Rabies Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Jeg har kikket litt på et par 325tds de siste dagene og lurer litt på om dette er gode biler teknisk sett. Holdbar motor, drivlinje, etc...? Lett og hente ut effekt av? Edit: Og hvilken ville folket valgt av denne og E36 320i? Prisklasse 50-60k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 uten at jeg noen sinne har kjørt noen 325 tds så kan jeg si det at en 320 er en ganske slapp motor.. men du får den fine 6r lyden da ! får prøvekjøre en av hver så bestemme deg : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 Høres jo ut som en plan Kjører jo 316 til daglig da, så 320 ville jo vært bigtime oppgradering for min del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 E36 325tds har en M51D25 motor med intercooler og er en relativt gammeldags dieselmotor nå. Den er absolutt ikke dårlig, men kan sammenlignes med M47D20 motoren med 136 HK (den første E46 320d varianten) når det gjelder ytelser. 143 HK ved 4800 rpm og 260 Nm 2200 rpm vs. 136 HK ved 4000 rpm og 280 Nm ved 1750 rpm. E46 320d er hurtigere på alle måter... og betydelig lettere å chippe. Jeg ville imidlertid ikke ha chippet noen av disse modellene... drivverkene er ikke dimensjonert for det. Vår 2003 E46 318d Touring er teknisk identisk med E46 320d (136 HK), men har dessverre problemer nok med å håndtere 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm ved 1750 rpm. Trolig yter motoren i realiteten 120-125 HK. Gå for E46 320i med M54B22 motoren (170 HK)... den har en perle av en motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 Hadde ikke sagt nei til M54 om jeg hadde hatt råd til det, men om jeg skal ha bensinbil blir det nok en E36 320, M50. Hadde jeg fått en E46 320 for 50-60 lapper hadde jeg vært veldig skeptisk til hva som eventuellt var feil med den Btw, du vet for mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Hadde ikke sagt nei til M54 om jeg hadde hatt råd til det, men om jeg skal ha bensinbil blir det nok en E36 320, M50. Hadde jeg fått en E46 320 for 50-60 lapper hadde jeg vært veldig skeptisk til hva som eventuellt var feil med den Btw, du vet for mye Hva med en E36 323i... den har en betydelig bedre motor enn E36 320i. M52B25 motoren i E36 323i yter 170 HK ved 5500 rpm og 245 Nm ved 3950 rpm. 0-100 Km/t går løs på 8 sekunder blank og topphastigheten er 227 Km/t... altså omtrent som E36 325i (bare at den er mindre kjent). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 Det hadde absolutt ikke vært å forakte det nei Men får man en velholdt 323i i min prisklasse da? Eneste jeg har funnet er en touring som ser ut som ei ræv Rimelig store karosseriskader o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Kan anbefale 325tds! Går bedre enn 320i på halvparten av drivstoffet. Holdbare motorer og driverket holder til evig tid med mindre du ikke misbruker det til de grader. Må behandles rett for å vare, som alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 E30 324tds med oppjustert trykk er grisefett, kjøp det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Legger du til 10-20tusen på budsjett ditt så får du jo en flott E329 520-523. Da får du mye for pengene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 Kan anbefale 325tds! Går bedre enn 320i på halvparten av drivstoffet.Holdbare motorer og driverket holder til evig tid med mindre du ikke misbruker det til de grader. Må behandles rett for å vare, som alt annet. Høres jo ikke galt ut da, men hvordan er det å bygge om disse til manuell kasse? Den jeg har sett på er automat. Og er 250k km håpløst høyt på disse? 316: Er nok underholdningsverdi i det ja. Men jeg har mest lyst på E36 sånn rent utseendemessig stianosthus: Kunne nok vært noe det, men jeg har liksom det budsjettet jeg har... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 E30 324tds med oppjustert trykk er grisefett, kjøp det! Godt forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 Kan anbefale 325tds! Går bedre enn 320i på halvparten av drivstoffet.Holdbare motorer og driverket holder til evig tid med mindre du ikke misbruker det til de grader. Må behandles rett for å vare, som alt annet. Når jeg tenker meg om ville jeg kansje i den aktuelle prisklassen valgt 320i... 325tds i god stand koster gjerne litt mer.. Og nei, 250000km er ikke håpløst på en tds, ikke på noen bil faktisk. Så lenge nødvendig vedlikehold er utført. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 Hmmm, mulig jeg sender ut en kar som bor i nærheten av der tds'en står for å ta en kikk i hvertfall... He knows his shit, så er det dårlige saker ser han det fort Kan jo gjøre et kupp Eventuellt så er det bare å komme med tips hvis noen vet om en brukbar E36 320 sedan eller touring som er til salgs... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 3, 2009 Share Skrevet August 3, 2009 at drivverket er underdimensjonert vet jeg ikke, men den manuelle kassen tåler masse bank. det er den som brukes på mange e30 turbo med m20 motor. jeg har 318tds selv. søplemotor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå