Gå til innhold

Hjelp til å fjerne flekk på stoffsete E91

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

som overskriften tilsier, min FTK har vært i det kreative hjørnet, og tørket opp brus søl med noe armor jeg hadde bak i bilen, som ikke skal brukes på tekstil, mao, stoff sete ble ikke happy...

Har forsøkt med meguiars flekk fjerner uten hell, noe tips triks eller annet?!?

Forslag mottas med takk!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskeklut med rent, varmt vann bruker å funke hos meg. Har fjerna noen kaffeflekker fra lys gråe stoffseter på den måten.

Sørg bare for å få hele delen du skal vaske fuktig, elers risikerer du "fuktkant" der skillet mellom vått og tørt var.

Funker ikke dette, så koster det ikke mange kronene å leie en proff rensemaskin hos en utleier. Feks: Byggesystemer, Bautas o.l.

Tror en kompis betalte 150 kr for en helg, for ett års tid siden.

Vet ihvertfall at jeg skal leie meg en sånn årlig, så lenge jeg har "ny" bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flekkfjerner fra BIOGUARD. Kjemikaliefri, luktfri. Og funker 110% garantert. Brukes på møbler (salonger)

Prøvde den for moroskyld på komfyren etter en middag hvor komfyren var tilgriset og dagen etter så prøvde jeg flekkfjerneren der, og vips SHINY :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå banner eg sikkert i kirka på dette meguiars forumet ;) Men Turtke extreme Nano Tech sin Textile clean har det blitt solgt masse av hos oss og fått kjempegode tilbakemeldinger. Er jo verdt et forsøk?

Jeg har brukt Extreme Nano Tech med gode og ikke fullt så gode resultater. På veldig mørkt fungerer den ypperlig (hvis du følger anvisning til punkt og prikke!), men jeg har helle laber resulater på lyse stoffer. Men kanskje det er fordi jeg gjorde noe feil? Ikke vet jeg, men kaffe flekken ble erstattet med et mørkt felt på setet i den gamle landroveren. Meh, godt nok for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vanskelig se for meg at Turtle har et bedre flekkfjernings middel enn Meguiars, jeg kan selvsagt ta feil.

Og ja, det er beige stoff, helvete, aldri mer stoff seter, grr.

Altså ikke en komfyr...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mild vann + zalo oppløsning tar det meste... og ikke vær redd for å gnikke. Ellers kan man damprense setene ved enten å leie en maskin eller få et firma til å gjøre jobben (koster rundt 1500 kroner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Microfiberklut, vann, våtsuger og denne tuba her som du sikkert har liggende i et skap hjemme allerede:

den+enkleste+vindusvasken.jpg?o=3885261&w=300&frame=0&ee=1301563714

Det er altså den gode gamle nylonvasken, som er et universalvaskemiddel som funker til det meste.

Her er mine resultat på et ekstremt skittent taktrekk.. ikke det beste bildet, men du skjønner tegninga.

IMG_4802.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...