeld kontakten, som indikerte feil ved diagnose. Men uten bedring:-(( Nye plugger og luftfilter er byttet også.

Skrevet
Jeg har en E39 med nøyaktig samme problem! Har skiftet gasspjeld kontakten, som indikerte feil ved diagnose. Men uten bedring:-(( Nye plugger og luftfilter er byttet også.

Kjennes det ut som den mangler 100 hester også?

Skrevet

Synes du skal bruke de tusen kronasjonene dine på en ordentlig diagnose hos BMW forhandler jeg :-P

(men ta bort det sportsfilteret først, bruk originalt.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...