Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå solgt e30'n og er på jakt etter ny bil, å har sett på e39.

Lurer da på hva som er de vanligste feilene på disse bilene, "knirkeforinger" osv.

Tenker da på 525 og 528, m52 motoren har jeg ikke vært borti før så kunne noen fortalt meg om den er noe å satse på?

Joachim :)

Skrevet

525i har M54-motor, mens 528i har M52. Forskjellene her er, i praksis at 528 er marginalt raskere, mens 525i er mer turtallsvillig og har bedre respons i motoren. 525i finnes kun i facelift, mens 528i kun finnes i pre-facelift.

Standardfeil på E39 er rust i panser, bakluke, samt nederst på dørene. I tillegg sliter den litt på forstillingsdeler. (Bærearmer, casterstag og lenkearmer). Men disse er ikke så dyre og forholdsvis enkle å bytte. Ellers er guiden på autopower god.

Skrevet
525i har M54-motor, mens 528i har M52. Forskjellene her er, i praksis at 528 er marginalt raskere, mens 525i er mer turtallsvillig og har bedre respons i motoren. 525i finnes kun i facelift, mens 528i kun finnes i pre-facelift.

Standardfeil på E39 er rust i panser, bakluke, samt nederst på dørene. I tillegg sliter den litt på forstillingsdeler. (Bærearmer, casterstag og lenkearmer). Men disse er ikke så dyre og forholdsvis enkle å bytte. Ellers er guiden på autopower god.

528 finnes som Facelift den også, med M54B28 som har dobbelvanos.

Skrevet

M54B28TU er da rett betegnelse

Skrevet

Dere mener M52B28TU? M54B28 har jeg aldri hørt om. Hvis den motoren i det hele tatt har eksistert så er den kun laget i en kort periode og solgt i et fåtall land. M54B28TU tror jeg i hvertfall ikke den kan hete, for det er ingen M54 motorer som fikk TU-betegnelsen. (Og hvis de fikk dette, så ville det i såfall kommet på de siste modellene, ikke de første). Samtlige M54-motorer har dobbel vanos. I likhet med alle M52TU.

528i forsvant i 2001, og dette er samme året som E39 fikk facelift.

Skrevet

Todde 525i overtok for 528i i 2001 da faceliften kom.. er dette feil? Noen som vet når 530i kom?

har forøvrig akkurat kjøpt en e39 facelift og må si meg meget fornøyd så langt. helt utrolig kjørecomfort i disse bilene 8) Mye bil for pengene!

Skrevet

Takker for mange gode svar her.

Så forskjellen mellom en 525i å en 528i er ikke merkbar? Om begge bilene har automat kasse.

Har hørt automat kassen på e39 er en svakhet som ryker på rundt 200 oookm, kjent problem dette?

Skrevet
Dere mener M52B28TU? M54B28 har jeg aldri hørt om. Hvis den motoren i det hele tatt har eksistert så er den kun laget i en kort periode og solgt i et fåtall land. M54B28TU tror jeg i hvertfall ikke den kan hete, for det er ingen M54 motorer som fikk TU-betegnelsen. (Og hvis de fikk dette, så ville det i såfall kommet på de siste modellene, ikke de første). Samtlige M54-motorer har dobbel vanos. I likhet med alle M52TU.

528i forsvant i 2001, og dette er samme året som E39 fikk facelift.

Var det jeg å trodde :D

Skrevet
Har hørt automat kassen på e39 er en svakhet som ryker på rundt 200 oookm, kjent problem dette?

Har å hørdt div skrekk historier om aut-kasser som kvelder på disse bilene, så jeg valgte manuell. Dyrt å rep automat, pluss at manuell er så godt som skudsikkert! En ting mindre å koste på :lol:

om valget står mellom 528i og den nyere 525i ville jeg glatt ha valgt sistnevnte om økonomien tillater det! Er noe dyrere i innkjøp men så holder de seg bedre også. Vurderte pre-facelift 528i da jeg kjøpte min. Men klarte ikke finne bil med ok km og eventuelt manuelt gir. Så endte opp med en 520i med 2,2 på 170. Ingen racerbil men ikke veldig treg heller :D

Skrevet

Har ikke bestemt meg for en spessiel bil enda, er bare det at det står en 528i her i bodø, som har fått ny girkasse med 2års garanti, m5 styling osv til 150 ooo,-

Eneste negative er at jeg vil ha sort sport skinn, men er kansje ikke noe must, siden e39 aldri vil bli en racer bil. :D

Skrevet

Det spørs hvordan kassa brukes. Om man kaster stikka fra R til D mens den ennå triller bakover (eller vice versa) har man grunn til å frykte at den kan ryke. Men om man behandler den skikkelig, og kanskje tar en oljeskift rundt 150 000 - 200 000 er det ikke noe problem å få kassa til å vare "evig".

Skrevet
Har ikke bestemt meg for en spessiel bil enda, er bare det at det står en 528i her i bodø, som har fått ny girkasse med 2års garanti, m5 styling osv til 150 ooo,-

Eneste negative er at jeg vil ha sort sport skinn, men er kansje ikke noe must, siden e39 aldri vil bli en racer bil. :D

sportseter er et must..

vurderer å selge min 523 i slutten av august..den har sort sportskinn,klima,cd,manuellgir,alu lister innvendig,full m look,eisenmann,bilstein pss9,19"bbs osv.

fullt servicehefte,gått 152000km,inspection 2 hadde jeg på 150k,nettopp byttet ALLE deler i forstilling+firehjulskontroll osv osv.

prisen blir 150000kr,da med ny lakk.

meget pen bil som mange snur seg etter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...