Melkvik Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 måtte du slå klossene på plass? isåfall er det det som er problemet ditt klossene skal ikke sitte fast:-) skal være løse de:-)
Lars89 Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Puss av på klossene og rengjør "kloa" skikkelig til det glir greit (men ikke er slakk). Ikke uvanlig at det er for mye lakk på klossene
Morbus Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Skrevet Juli 28, 2009 Da har jeg satt på ny slitasjesensor, men fortsatt er det feillampe i dash`n. - Pusset bort lakk på klosser og rust på kloa, smurte med kobberfett. -Slipte klossene med 180 sandpapir. Nå bremser det som bare det, men det bråker og skraper. Det med pussepapiret var nok ikke særlig lurt, skivene ser voldtatte ut.. Må nok ha nye skive og klosser igjen.. det var 3000,- rett ut av vinduet.
pedro Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 VILLE ALLER FØRST HA SJEKKET OM DU HAR BYTTET KLOSSENE RUNDT slik at belegget står feil vei DVS IKKE MOT SKIVENE Da bråker det slik du framstiller det. Har ett stresset øyeblikk gjort dette på min egen (heldigvis aldri kundebil) på den siden det ikke var slitasjevarsler. Var bare å bytte rundt slik at klosene kom rett og kjører videre Uten at jeg har sett klosser og skiver så ville jeg ha kjørt med det en stund for å se om det ikke gir seg HVIS alt er montert riktig. Merkelig om du har greid å vrake skivene med pussing. Ikke noe som subber eller er feilmontert da? Feks fjæra til slitasjevarsleren? Det kan lyse noen ganger før lampa slukker for godt Hender slike varsel henger igjen litt Har fått dette både etter klossebytte ABS føler og AIRbagbytte P
Morbus Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Mener du feil vei som i at metallet mot skiva og belegget ut mot kloa? Nei nei så på jordet er jeg ikke. Ser at skivene blir skikkelig "grove" etter at klossene nå lager riper. Kan prøve med nye klosser først. Fjæra til slitasjevarsleren sitter der den skal, men lampa lyser som sagt fortsatt.
pedro Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Hei PÅ jordet ja. Har faktisk greid det jeg en gang av de 800? jeg har gjort dette. Skravlet iveig med fyren på nabobukken og var stresset på tid da jeg hadde en stor jobb på egen bil rett før mekkedagsslutt. Skiftet hjemme i hagan uten noen komentarer til noen. Men Legg bremseklossene på noe plant underlag. TA EN KLOSS med 800 papir på å gjevn ut klossens overflate så RETT som mulig/plant Ta så klossen å gå forsiktig over skiven på begge sider så den er nogenlunde blank og slett. Monter med pasta og kjør klossene FORSIKTIG INN uten harde oppbremsninger i starten. Det kan godt ta noen dager før klossene har satt seg ordentlig. det blir bedre etterhvert som klossene får gått seg til. VERDT et forsøk framfor å bytte klosser på nytt! RENS SKIVER GODT MED BREMSE/FORGASSERRENS. Nå skal det være tut og kjør. Lykke til Som beskrevet før Det kan ta 3 4 5 dager før varsellyset forsvinner for det forsvinner av seg selv. Pedro
Morbus Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Sleng opp noen bilder av elendigheta! Skal prøve en ny runde med pussepapir i kveld.
Olelink Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Det trenger ikke nødvendig vis å være noe galt om den bremser dårlig etter du har skiftet, klossene må slites/kjøres inn og bør ikke brukes hardt de første 15-20 milene. Bytte nettopp selv på min e34 520, de første turene ble bremsene veldig varme og det luktet varme bremser, men etter ett par lengre turer med forsiktig bruk så forsvandt lukta og de ble heller ikke varme (altså ikke varmere enn normalt). Nå for ett par dager siden brukte jeg en innkjørings guide for bremser jeg fant på nettet og nå bremser bilen som aldri før At skivene blir litt ripete går nok bra, klossene vil etter hvert som de blir slipt ned også slipe ned skipa igjen. Men du burde kanskje prøve som nevnt over her å pusse med ett mye finere papir så du fremskynder prosessen med å slipe klossene fine igjen. For å slipe skiva fin om det blir for dype riper kan ta laaaang tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå