Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du mener politiet generelt er ute etter å provosere bilister?

Ikke på generel basis,men det forekommer definitivt.

Og som eirikL sier,de sitter med makten,og det vet de svina jaggu å benytte seg av.

Forhåpentligvis,så har en politimann sett utfall av flere saker en "vanlige" folk,og vet hvor lett forlk kan bli dømt hvis de drar "en spansk en".

Jeg for min del har sett meg såpass lei på dette,så jeg har hurtigtast på telefonen min til lydopptak,for å slippe unna korrupte snuter som står og truer med : hvis du ikke godtar denne bota,så anmelder jeg deg,og i en rettsak vil det bli mitt ord mot ditt,og der stiller jeg sterkere.

God kveld.. Er det virkelig ikke lov at politiet sier "hvis du ikke godtar denne boten annmelder jeg deg".... ? Eller forstod jeg deg helt feil no...?

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jo, det å kalle folk for " snutslikker" vitner om mindre intelligens ... Om ikke annet, så burde du skjønne at det er vanskelig å ta de som bruker slike ord seriøst. Det er selvsagt greit å ha en sin egne meninger (selv om de måtte være aldri så gærne), men det er ikke dermed sagt at det er samme hvordan du uttrykker dem.

Skrevet
Men hva kommer det av at du blir stoppet så ofte og at de er så vanskelige mot deg?

Blir faktisk ikke stoppet ofte lenger,og gjett hvorfor,jeg loggret ikke for dem,men fortalte dem faktisk at sånn de drev på var en kombinasjon av æreskrenkelse og trakasering.

At de er vanskelige er jo netopp fordi jeg ikke loggrer,vet ikke om jeg uttrykte meg litt uklart i innlegget der dette ble nevnt,så jeg skriver det inn her for sikkerhets skyld.

Ceylon,hvis jeg ikke var tydelig nok,selv om jeg kanskje mente det som en undertone,og som også står skrevet tidligere i tråden,så vet politiet at i trafikksaker,så finnes det tilnærmet ingen blind rettferdighet.

Skrevet

God kveld.. Er det virkelig ikke lov at politiet sier "hvis du ikke godtar denne boten annmelder jeg deg".... ? Eller forstod jeg deg helt feil no...?

Når du blir stoppet, og politiet føler de har nok bevis til å gi deg bot osv osv, så får du ett valg. Enten kan du godta boten, eller så blir saken anmeldt og du må i retten å legge frem saken din.

Skrevet
Jo, det å kalle folk for " snutslikker" vitner om mindre intelligens ... Om ikke annet, så burde du skjønne at det er vanskelig å ta de som bruker slike ord seriøst. Det er selvsagt greit å ha en sin egne meninger (selv om de måtte være aldri så gærne), men det er ikke dermed sagt at det er samme hvordan du uttrykker dem.

Vennligst kom med et ord som betyr det samme,men som virker mer inteligent,for dette er et ord jeg i så fall vil ha stort behov for i mitt vokabular.

Skrevet
Blir faktisk ikke stoppet ofte lenger,og gjett hvorfor,jeg loggret ikke for dem,men fortalte dem faktisk at sånn de drev på var en kombinasjon av æreskrenkelse og trakasering.

Jeg har likevel på følelsen av at det var noe med din bil eller din kjøring som startet dette i utgangspunktet.

Jeg har blitt stoppet flere ganger, og de har stort sett vært hyggelige. Nå og da møter man selvsagt en som stod opp på feil bein, men å forbanne hele politiet og gå inn for å provosere har neppe noen hensikt..

Skrevet

Skjønner godt at folk blir provosert av snuten jeg...

Jeg kan f.eks ikke kjøre ut på kveldstid (1-2 tia) bare for å cruise litt uten å måtte regne med å bli stoppa. Jeg jobber bare nattskift og har en fucka døgnrytme.

Hvis jeg treffer på blånissene og de ikke har hatt noe særlig å finne på så tar de en u-sving og henger seg etter en liten kilometer før blålysa blinker i speilet mitt og de flasher noe febrilsk med 1000-meterne.

Har aldri en god grunn for hvorfor de stopper meg. "Skal bare sjekke hva du driver med" :evil:

Edit: Litt dårlig formulert her oppe. Jeg mener ikke at de følger etter meg rundt en kilometer og så henger seg :roll:

Skrevet

signaturen til trådstarter er "BMW'n står i gården, men e bare 17 år..." Vet ikke om det er han eller bilen som er 17 år, men jeg setter en knapp på at det ikke er bilen:) Og hvis det da var han som kjørte i tillegg så hadde han vel fått mer enn 2000 i bot..

Skrevet

Vennligst kom med et ord som betyr det samme,men som virker mer inteligent,for dette er et ord jeg i så fall vil ha stort behov for i mitt vokabular.

Å faktisk stemple motdebatanten som "snutslikere" (eller noe annet som betyr det samme) kun fordi de ikke så noe feil med hvordan politiet oppfører seg, vitner om mangel på argumenter og man derfor velger å angripe personen på andre siden. Om du igjen ikke greier å argumentere for tingene du mener er riktige, vil jeg si at du ikke er blant de glupeste. Derfor burde det være unødvendig å stemple noen som "snutslikere" i utgangspunktet.

Skrevet

Uten å blande meg alt for mye opp i samtalen så vil jeg si at det var litt unødvendig å følge etter politibilen da. Og i tillegg så filmet dere alt.

Hadde dere ikke filmet kunne dere sagt dere bare var ute å kjørte eller skulle en plass (om da ikke dere kjørte frem og tilbake om politibilen gjorde dette). Greit nok at kameraet viser at dere bruker blinklys, men da igjen hvorfor filme en politibil?

At bilen havnet på teknisk kan skje enhver, og vet man at man har en bil som man er usikker på går igjennom så er nok ikke denne handlingen noe av det lureste.

Skrevet

Nei er så enig i at politiet provoserer veldig, alt ettersom hvilken bil du kjører og hvordan du er kledd. Det tar seg rett og slett retten til å forhåndsdømme veldig ofte.

Dette her jeg selv merket selv, og svigers er politi og sier det faktisk er slik at veldig mange politifolk heller skulle vært buret inne...

Skrevet
Har aldri en god grunn for hvorfor de stopper meg. "Skal bare sjekke hva du driver med" :evil:

Jeg ble stoppet midt på natta i en E36 en gang og fikk følgende grunn. "våre kunder kjører ofte sånn bil." Er kanskje noe i det? :?

En annen gang stod jeg parkert ved en bussholdeplass mens jeg ventet på en kamerat da en politimann plutselig banket på vinduet, ba om å få se på en brusflaske jeg hadde for å så lukte på den - for å så gaule "jeg kjenner deg, bilen din og bestemora di!" (fyren var nabo til min bestemor..). Holdt på å le meg skakk når han gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...