Arimanni Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Ser ikkje noko problem her altså. Betaler i bøtter og spann på ferje, bompaseringer og dyrere bensin her på vestlandet. Ja det er surt å måtte betale ettersom det burde vere gratis med tanke på årsavgiften. But still.... Sorry, ikkje medfølelse i det heile teke!
Dr_S Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Nei, pga sånne som du, som "ikke ser noe problem" med å betale mer og mer for veier i Norge, så vil det også fortsette slik fremover. Nordmenn er naive.
Wolfeh Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Det der ble litt for mye etter min mening. Er det om å gjøre å loppe oss for mest mulig!?
oddis Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Prøv ihvertfall å stem riktig 14 september da folkens, så blir det kanskje noen kroner billigere akkurat i bommen. Jeg har allerede tilvendt meg et kjøre og tenkemønster som kun omhandler bakveier. Pga av noe ulovlig bil kjører seg stort sett 4-5mil omvei i uka for å unngå refleksfolka. De skal jo også sette opp enda mer bomstasjoner etter at Skarnes utbygginga er ferdig. Og da blir det kostende 120kr en vei å komme meg hjemmefra og til Oslo, som tilsvarer en strekke på litt over 16mil. Og alt er fastland, og nesten ikke kupert. Helt utrolig. Koster nesten mer i bom enn det gjør i bensinutgifter. Måtte høyere makter gripe inn å tilby meg kanonjobb i Sverige en dag... da hadde jeg ikke vært vond å be.
Mexos Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Ser ikkje noko problem her altså. Betaler i bøtter og spann på ferje, bompaseringer og dyrere bensin her på vestlandet. Ja det er surt å måtte betale ettersom det burde vere gratis med tanke på årsavgiften. But still.... Sorry, ikkje medfølelse i det heile teke! Enig med deg her. Enkelte plasser på vestlandet må man punge ut 100kr for å passere ei bro på noen hundre meter. På østlandet kan man kjøre 8 mil for samme sum. Jeg er bare glad de bygger veier jeg, så kan gledelig betale litt i bomringen så lenge pengene faktisk går til vei. Har på følelsen av at flere på Østlandet er litt bortskjemt når det gjelder vei. Er jo utrolig egentlig at man kan kjøre Gardermoen - Furuset uten å passere en bomring.
Lars89 Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 I sverige er det 1 (?) bomstasjon, Norge har 45... Norge her lavere standard på veiene, dobbel bilpris, MYE høyere omregavgift osv osv... I tillegg er den svenske stat flere hundre milliarder i minus, vi er et par tusen milliarder i pluss.... Det er valg til høsten, bruk hodet!
Mexos Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 I sverige er det 1 (?) bomstasjon, Norge har 45...Norge her lavere standard på veiene, dobbel bilpris, MYE høyere omregavgift osv osv... I tillegg er den svenske stat flere hundre milliarder i minus, vi er et par tusen milliarder i pluss.... Det er valg til høsten, bruk hodet! Og hvorfor er den svenske stat flere hundre milliarder i minus? Kanskje fordi de bruker penger de ikke har? Hadde de hatt en svensk bomring kunne de kanskje redusert noe av gjelden sin? Er også flere mennesker i Sverige som kan betale skatt enn i Norge. Alt som koster må finansieres på et eller annet vis. Forskjellen på landene er hvor de debiterer og krediterer. Ingen kan bruke penger de ikke har. Norge har valgt å finansiere veiene delvis med bomringer for å unngå å redusere utbetalingene til andre behov landet har.
336mik Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Uten å si noe sikkert,så mener jeg å ha hørt at sveriges utenlandsgjeld har med at de var FOR hjelpsomme under 2.verdenskrig,og aldri riktig har kommet seg på beina igjen.Lurer bare hvor norge hadde vært i dag,om det ikke hadde vært for oljen?
///M Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 ting løser seg ikke sånn. vi burde nesten få med oss halve norge og demonstrere utenfor stortinget, det hadde blitt kaos.
Dr_S Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 Og hvorfor er den svenske stat flere hundre milliarder i minus? Kanskje fordi de bruker penger de ikke har? Hadde de hatt en svensk bomring kunne de kanskje redusert noe av gjelden sin? Er også flere mennesker i Sverige som kan betale skatt enn i Norge. Alt som koster må finansieres på et eller annet vis. Forskjellen på landene er hvor de debiterer og krediterer. Ingen kan bruke penger de ikke har. Norge har valgt å finansiere veiene delvis med bomringer for å unngå å redusere utbetalingene til andre behov landet har. "Norge har valgt"... HVEM har valgt sier du? Regjeringen skryter av milliardsatsing på veier i ny NTP 2010-2019, men "glemmer" å fortelle at mellom 65 og 80% skal finansieres med bompenger.
spaix Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 dette er tåpelig!! norge er et av de rikeste landa her i VERDEN! syns de kan dra på seg litt å betale med statens penger, vi som jobber realt å snitt ligger vi vell alle på 15-20k i måneden alle sammen, å norges fondet har over 8000MILIARDER! som de skal spare, wtf?? begynn å bruk noen av pengene sier jeg!
Heib Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 Stämmer en bom in till Stockholm city. Är bara att ta bort reg skilten foran og kjöra autopass gutter I sverige er det 1 (?) bomstasjon, Norge har 45...Norge her lavere standard på veiene, dobbel bilpris, MYE høyere omregavgift osv osv... I tillegg er den svenske stat flere hundre milliarder i minus, vi er et par tusen milliarder i pluss.... Det er valg til høsten, bruk hodet!
flonoen Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 å norges fondet har over 8000MILIARDER! som de skal spare, wtf?? Det var da litt drøyt tall, har du noen kilder? Ifølge wikipedia.org (som jo gjerne kan trekkes i tvil som en veldig sikkert kilde) er pensjonsfondet på 2076 milliarder kroner i 2009. Men det er jo fremdeles mye penger. Jeg er ikke sånn prinsipielt imot bompengeringer. Om en ny vei/bru/tunnel skal bygges, så er det jo greit at det settes opp en bompengering som kan brukes til å betale en del av nettopp det tilbudet. Men når man hører i aviser og slikt at strekninger eller bruer som er betalt ned for mangfoldige år siden, fremdeles krever bompenger, så får veldig mange følelsen av å bli lurt, og gjør som mange gjør, forsøker å omgå ringene. Med stor forståelse fra meg! Man skulle hatt en plan på forhånd (det har de sikkert også), med et visst tidsrom bomringen skal bort, enten det går på hvor mye den har tjent inn, eller antall år. Og etter den perioden skulle den vert fjernet også, og ikke bare sagt at den skal fjernes på forhånd, for så å ikke gjøre noe med det, fordi det er enklest. Konklusjon fra meg: greit med bomringer, så penger fra skatt kan brukes på eldre og skole og slikt, men er strekningen betalt ned, så er den betalt ned, få vekk bomstasjonen!
Kjennern Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 Om dere syns det er for ille å bo her så flytt til Sverige da(Satt litt på spisen). Er ikke noen fan av bomringer selv, men nå er det jo sånn at det er blitt "alt for enkelt" å sette dem opp så da får vi ikke gjort så mye med dem. Staten Elsker penger og det gjør dem uansett hvem som sitter bak roret. Selv med FRP bak roret vil ikke dem forsvinne for da må FRP begynne å bruke hue litt mer på ALL politik fremfor det de fleste velgerne ser på som viktig der å da. (Som FRP er flinke til å bruke i valgkampen) Ingen som har lagt merke til bommen ved lysaker da? Der fikk dem satt opp en liten en til på skarve 12,50,- Kosta sikkert mer å sette den opp en hva dem tjener på 1 år... Når det gjelder bommene på E6 burde man kunne gitt mye mer rabatt til pendlere en 10%... Liten digresjon siden jeg er i USA akkurat nå. Her er det flotte veier, noen få bomringer her å der. Biler er billig. Men man må ut med relativt mye i mnd til helse forsikringer etc. Minste lønn her er 7,5$, ca 45 kroner med dagens kurs. Sammenligner man med Norge så har vi mye mer penger å rutte med utifra minste lønn som er mer en 45Kr. Vi har gratis helsetjeneste(ser bortifra tannlege) men må da betale mer for bil bruken vår. Jeg personlig syns det er bedre å betale litt mer for bil da! Sikkert en haug med folk som er uenige, men det er helt greit
Andreas1 Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 Om dere syns det er for ille å bo her så flytt til Sverige da(Satt litt på spissen). Burde ikke være nødvendig at befolkningen rømmer landet pga bomringene. Kunne staten endre prioriteringene og effektivisere byggingen så hadde mye vært gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå